Beantwoord

Sim kaart wordt niet gedetecteerd

• 11 december 2013
  • 6 reacties
  • 849 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 0 reacties
Hallo,

Sinds een aantal weken geeft mijn htc one een paar keer per dag aan dat hij mijn simkaart niet kan vinden, terwijl de simkaart er gewoon in zit. Op deze momenten heb ik geen mobiel bereik voor ongeveer 20 minuten. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

gr.

Tom 
icon

Beste antwoord door WillemE 31 december 2013, 08:05

@ SerenaLoos

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik zie dat je inmiddels een nieuw simkaart in gebruik hebt genomen, heeft dit het probleem opgelost? Ik ben benieuwd! 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Hoi gwhe,

Misschien zit er een stofje of vuiligheid op de simkaart. Haal de simkaart eruit en blaas deze voorzichtig schoon. Stop hem daarna weer terug in je HTC. Heb je een verouderde simkaart, die kunnen ook soms problemen geven.

Groeten,
Laurens
Mocht de suggestie van Laurens niet werken kun je proberen de simkaart vast te plakken aan de houder, dit heeft een aantal problemen opgelost op andere fora met betrekking tot de fouten met zowel vodafone als T-Mobile simkaarten, het schijnt dat sommigen van deze een paar mm te dun zijn waardoor die het contact verliest.
Reputatie 6
@gwhe

Ik heb voor je gekeken en je maakt nog gebruik van een ouder type simkaart. Deze kan problemen geven met nieuwere smartphones. Ik heb daarom een nieuwe simkaart naar je toegestuurd. Je ontvangt deze binnen enkele dagen per post thuisgestuurd.
Wil je nadat je de simkaart hebt ontvangen controleren of je gebruik kunt maken van de diensten en het toestel normaal blijft functioneren? Het zou fijn zijn als je dit aan ons laat weten 🙂
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn HTC One, alleen pakt ie m'n simkaart nu helemaal niet meer.. Ik weet niet of het aan de telefoon (heb 'm wel eens laten vallen) of aan de simkaart ligt. Ik heb een microsimkaart dus in mijn oude toestel proberen lukt niet. Ook ben ik momenteel alleen, dus kan ik niet iemand anders zijn simkaart in mijn telefoon plaatsen om te kijken of dat wel goed gaat. Ik heb de simkaart nog maar sinds juni.

Bellen lukt niet (geen huistelefoon) en ik kan niet voor 5 uur in een T-Mobile shop zijn, vandaar maar even zo!

Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik ben nu compleet onbereikbaar..
Reputatie 3
@ SerenaLoos

Als er geen valschade (buiten- en binnenkant. Krassen aan cover vallen hier niet onder) aan het toestel te zien is dan valt het onder garantie.

Je zou zelf een factory reset kunnen proberen. Wel 1st backuppen!!!!!! Meestal helpt dat niet maar proberen kan en wie weet heb je geluk.
Anders wordt het inderdaad opsturen.
@ SerenaLoos

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik zie dat je inmiddels een nieuw simkaart in gebruik hebt genomen, heeft dit het probleem opgelost? Ik ben benieuwd! 🙂

Reageer