Vraag

Software Updates Nokia toestellen.

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 2
Jammer maar helaas, de Admins doen hier niet mee!! Dat is tenminste mijn ervaring (zie hierboven). Slechte informatievoorziening is erkend, maar er wordt vervolgens niets mee gedaan.

Ik heb weer een Nokia gekocht, maar nu een niet branded toestel (en ook niet via T-Mobile trouwens). Scheelt een hoop gezeur met updates in het vervolg. En zoals al vermeld, je kunt met het programma NSS je productcode veranderen. Dit gaat mogelijk wel ten koste van je garantie. (zoek op het forum van tweakers.net maar even, bijvoorbeeld het 5800 topic daar).

Succes!
Reputatie 2
Ik zit ook op tweakers, dus zal daar eens kijken. Er loopt ook een C6 topic daar, dit was een crosspost dacht dat hier wel experts zouden zitten van tmobile zelf 😞
Reputatie 2
ik heb nu maar eens getwitterd naar hun tmobile_webcare... misschien dat daar wel gereageerd wordt...

There's allways hope
Reputatie 2
Hey mensen!

Ik heb ook even een vraag hierover.
Ik heb zelf een N97mini van T-mobile met softwareversie 11.0.102 en ondertussen zijn er al een aantal updates geweest volgens nokia. Ik begrijp dus uit bovenstaande verhalen dat het niet mogelijk is om gewoon up te daten vanaf je telefoon (kon wel met mn vorige toestel, 5800 Xpress music, ook van Tmobile) want hij heeft geen serverprofielen... Is er niet gewoon ergens te vinden wat de instellingen zijn voor die serverprofielen? Ik kan het namelijk nergens vinden...

Dan, ik heb eerst pc suite gedownload, bleek niet meer werkzaam te zijn, was nu Ovi suite. Prima, ook gedownload. Hij herkent mn toestel, zegt bij updates dat er inderdaad nieuwere versies zijn (voor toestel, voor ovi suite zelf zegt ie: fout in netwerkverbinding. Terwijl ik gewoon verbinding heb)
MAAR als ik probeer te updaten zegt ie:

"Interne Fout. Wegens een onbekende interne fout kon de installatie niet worden gestart. Foutcode: 4. Probeer Nokia Ovi Suite opnieuw op te starten om het probleem te corrigeren. Als dit niet helpt, dient u de computer opnieuw op te starten."

Beide gegeven oplossingen werken niet. Ik heb ook Software Updater van Nokia geinstalleerd, maar deze geeft ( #%$&*!) ook een foutmelding:

"configuratiefout. Nokia software heeft een configuratiefout gevonden"

Ik heb al geprobeerd om het in mijn firewallinstellingen aan te passen, maar dat helpt niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik aan nieuw software kom?

Heel erg bedankt!
Cheerio
Elgar
Reputatie 2
MF28 schreef:

ik heb nu maar eens getwitterd naar hun tmobile_webcare... misschien dat daar wel gereageerd wordt...

There's allways hope

Ze zijn wel consequent in het negeren van vragen over de software-updates... ook via Twitter krijg ik geen reactie...
Reputatie 2
Via NSS productcode wijzigen, dan ben je al dat gezeur van t- mobile af. Je hebt tenslotte garantie van Nokia en niet van t- mobile.
Reputatie 2
Ik heb ook geen reactie via twitter, dus ik ga die productcode maar eens veranderen. Van de week even in verdiepen, stond het een en ander over op tweakers.net.
Reputatie 7
@MF28
Ik heb je vraag uitgezet naar de desbetreffende afdeling.

@Esnelders
Lukt het updaten wel als je het op een andere pc of laptop probeert? Je kunt de softwareupdate ook krijgen door het toestel ter reparatie te sturen of door naar een Nokia Care Point te gaan.
Reputatie 2
@CindyS
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, zal ik zeker doen 🙂
Maar ik mag toch hopen dat ik niet naar de winkel moet om mn tel te kunnen updaten... Moet makkelijker kunnen. Hoe zit het met de serverprofielen? zijn daar geen instellingen voor te krijgen zodat het gewoon vanaf je mobiel zelf kan? (net als ik gewoon kon met mn vorige toestel van jullie)

Iig bedankt voor je antwoord!
Reputatie 7
@MF28 en NeoMe
Het is helaas nog niet bekend wanneer er een software update komt voor de C6-00 en 5800.

@Esnelders
Het serverprofiel bij een T-Mobile branded toestel is standaard een T-Mobile profiel, inclusief internet/mms profielen.
Wanneer je de code *#0000# intoetst kun je zien of het T-Mobile profiel eventueel aangepast kan worden. Een hard reset kan natuurlijk ook helpen. Vergeet dan uiteraard niet om eerst een backup te maken.