Beantwoord

Software Nougat 7.0 LG G5

• 4 december 2016
  • 27 reacties
  • 1538 Bekeken

Reputatie 2
  • Doet lekker mee
  • 21 reacties
Zijn er al bezitters van de G5 die de nieuwe Android 7.0 update hebben ontvangen?
Ik lees op Androidworld dat deze inmiddels in Nederland wordt uitgerold.
icon

Beste antwoord door Sam- 6 december 2016, 11:41

Hallo miloman,

Een terechte vraag. Ik kan me voorstellen dat je gebruik wil maken van de nieuwste software versie.

Om jullie van meer duidelijkheid te voorzien heb ik contact opgenomen met de afdeling die hierover gaat. Zodra ik een reactie van ze krijg laat ik het jullie meteen weten. 😉
Bekijk origineel

27 reacties

Hier ook nog niks ontvangen 😞 We hebben toch niet weer een custom t-mobile ROM? Heb 1 van de 1e G5's geleverd (na wat vertraging) bij m'n T-mobile verlenging.
Zit al dagen tijdelijke bestanden weg te gooien, en te controleren op een update, maar nopes....
Reputatie 6
Badge +17
Hallo miloman,

Een terechte vraag. Ik kan me voorstellen dat je gebruik wil maken van de nieuwste software versie.

Om jullie van meer duidelijkheid te voorzien heb ik contact opgenomen met de afdeling die hierover gaat. Zodra ik een reactie van ze krijg laat ik het jullie meteen weten. 😉
Dank voor je reactie! Ondertussen heb ik de update naar android 7.0 via LG Bridge binnengehaald en geupdate. Als ik er wat ervaring mee heb (android 7) laat ik het hier wel weten.
Reputatie 6
Badge +17
Hey miloman,

Ah goed om te horen! Ik heb van onze collega's te horen gekregen dat je de update al had moeten ontvangen of dat deze heel snel wordt gepusht naar je toestel. In jouw geval is die gelukkig dus al binnen. 🙂

We zijn erg benieuwd naar je ervaringen!
Reputatie 2
Ik heb nog niets....
Reputatie 2
Hallo Leo45,

Heb je het al via LG bridge geprobeerd?
Ik had namelijk gisteren ook nog niks maar via LG bridge( programma op de pc) had ik de update wel.
Reputatie 6
Badge +17
Bedankt voor de tip Kijkdan! 🙂 Heb je daar al naar kunnen kijken @Leo? Hopelijk lukt het hiermee wel om de update te installeren!
Eerste ervaringen. Accu duur behoorlijk toegenomen. Op de 1e dag na: was aan het experimenteren met 'meerdere vensters' en had een energie-vretende app continu aangezet. Gevolg: accu met een paar uur leeg, en telefoon lekker warm....
Niet veel wijzigingen: menu bovenin (als je op het home scherm van boven naar beneden veegt) is wat anders. Niet meteen handiger, want in 6 zat je meteen in een menu met setting, wifi, BT, etc. Voor settings moet je nu nog 1 keer wat aanklikken.
Verder in het always on scherm nu ook de accu-indicatie.
Op een niet nader te noemen nerd-forum lees ik dat de telefoon in een diepe slaap gaat, en daardoor ook geen alarmmeldingen e.d. meer geeft. Heb ik nog geen last van gehad, maar gebruik m'n telefoon ook niet als wekker.
Reputatie 6
Badge +17
Klinkt goed Miloman! Bedankt voor het delen van je ervaring. ;)

Ik denk dat je de verbeterde accuduur wel het meest kan waarderen toch? Dat is in ieder geval het geen waar ik altijd op hoop na het updaten van mijn software!
Ik reageer ook maar even. Sinds vorige week donderdag heb ik een LG G5 (bij T-Mobile abbonement gekocht) in gebruik. En ik krijg de Nougat update maar niet binnen.....
Wat ik al gedaan heb:
- Update (OTA) via telefoon: Instellingen / Over het toestel / Update Center => Daar krijg ik de melding dat het toestel van de meest recente update is voorzien
- LG Bridge geïnstalleerd: Daar komt een foutmelding "Kan de softwareversie niet lezen" (meerdere keren en 2 verschillende PC's geprobeerd)
- LG Mobile Support Tool: Dat programma meldt dat het toestel van de meest recente versie is voorzien.

T-Mobile helpdesk verwijst naar Androidplanet.nl. Daar kon ik (uiteraard) niet geholpen worden....Nogmaals de TM helpdesk gebeld en verwezen naar LG klantenservice. Daar verwijst men weer terug naar T-Mobile.
Zo zit ik dus ietwat in een cirkeltje opgesloten en hoop dat ik hier op het forum meer/betere antwoorden krijg.

Android versie: 6.0.1
Beveiligingpatch: 2016-09-01
Kernel: 3.18.20
Build: MMB29M
Softwareversie: V10i-EUR-XX

Ik gebruik nu nog een Vodafone simkaart, abbo wordt pas 10 januari overgenomen. Maar een prepaid T-Mobile sim geeft geen verbetering
Reputatie 7
Badge +20
Hi RamonKoch,

Ik ben zelf niet zo heel technisch en dus heb ik dit even nagevraagd bij de afdeling die hierover gaat. Zodra ik meer weet, zal ik het je laten weten in dit topic! 🙂
Oké. Hajar, bedankt voor je hulp.
Toestel gaat via de winkel weg voor herstel. Vanmiddag nog gebracht, dus zal eind volgende week ofzo wel klaar zijn.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ramon,

Thanks voor de update! Ik hoop dat je jouw toestel snel terugkrijgt! 🙂
Het lijkt erop dat de N update stop gezet is. De reacties van LG wijzen in die richting, samen met reacties op een ander forum. Jammer dat ik mijn toestel al heb ingediend voor service.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ramon,

De informatie die ik je had gegeven kreeg ik van een LG collega vandaar dat ik een reparatie adviseerde. Excuses als de informatie niet klopte...
Hi Hajar,

Geen probleem, de info over stop zetten van de update is ook niet volledig. Maar de reacties op een ander forum én de vraag van LG achter IMEI nummers die wél de update hebben gekregen, dat zegt mij genoeg.
Alleen te hopen dat het toestel vlot terugkomt van Dynafix, aangezien er nu niets of weinig aan te doen valt.
Reputatie 7
Badge +20
Ik hoop ook dat je jouw toestel snel terugkrijgt! :8
Ik hoop ook dat je jouw toestel snel terugkrijgt! :8

Tsja, zo snel kan het niet gaan....Van T-Mobile naar Dynafix, door naar LG. Van daaruit weer naar Dynafix die een reparatie doet (ws. flashen). Dynafix moet het toestel dan weer naar LG sturen voor controle. En daar is het toestel nu.
De terugreis zal dan ook wel weer LG -> Dynafix -> T-Mobile worden. Lijkt mij nodelooos complex, zonde van tijd en geld. Maar ik kan niet meer doen dan afwachten tot het toestel terug is in de winkel. Jammer, als ik het geweten had dan had ik me wel bedacht met reparatie.

PS. mijn vorige account hoorde bij een prepaid nummer. En omdat ik het liefste vanaf het abbonement inlog is er een nieuw account gemaakt.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ramon,

Een reparatieprocedure duurt inderdaad ongeveer 14 dagen. Als ik het proces kon versnellen dan had ik dat gedaan. In dit geval kun je inderdaad niets meer dan afwachten. Fijn dat je nummerbehoud goed is gegaan en dat je nu een nieuw account hebt.

Als ik iets anders voor je kan betekenen dan hoor ik het graag!
Goedeavond,

ik heb ook de update ontvangen echter is bij mij mijn hele toestel blijven hangen in een of ander update scherm. Kan de telefoon geheel niet gebruiken daar deze niet meer doorstart en kan hem ook niet meer uitzetten:@. Enige manier om hem uit te zetten is, en dat is een geluk bij de LG G5 dat de batterij eruit gehaald kan worden.
De mijn gaat terug voor onderzoek.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Paul,

Dat klinkt niet best zeg! :S Heb je jouw toestel alweer opgestuurd? Ik ben wel benieuwd wat er aan de hand is, zou je ons op de hoogte kunnen houden?

Als wij je in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we het graag!
Dinsdag 24-1 toestel terug ontvangen via LG. Heeft even geduurd maar nu wél Nougat 7.0 op het toestel. Werkt op zich prima, op de TV Online app van Telfort na maar dat zou door hen opgelost gaan worden......ondertussen kan ik wel verder met de webversie.

LG was zo vriendelijk een 32GB kaartje erbij te doen voor het lange wachten. Leuke geste.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Ramon,

Bedankt voor de update. Super fijn dat je de update nu hebt en het toestel weer goed werkt. Ik moet zeggen dat ik zelf ook de TV Online app gebruik en die gaat bij mij ook niet altijd even goed. Helaas ligt dit volgens mij inderdaad meer aan die app zelf. Wellicht kun je hem updaten? Super ook om te horen dat LG er zelfs nog wat bij heeft gedaan voor je!

Mochten wij nog iets voor je kunnen betekenen, let me know! 🙂
Nou, updaten van de TV Online app gaat natuurlijk pas zodra Telfort een update uitbrengt. Maar aangezien Telfort zich absoluut niets van de klant aantrekt, kan dat nog wel duren tot de mussen weer van het dak vallen.....Moeder KPN heeft al láng een nieuwe versie voor Nougat uitgebracht, maar de budgetters doen alsof de neus bloedt. Evengoed niet door T-Mobile of LG veroorzaakt en met wat pielen kan de webversie gebruikt worden. De app heb ik alleen écht nodig als ik niet thuis ben en ontdek dat ik vergeten ben iets op te nemen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ramon,

Gelukkig kun je ondertussen wel gebruik maken van de webversie. Heb je toevallig een favoriete programma die je graag opneemt? Inderdaad erg tof van LG dat je er een sdkaart bij kreeg. 😅

Reageer