Vraag

Simunlockcode Huawei Y300 werkt niet

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Ik heb via http://www.t-mobile.nl/my/toestel-en-sim/simlock-verwijderen een unlockcode gekregen en als ik mijn Huawei Y300 opstart krijg ik de vraag "SIM-BLOKKERING opheffen", daar vul ik deze code in, maar dan zegt ie "verzoek voor ontgrendelen netwerk mislukt". De gebruikte simkaart werkt in een ander toestel zonder problemen.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Lieuwev,

Allereerst welkom op het forum! 🙂 Heb je al een kijkje genomen in het voorstel topic?

Terug naar je vraag! Goed dat je hier contact over opneemt, want ik begrijp dat je je toestel gewoon wilt kunnen gebruiken. Gaat het om een toestel dat je bij T-Mobile (of Orange) gekocht hebt? Zo ja, kun je mij dan het IMEI-nummer via een privébericht sturen? Als het toestel niet bij ons gekocht is, dan kunnen wij helaas niet de simlock verwijderen.

Als je de simunlockcode probeert in te voeren op je toestel, zit er dan een simkaart van een andere provider in? Je hebt namelijk een simkaart nodig van een andere provider om de simlock te kunnen verwijderen. Mocht je dat nog niet gedaan hebben, kun je dat eens proberen?

Wil je laten weten of het gelukt is? Mocht het niet lukken dan hoor ik het graag zodat ik verder kan zoeken naar een oplossing!
Hallo Thalina,
Nee, ik heb hem bij the phonehouse gekocht met prepaid T-Mobile, hij is dus gebrand door T-Mobile en is dus gelocked aan die simkaarten (bovendien wordt ik vanaf the phonehouse naar de provider gestuurd, jullie dus).
En ja, ik heb het geprobeerd met de simkaart van een andere provider, anders kun je die code niet eens invoeren.
En als het niet zou kunnen via T-Mobile (wat ik zeer vreemd zou vinden) waarom wordt er dan wel een unlockcode verstrekt op dat IMei-nummer?

Ik heb je het imeinummer gestuurd,
met vriendelijke groeten,
Lieuwe
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Lieuwe,

Bedankt voor je reactie! Ik heb het IMEI-nummer gecontroleerd en dit toestel is inderdaad door ons geleverd. Ik heb bij de afdeling die hiervoor verantwoordelijk is de juiste code opgevraagd. Zodra ik de code heb ontvangen, zal ik deze in een privébericht naar je sturen.

Als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!
Hoi Thalina,

Ik heb nog niets gehoord. Zit het nog in de pijplijn?

grt. Lieuwe
Reputatie 7
Badge +15
Hey Lieuwe,

We zijn er helaas nog druk mee bezig! Mijn collega van de betreffende afdeling heeft dit aan het begin van de week doorgezet naar Huawei. Helaas is de verwerkingstijd van Huawei onbekend. We moeten dus nog even op een reactie wachten.

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, let me know!

Reageer