Beantwoord

Sinds softwareupdate werkt Sony Xperia XA1 niet meer goed

• 7 mei 2018
  • 5 reacties
  • 5805 Bekeken

Help! Sinds de oreo update werkt mijn touchscreen aan de zijkanten niet meer goed. Ook is hij trager geworden. Kan ik deze update ongedaan maken?
icon

Beste antwoord door Jaimy 8 mei 2018, 10:18

Hoi Joleijt,

Help is on the way! Na een update zou je natuurlijk geen problemen moeten ervaren, dus ik denk graag met jou mee!

De update kun je niet ongedaan maken, maar wat je wel kunt doen is het toestel eens opnieuw opstarten. Werkt dat niet, dan raad ik je een reset aan! Vergeet dan uiteraad niet om eerst een back-up te maken, zodat je geen bestanden kwijtraakt. Een reset kan, zeker na een update, heel veel goeds doen voor jouw toestel!

Laat je me weten of het allemaal is gelukt? Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust. 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Joleijt,

Help is on the way! Na een update zou je natuurlijk geen problemen moeten ervaren, dus ik denk graag met jou mee!

De update kun je niet ongedaan maken, maar wat je wel kunt doen is het toestel eens opnieuw opstarten. Werkt dat niet, dan raad ik je een reset aan! Vergeet dan uiteraad niet om eerst een back-up te maken, zodat je geen bestanden kwijtraakt. Een reset kan, zeker na een update, heel veel goeds doen voor jouw toestel!

Laat je me weten of het allemaal is gelukt? Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust. 🙂
Hallo Jaimy,

Helaas is het probleem niet verholpen na de reset. Nog steeds reageert het touchscreen aan beide zijkanten heel slecht.
Ook krijg ik telkens, volledig willekeurig, een melding: 'op dit apparaat zijn geen ondersteunde apps voor dit tag geinstalleerd'.
Wat kan ik nog meer doen?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Joleijt,

Wat jammer dat het niet heeft geholpen! Maar natuurlijk blijf ik met jou meedenken, want dit moet gewoon worden opgelost!

Wat betreft het touchscreen ben ik benieuwd of dit niet toch een hardwarematig probleem is. Zeker als dit niet verbeterd is na een reset, zou het met het scherm zelf te maken kunnen hebben.

De melding lijkt meer iets te maken te hebben met NFC. Gebruik je wellicht een flip case met pasjes erin? Je kunt in elk geval proberen om dit uit te schakelen via Instellingen > Apparaatverbinding > Tik op de schuifregelaar NFC. Krijg je de melding daarna nog steeds?

Ik ben benieuwd, Joleijt! Laat het mij maar weer weten!
Thanks! De melding is weg, NFC stond inderdaad aan.
Het probleem met het touchscreen ontstond direct na het opnieuw opstarten van de telefoon na de update, in de tussentijd lag de telefoon gewoon in mijn hand. Wat zou ik nu kunnen doen om dit probleem op te lossen?
Reputatie 7
Badge +19
Fijn dat de melding nu weg is!!

Het touchscreen lijkt een iets ander probleem. Om uit te sluiten dat iets aan de software ligt, raden wij vaak een reset aan - daarmee zouden softwarematige problemen namelijk opgelost zijn. Helpt dat niet, dan lijkt het op een hardwarematig probleem. Ik ben uiteraard zelf geen monteur, maar het lijkt mij goed als er wel eentje naar kijkt zodat alles zo snel mogelijk weer op en top werkt! Je zou eerst nog even langs een T-Shop kunnen gaan, zodat een medewerker er in het echt even naar kan kijken, maar je kunt ook denken aan een reparatie! In dat geval zorgen wij ervoor dat het toestel zo snel mogelijk gerepareerd wordt en weer netjes in jouw handen belandt!

Reageer