Beantwoord

Simlockvrij maken Siemens A52

• 20 november 2017
  • 16 reacties
  • 1506 Bekeken

Ik wil mijn oude Siemens A52 Orange toestel weer in gebruik nemen. Nu met een andere sim kaart. De oude sim kaart van Orange is allang verlopen en heb ik niet meer in bezit. Via de T-Mobile site heb ik unlock code 20906717 ontvangen. Met deze (NCK) unlockcode heb ik de netwerk blokkering kunnen opheffen door het intikken van *#0000* gevolgd door unlockcode 20906717#
Na het opheffen van de netwerk code krijg ik een nieuwe melding. Nu staat er “Toestel geblokk.! ServProvCODE”.

Na wat zoeken op forum.t-mobile.nl heb ik gelezen dat dan nog een tweede unlock code nodig is om ook de blokkering van de ServProvCODE op te heffen. Graag ontvang ik de (product)unlock code die blokkering van de ServProvCODE opheft. Dat moet een unlock code zijn die ingetikt moet worden na het intikken van *#0001* en moet een andere code zijn dan SIM unlock code 20906717 die ik heb gebruikt om de SIM lock op te heffen.

Dezelfde vraag is drie jaar geleden door een andere gebruiker gesteld en T-Mobile moderator Tom heeft toen de vraag van die andere gebruiker naar volle tevredenheid kunnen beantwoorden. Zie hieronder het antwoord van T-Mobile Moderator Tom op forum.t-mobile.nl (3 jaar geleden) aan @nologo:

@nologo bedankt voor je feedback. Wij zullen dit meenemen in de verbetering van onze handleidingen. Is het inmiddels gelukt om het toestel te unlocken door eerst de sim unlockcode in te voeren en vervolgens de product unlockcode?

Zet het toestel aan zonder simkaart er in
Het toestel kan de melding “PLAATS SIMKAART” geven
Toets nu *#0000* in
Voer vervolgens code 1 in gevolgd door een #
Toets nu *#0001* in
Voer vervolgens code 2 in gevolgd door een #
Zet nu het toestel uit met de toets die daarvoor bedoeld is en plaats een simkaart in het toestel
Zet vervolgens het toestel weer aan, deze zal nu automatisch gaan zoeken naar het netwerk van de desbetreffende provider
Het toestel is nu simlock vrij

Reactie van @nologo:

😮 Eindelijk is het met bovenstaande handleiding gelukt om mijn Siemens A52 Orange toestel geheel te unlocken. Het heeft even geduurd om de juiste codes
-en vooral- de juiste instructies te verkrijgen. Dankzij het Forum wist ik dat meer gebruikers worstelden met dit probleem en dit heeft er uiteindelijk toe geleid dat ik mijn toestel weer gebruiken kan !! Blij met dit Forum en Dank voor alle input.:o
icon

Beste antwoord door Jaimy 24 november 2017, 16:00

Hoi Avs1,

Bedankt voor het sturen van jouw gegevens! Ik heb je inmiddels een privéberichtje teruggestuurd met daarin de instructies én twee unlockcodes. Ik denk dat het daarmee wel moet werken. :D

Laat je nog even weten of het inderdaad helemaal gelukt is?

Succes en voor nu wens ik je een heel fijn weekend!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi avs1,

Omdat jouw account niet gekoppeld is aan een telefoonnummer, kan ik er geen gegevens bijpakken. Kun je een privéberichtje sturen met jouw telefoonnummer, adresgegevens en IMEI-nummer van het toestel?

Dan ga ik de codes voor jou achterhalen!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Avs1,

Bedankt voor het sturen van jouw gegevens! Ik heb je inmiddels een privéberichtje teruggestuurd met daarin de instructies én twee unlockcodes. Ik denk dat het daarmee wel moet werken. :D

Laat je nog even weten of het inderdaad helemaal gelukt is?

Succes en voor nu wens ik je een heel fijn weekend!
Hoi Jaimy,

Bedankt voor de toezending van de twee unlock codes en de unlock instructies.
Het is gelukt! De blokkering van de Siemens A52 is opgeheven en ik kan het toestel nu weer gebruiken.
De eerste unlock code die je mij toezond is de Main Operator Code (8 cijfers).
De tweede unlock code die je mij toezond is de Offer Code (ook 8 cijfers).

Aan de hand van jouw instructies heb ik het volgende gedaan:

1. Toestel aangezet zonder simkaart.
2. Toestel komt met melding “Plaats sim “
3. Vervolgens ingetikt: *#0000*
en daarna de Main Operator Code (8 cijfers) ingetikt en afgesloten met een #
Toestel komt met melding "simlock gewist"
4. Vervolgens ingetikt: *#0001*
en daarna de Offer Code (8 cijfers) ingetikt en afgesloten met een #
Toestel komt met melding "ServProvCODE gewist"
5. Daarna het toestel uitgezet met de toets die daarvoor bestemd is.
6. Vervolgens de (nieuwe) sim-kaart in het toestel gedaan en toestel weer aangezet.
Het toestel is nu niet meer geblokkeerd en kan weer worden gebruikt.

Super, dat het met jouw hulp gelukt is! Ben heel blij met dit forum.
Bedankt Jaimy!
en ook de anderen die aan de oplossing hebben meegewerkt.

AVS
Reputatie 7
Badge +19
Hoi AVS,

Heel graag gedaan! Superfijn om te lezen dat het nu allemaal gelukt is.

Aardig dat je de oplossing nog even in zijn volledigheid deelt in dit topic - zo hebben andere bezoekers er ook nog wat aan. :D

Het zou leuk zijn als we je vaker terugzien op het forum. Je bent in ieder geval van harte welkom!
Hallo! Ik zou ook heel erg graag mijn oude Siemens A52 weer in gebruik willen nemen! Nou ja, aan mijn zoon willen geven. Die heeft een telefoon nodig om te bellen en niets anders 🙂
De telefoon is locked aan Orange en de IMEI is -verwijderd-. Weet niet echt of dat U nog meerdere gegevens nodig heeft? Het telefoon nummer weet ik niet meer maar de originele SIM zit er nog in -simkaartnummer verwijderd- Ready, staat erop. Heb geen data kabel maar wel laad-kabeltje :)
Ik hoop dat U kunt helpen! bvd
@BoBette
Ik heb jouw privégegevens verwijderd uit je bericht. Zou je er in de toekomst aan willen denken dat dit een openbaar forum is? De hele wereld kan meelezen. Daarom is het delen van privégegevens tegen de huisregels en worden ze actief verwijderd.

Voor de codes zul je nog even moeten wachten op een T-Mobile Moderator, als medeklant kan ik je daar helaas niet bij helpen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi BoBette,

Heb je de simkaart al getracht te ontgrendelen via de simlocktool? Op deze website kun je het IMEI-nummer invoeren en dan ontvang je een code om de simlock op te heffen. Zou je dat eens kunnen proberen en aan kunnen geven of het gelukt is? Anders gaan we verder zoeken naar de oplossing! 🙂

@Kaassausje, bedankt voor het verwijderen van de gegevens!
Hallo Allen, met de postings die ik hiervoor las werd me veel duidelijk om het oude toestel, een Siemens A52 van een vriendin, weer op gang te krijgen. De oude simkaart, nog van Orange, werd niet meer als geldig gezien, en een ander prepaid kaartje werd niet toegelaten. Inderdaad op de site van T-Mobile de unlock code verkregen, en na intoetsen van *#0000* code # meldde het toestel dat de simlock vrij was. En toen werkte het nog niet, net als bij de anderen, ook de ServProvCODE moet vrijgegeven worden. Proberen met dezelfde code werkt niet, dus al 1 poging verloren... Ik zou ook graag de code achter *#0001* verkrijgen, en ik geef hier het IMEI want daar heeft toch niemand anders iets aan, en ook de 1e unlock code, die op de sim dus prima werkte: 352222001001787 met 49239373 Ik hoop dat ik van een T-Mobile moderator de 2e code mag vernemen, dat zou ons erg blij maken. Alvast dank, van Ronnie.
Reputatie 4
Badge +13
Hey Ronnie,

Ik help je uiteraard graag bij het unlocken van je Siemens A52! Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin jouw telefoonnummer, adresgegevens en laatste 5 cijfers van je rekeningnummer? Dan zorg ik ervoor dat de 2e code zo snel mogelijk bij jou terechtkomt!

Ik hoor het graag van je! 😃
Dank je wel voor deze snelle respons. Ik ga zo proberen een privebericht te versturen. Tot dan...
Ook ik zit met een Siemens A52 waar ik niet de ServProvCODE van heb gekregen maar alleen de Simunlockcode na het intikken van het IMEI nummer op de website van T-Mobile.
Graag zou ook ik deze 2de code willen ontvangen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Stealth,

Je kan mij ook een privébericht sturen met je telefoonnummer, adresgegevens en laatste 5 cijfers van je rekeningnummeren IMEI nummer. Ik kijk dan graag of ik je de 2e code kan opsturen. 🙂
Bedankt voor je reactie.
Ik heb je inmiddels een privébericht gestuurd.
Nou bedankt.....T-Mobile voor de leuke service. Siemens A52 te oud?
2 weken geleden werkte mijn Siemens A52 nog naar alle tevredenheid. Het is een reservetoestel.
Doordat ik er 6 maanden niet mee had gebeld maar vooral berichten had ontvangen werd ik door T-mobile afgesloten. Beltegoed weg, heel vervelend, maar nu blijkt dus dat ze mij de code niet meer willen geven en ik dit toestel nu niet meer kan gebruiken. Terwijl dit nog niet zo lang geleden wel kon bij mensen genoemd in dit topic wel kon.
Ik stel T-Mobile verantwoordelijk en neem contact op met de Consumentenbond waar ik lid van ben. Jullie horen deze tweede code te geven, want jullie hebben die code gebruikt in dit toestel. En het is geen ongemak, zoals @Hajar dit noemt. Ben zeer gehecht aan dit toestel.
En als klant moet je toch ook altijd over kunnen stappen naar een andere provider? Dit recht ontnemen jullie mij nu door deze tweede code niet te geven. De unlock code is niet voldoende.

Dit is het antwoord van @Hajar

Hi Stealth,

Ik heb het voor je nagevraagd bij de afdeling die hierover gaat en we kunnen géén simunlockcode meer opvragen voor toestellen van Motorola, Siemens, Sagem en Alcatel Pop, omdat deze toestellen te oud zijn.

Excuses voor het ongemak!

Groet,
Hajar
Ik heb een Siemens A65 waar ik niet de ServProvCODE van heb gekregen maar alleen de Simunlockcode na het intikken van het IMEI nummer op de website van T-Mobile.
Graag zou ook ik deze 2de code willen ontvangen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Techie,

Ik weet niet of het mogelijk is om die code op te vragen, maar ik wil het graag voor je navragen. Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, adres, laatste 4 cijfers van de iban en je IMEI code? Dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen.

Reageer