Vraag

Software Updates Nokia toestellen.


Reputatie 2
Is er al wat bekend over het vrijgeven van sofware updates voor 'branded' toestellen?
Ik lees op het forum dat er al meerdere malen gevraagd is, waarom nieuwe sofware versies van telefoonfabrikanten niet worden vrijgegeven aan de gebruikers van de hun toestellen. Ik heb een Nokia N78, daarvoor zijn al meerdere nieuwe realeases gedaan door Nokia, de versieteller staat inmiddels op 20.149, maar ik moet het nog altijd doen met 11.043.
Nokia zegt op hun site (http://europe.nokia.com/support/download-software/device-software-update/news), dat ik het gewoon op kan halen, en geeft daar ook goede redenen voor:
"Nokia N78 software version 20.149 released
This software release follows the 13.052 release and comes with further N78 stability improvements. In addition to system-wide fixes the update contains Bluetooth audio enhancements, photo UI developments and e-mail upgrades. To get this software through your Nokia N78, click Menu > Tools > Utilities > Device Manager. Select Options > Check for updates and follow the on-screen prompts. Remember that you can also use Wi-Fi to download the update. Additionally this software release is available through the Nokia Software Updater: www.nokia.com/softwareupdates."

Maar als ik dit probeer, via Nokia's Software Updater, of via WiFi, kan ik, vanwege de branding neem ik aan, geen nieuwe versie downloaden. Uit de discussies op het forum begrijp ik, dat T-Mobile op dit gebied een slechte reputatie heeft. Als dit staande beleid niet wordt gewijzigd, kan dat, ook al ben ik inmiddels vele jaren klant bij T-Mobile, toch heel goed invloed hebben op mijn keuze voor een andere provider, als mijn contract verloopt. Komt hierin op korte termijn nog verandering?

This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 4
@gyrob

Nokia verzorgt ook de T-Mobile software updates. Als je je toestel laat controleren voor updates dan zullen altijd alleen de T-mobile software updates getoond worden. Wij plaatsen dus geen aparte T-Mobile software op onze website voor Nokia toestellen, omdat Nokia dat al voor ons doet.
Reputatie 2
@Harvey. Ja, Nokia verzorgt ook de updates voor via T-Mobile geleverde toestellen. Het probleem zit dan ook niet bij Nokia. Het probleem is, dat de updates die er zijn (zie het bericht van Nokia in mijn eerste post), niet door ons gedownload kunnen worden, omdat de toestellen 'branded' zijn.
Hierdoor blijven we zitten met de oorspronkelijke software, zonder bugfixes, toegevoegde en/of verbeterde functionaliteit e.d.
Het verbaast me, dat ik dit nog moet schrijven: in diverse andere threads wordt van hetzelfde probleem melding gemaakt.
Mijn vraag blijft: wanneer gaat T-Mobile zorgen, dat ik de laatste software voor mijn toestel kan downloaden? Of dat op de Nokia site gebeurt, zoals nu het geval is (of zou moeten zijn), of bij T-Mobile, maakt me niet uit, als T-Mobile de geleverde toestellen maar vrijgeeft voor de nieuwste software.
Reputatie 4
@gyrob

Dit probleem is reeds doorgegeven aan Nokia. Zoals ik al eerder vermeldde, de T-Mobile software voor Nokia toestellen wordt door Nokia zelf vrijgegeven op haar eigen website. Zodra ik meer weet, laat ik het je meteen weten.
Reputatie 2
@Harvey

Dit kreeg ik als antwoord van Nokia op mijn vraag waarom ik niet kon updaten.

Geachte heer Schouten,

Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

Ik heb dit even nagekeken en zie dat u een T-Mobile toestel heeft die uitgerust is met een T-Mobile software variant. Ik heb ook gezien dat u als laatste software versie 14.0.001 heeft, om Ovi Maps te gebruiken dient u software versie 30.x of nieuwer te hebben.
Met uw huidige software versie gaat u deze dus niet kunnen installeren, u kunt ook niet updaten naar deze software versie tenzij T-Mobile u deze update beschikbaar stelt.

Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.

Wie is er nu verantwoordelijk voor het vrijgeven? Jij zegt Nokia en zij zeggen T-mobile. Zoeken jullie dat even uit zodat de klant gewoon kan updaten. Beetje service mag wel.

Ik zal jou antwoord ook naar nokia sturen.

met vriendelijke groet
FlyerR
Reputatie 4
@FlyerR

Bedankt! Ik zal jouw post doorsturen naar de desbetreffende afdeling.
Reputatie 2
Het is nu 5 dagen verder. Is er al duidelijkheid over wie nu de updates beschikbaar stelt?
En wanneer is de nieuwste update (v.4.0) beschikbaar voor ons als T-Mobile klanten?
Reputatie 5
De betreffende T-Mobile afdeling neemt contact op met Nokia. Helaas hebben wij op dit moment hierover nog geen verdere informatie ontvangen. Ik zal nogmaals navragen of inmiddels meer bekend is.
Reputatie 2
Hoi,
Misschien een idee om een non-branded toetel aan te schaffen?
In jou geval de N78.
Kost een paar centen, maar geen gezeur met de updates.
Heb zelf ook een N97 origineel overgenomen op mp.nl.
En werkt uitstekend kon meteen 2 updates installeren.
In geval van N97 software versies: 20.0.019 en 21.0.45.
Mvg.
Rodriquez
Reputatie 2
Het kopen van een unbranded toestel zou niet moeten hoeven. T-mobile blinkt uit in het zeer traag releasen van updates. De schuld schuiven naar Nokia is exact de wijze waarop deze firma te werk gaat. Afschepen en nog eens afschepen en als er rechtzaken dreigen wordt er pas actie ondernomen. Verantwoordelijkheid wordt er in deze niet genomen. Way to go t-mobile!
Reputatie 2
Het is nog steeds niet opgelost. Ideaal hoe een onderneming tegenwoordig met zijn klanten omgaat. Schijnbaar komen er nog voldoene nieuwe klanten en verdienen ze genoeg aan de oude. Anders zou hier wel actie in worden ondernomen.

Heerlijk hoe ze mensen van het kastje naar de muur sturen!
Reputatie 2
Paul73 schreef:

Anne-Marie schreef:

@crunchyc, ik ben het met je eens dat de informatievoorziening wat betreft de verschillende software updates beter kan. We zijn daarom in overleg met de betreffende afdeling om na te gaan hoe we dit proces kunnen verbeteren.



Het is inmiddels weer ruim 3 weken geleden dat je aangaf dat de informatie voorziening beter kon. Sindsdien niets meer gehoord en dat zou je naar aanleiding van het bovenstaande wel verwachten 😉.

Ik zou toch graag wel willen weten wanneer v50 van de firmware te verwachten is en hoe T-mobile voortaan gaat zorgen voor snellere updates van Firmware na release door de fabrikant!



Dit is al een oudere reactie uit het 5800 firmware topic (mei dit jaar). Inmiddels is wel de firmware verschenen. Maar de informatie via T-mobile via mail of forum is ondanks bovenstaande toezegging nooit gekomen. In het 5800 staan meer discussies over de verantwoordlijkheid voor de updates.

Mijn abonnement houdt in november op, ik zal zeer waarschijnlijk niet verlengen (al is dat de enige manier om nog een Flex-abo te houden, nog zo'n vergissing van T-Mobile).
Reputatie 2
Er is weer een nieuwe software release volgens Nokia zie http://europe.nokia.com/support/download-software/device-software-update#
"Latest software release for Nokia 5800 XpressMusic is 51.0.006"

Ben benieuwd wanneer wij er van mogen gaan genieten....
Reputatie 2
Dat zal wel even duren............

Al hebben ze de vorige keer wel firmware gereleased zonder dat de Mods het op het forum hebben aangegeven. Dat was wel jammer zeker omdat ze daar (in een ander topic) toezeggingen voor hadden gedaan!
Reputatie 2
Zou iemand van T-Mobile eindelijk hier meer info over kunnen geven. Over de meest ***lige vragen wordt antwoord gegeven, maar over Firmware blijft het overal verdacht stil!

Nog 3 maanden, dan ben ik van T-Mobile af, helaas wil ik wel mijn telefoon houden, blijf ik dit gezeik houden!
Reputatie 2
Precies een maand nadat op het forum gemeld is dat er een nieuwe update is voor de 5800. Maar of er nu wel of geen update is uitgebracht door T-Mobile (ik heb het nog niet gecontroleerd) de informatievoorziening is en blijft zwaar onder de maat!!

Niets nieuws dus!!!!!!!!!! I
Reputatie 2
En nog steeds geen bericht van T-Mobile! Bijna 2 maanden geleden dat Nokia een nieuwe firmware update heeft gedaan, maar nog steeds geen nieuwe T-M versie. Zelfs geen informatie!! Ondanks eerdere toezeggingen!

Ben blij dat ik van deze provider af ben volgende maand, zeker nu het gelukt is om de productcode te veranderen!!
Reputatie 2
IEMAND VAN T-MOBILE, HALLOOOOO!??!?!

Ik zit nu ook al tijden te wachten op de laatste update. Wat is de stand van zaken???
Reputatie 2
en weer een week verder zonder enige reactie...

Ik zou graag mijn telefoonsoftware updaten met de update die Nokia maanden geleden al beschikbaar heeft gesteld.
Wanneer kan dat????
Reputatie 2
Ik heb via NSS mijn productcode gewijzigd. Dit lukte echter pas op een recente laptop met Windows 7. Kijk anders eens op het forum van tweakers.net, daar kun je wsl. wel de info vinden die je nodig hebt.

Ben blij dat ik het gedaan heb, geen T-Mobile gezeur meer. Wel jammer dat ie vlak daarna steeds meer problemen kreeg met opstarten. Daarom een nieuwe telefoon (N8) en een andere provider aangeschaft. Nog een paar weken uitzitten 😉
Reputatie 2
Ik heb een Nokia C6-00, deze draait momenteel v 10.0.021, dit terwijl v 10.0.024 en v 11.0.029 ook al uit zijn. Ik ben dus op zoek gegaan naar de update, dit via ovi-programma. Deze kon niks vinden, dus ben naar de Nokia website gegaan en ook deze kon v 11.0.029 vinden. Alleen wanneer ik mijn toestelcode ( binnenkant toestel onder accu ) invoerde kwam er te staan dat v 10.0.021 de laatste versie was.

Ik lees op internet dat er verschillende mensen toch v 11.0.029 draaien, hoe is dit mogelijk. Kan ik ook deze versie draaien, of wordt dit tegen gehouden omdat ik het toestel via T-Mobile heb verkregen in combinatie met een abonnement?
Reputatie 4
Dat kan,
Als het door T-Mobile geleverd is staat er ook T-Mobile software op.

Je kan laten controleren of de laatste update erop staat.
Update.
Klik op de link op die pagina, eerst ff lezen wat er allemaal staat..
Software updater downloaden en de rest gaat vanzelf

grtjes
koffiemok
Reputatie 2
Ja, dat heb ik dus gedaan en dan gaat hij versie '21' opnieuw erop zetten. Dit terwijl ook '24' en '29' in omloop zijn.

Daarom is dus de vraag, is dit de laatste versie omdat ik T-Mobile klant ben en dus beperkt ben daardoor in vergelijking met de reguliere losse verkoop.
Reputatie 2
Site zegt: Latest software release for Nokia C6-00 is 11.0.29 *

Als ik handmatig op toestelcode zoek:
Latest software release for Nokia C6-00 is 10.0.021 *

Voor alle duidelijkheid: Het update programma geeft ook 10.0.021 aan. Daarom de vraag, waarom niet 24 / 29 ?

Editknop gevonden (A)
Reputatie 4
De beperking zit hem in het feit dat het toestel door t-mobile is geleverd waarop ook t-mobile software staat.
je kan dan alleen de updates doen die in samenwerking met de provider zijn.
Voor zover ik weet is dat bij elke provider zo.

Bij een los aangeschaft toestel heb je deze beperking niet. Daar staat alleen Nokia software op.
Reputatie 2
Ja, dat dacht k dus al. Beetje jammer want de nieuwe versie is sneller en stabieler en lost wat bugs op.

Dus admins van T-Mobile, geed het maar door aan de desbetreffende afdeling!
Updaten die handel !