Vraag

Simkaart wordt ineens niet herkend

• 6 januari 2016
  • 9 reacties
  • 4486 Bekeken

Ik heb mijn HTC one M8 nu bijna 1 jaar en heb al een paar keer gehad dat hij heel even de simkaart niet ziet of herkent.
Echter vandaag al de hele dag en kan niet meer bellen of SMS sturen.

Heb hem er al een keer uitgehaald en opnieuw er in gedaan, opnieuw opgestart, vliegmodus aan en weer uit niks werkt.

Wat kan ik nu doen????

9 reacties

Reputatie 3
Doe een kruistest. Stop de simkaart in een andere telefoon, kan je dan wel bellen of sms-en dan ligt het niet aan de simkaart. Andere werkende simkaart in in je telefoon plaatsen. Werkt het dan ook niet, weet je zeker dat het aan de telefoon ligt.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Buch,

Welkom op ons Forum! Heel vervelend dat je problemen ervaart met je M8! :S

In ons systeem zie ik geen bijzonderheden, dus zou je de suggesties hierboven van Xcrm eens kunnen testen? Zou je ook eens kunnen kijken of je simkaart nog wel 100% is? Aan de hand van de antwoorden op deze vragen kunnen we het probleem achterhalen!

We zijn erg benieuwd wat het allemaal oplevert!
Heb even een andere simkaart van iemand anders getest en op zijn toestel werkt hij maar bij mij helemaal niet hij ziet hem gewoon niet.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Buch01,

Bedankt voor je reactie! Zo te lezen ligt het hoogstwaarschijnlijk helaas toch aan je toestel. Ik wil je adviseren om je toestel aan te bieden ter reparatie. Heb je het toestel bij ons gekocht? Dan kun je via deze pagina je toestel aanmelden. Als je je toestel ergens anders hebt gekocht, wil ik je adviseren om contact op te nemen met het verkooppunt.

Houd je ons op de hoogte? Als je nog aanvullende vragen hebt, kun je die uiteraard stellen. We helpen je graag!
Je kunt even proberen met een busje perslucht voorzichtig het eventuele stof uit de simkaarttray te blazen, wie weet helpt dat. Een vriend van me had dit ook, maar die heeft gewoonweg zijn abonnement eerder vernieuwd icm een M9 :'D
Beste Thalina ik heb hem helaas bij de mediamarkt gekocht toen ook omdat ik nog een kado kaart had. Maar het abbonement loopt wel via T-Mobile.
Maar dan ga ik met de bon wel even naar hun en de volgende in sept ga ik bij T-mobile halen.

Abbonement is verder niks mis mee.
Iwan bedankt voor de tip zal het in elk geval even gaan proberen.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Buch,

Hopelijk kunnen ze het bij de Media Markt voor je oplossen! 🙂 Houd je ons op de hoogte hier?
Mijn m9 heeft dat ook ik heb het opgelost Door er een plakband op de sim te plakken waardoor de sim kaart weer contact maakt met de contacten in het toestel
Reputatie 7
Badge +15
Hey twente trucker,

Wow bedankt voor deze DIY truck! 😉 Blijft het nu allemaal wel naar behoren werken?

Reageer