Vraag

Software Updates Nokia toestellen.


Reputatie 2
Is er al wat bekend over het vrijgeven van sofware updates voor 'branded' toestellen?
Ik lees op het forum dat er al meerdere malen gevraagd is, waarom nieuwe sofware versies van telefoonfabrikanten niet worden vrijgegeven aan de gebruikers van de hun toestellen. Ik heb een Nokia N78, daarvoor zijn al meerdere nieuwe realeases gedaan door Nokia, de versieteller staat inmiddels op 20.149, maar ik moet het nog altijd doen met 11.043.
Nokia zegt op hun site (http://europe.nokia.com/support/download-software/device-software-update/news), dat ik het gewoon op kan halen, en geeft daar ook goede redenen voor:
"Nokia N78 software version 20.149 released
This software release follows the 13.052 release and comes with further N78 stability improvements. In addition to system-wide fixes the update contains Bluetooth audio enhancements, photo UI developments and e-mail upgrades. To get this software through your Nokia N78, click Menu > Tools > Utilities > Device Manager. Select Options > Check for updates and follow the on-screen prompts. Remember that you can also use Wi-Fi to download the update. Additionally this software release is available through the Nokia Software Updater: www.nokia.com/softwareupdates."

Maar als ik dit probeer, via Nokia's Software Updater, of via WiFi, kan ik, vanwege de branding neem ik aan, geen nieuwe versie downloaden. Uit de discussies op het forum begrijp ik, dat T-Mobile op dit gebied een slechte reputatie heeft. Als dit staande beleid niet wordt gewijzigd, kan dat, ook al ben ik inmiddels vele jaren klant bij T-Mobile, toch heel goed invloed hebben op mijn keuze voor een andere provider, als mijn contract verloopt. Komt hierin op korte termijn nog verandering?

This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 7
@MF28 en NeoMe
Het is helaas nog niet bekend wanneer er een software update komt voor de C6-00 en 5800.

@Esnelders
Het serverprofiel bij een T-Mobile branded toestel is standaard een T-Mobile profiel, inclusief internet/mms profielen.
Wanneer je de code *#0000# intoetst kun je zien of het T-Mobile profiel eventueel aangepast kan worden. Een hard reset kan natuurlijk ook helpen. Vergeet dan uiteraard niet om eerst een backup te maken.
Reputatie 2
@CindyS
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, zal ik zeker doen 🙂
Maar ik mag toch hopen dat ik niet naar de winkel moet om mn tel te kunnen updaten... Moet makkelijker kunnen. Hoe zit het met de serverprofielen? zijn daar geen instellingen voor te krijgen zodat het gewoon vanaf je mobiel zelf kan? (net als ik gewoon kon met mn vorige toestel van jullie)

Iig bedankt voor je antwoord!
Reputatie 7
@MF28
Ik heb je vraag uitgezet naar de desbetreffende afdeling.

@Esnelders
Lukt het updaten wel als je het op een andere pc of laptop probeert? Je kunt de softwareupdate ook krijgen door het toestel ter reparatie te sturen of door naar een Nokia Care Point te gaan.
Reputatie 2
Ik heb ook geen reactie via twitter, dus ik ga die productcode maar eens veranderen. Van de week even in verdiepen, stond het een en ander over op tweakers.net.
Reputatie 2
Via NSS productcode wijzigen, dan ben je al dat gezeur van t- mobile af. Je hebt tenslotte garantie van Nokia en niet van t- mobile.
Reputatie 2
MF28 schreef:

ik heb nu maar eens getwitterd naar hun tmobile_webcare... misschien dat daar wel gereageerd wordt...


There's allways hope



Ze zijn wel consequent in het negeren van vragen over de software-updates... ook via Twitter krijg ik geen reactie...
Reputatie 2
Hey mensen!

Ik heb ook even een vraag hierover.
Ik heb zelf een N97mini van T-mobile met softwareversie 11.0.102 en ondertussen zijn er al een aantal updates geweest volgens nokia. Ik begrijp dus uit bovenstaande verhalen dat het niet mogelijk is om gewoon up te daten vanaf je telefoon (kon wel met mn vorige toestel, 5800 Xpress music, ook van Tmobile) want hij heeft geen serverprofielen... Is er niet gewoon ergens te vinden wat de instellingen zijn voor die serverprofielen? Ik kan het namelijk nergens vinden...

Dan, ik heb eerst pc suite gedownload, bleek niet meer werkzaam te zijn, was nu Ovi suite. Prima, ook gedownload. Hij herkent mn toestel, zegt bij updates dat er inderdaad nieuwere versies zijn (voor toestel, voor ovi suite zelf zegt ie: fout in netwerkverbinding. Terwijl ik gewoon verbinding heb)
MAAR als ik probeer te updaten zegt ie:

"Interne Fout. Wegens een onbekende interne fout kon de installatie niet worden gestart. Foutcode: 4. Probeer Nokia Ovi Suite opnieuw op te starten om het probleem te corrigeren. Als dit niet helpt, dient u de computer opnieuw op te starten."

Beide gegeven oplossingen werken niet. Ik heb ook Software Updater van Nokia geinstalleerd, maar deze geeft ( #%$&*!) ook een foutmelding:

"configuratiefout. Nokia software heeft een configuratiefout gevonden"

Ik heb al geprobeerd om het in mijn firewallinstellingen aan te passen, maar dat helpt niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik aan nieuw software kom?

Heel erg bedankt!
Cheerio
Elgar
Reputatie 2
ik heb nu maar eens getwitterd naar hun tmobile_webcare... misschien dat daar wel gereageerd wordt...


There's allways hope
Reputatie 2
Ik zit ook op tweakers, dus zal daar eens kijken. Er loopt ook een C6 topic daar, dit was een crosspost dacht dat hier wel experts zouden zitten van tmobile zelf 😞
Reputatie 2
Jammer maar helaas, de Admins doen hier niet mee!! Dat is tenminste mijn ervaring (zie hierboven). Slechte informatievoorziening is erkend, maar er wordt vervolgens niets mee gedaan.

Ik heb weer een Nokia gekocht, maar nu een niet branded toestel (en ook niet via T-Mobile trouwens). Scheelt een hoop gezeur met updates in het vervolg. En zoals al vermeld, je kunt met het programma NSS je productcode veranderen. Dit gaat mogelijk wel ten koste van je garantie. (zoek op het forum van tweakers.net maar even, bijvoorbeeld het 5800 topic daar).

Succes!
Reputatie 2
Ja, dat dacht k dus al. Beetje jammer want de nieuwe versie is sneller en stabieler en lost wat bugs op.

Dus admins van T-Mobile, geed het maar door aan de desbetreffende afdeling!
Updaten die handel !
Reputatie 4
De beperking zit hem in het feit dat het toestel door t-mobile is geleverd waarop ook t-mobile software staat.
je kan dan alleen de updates doen die in samenwerking met de provider zijn.
Voor zover ik weet is dat bij elke provider zo.

Bij een los aangeschaft toestel heb je deze beperking niet. Daar staat alleen Nokia software op.
Reputatie 2
Site zegt: Latest software release for Nokia C6-00 is 11.0.29 *

Als ik handmatig op toestelcode zoek:
Latest software release for Nokia C6-00 is 10.0.021 *

Voor alle duidelijkheid: Het update programma geeft ook 10.0.021 aan. Daarom de vraag, waarom niet 24 / 29 ?

Editknop gevonden (A)
Reputatie 2
Ja, dat heb ik dus gedaan en dan gaat hij versie '21' opnieuw erop zetten. Dit terwijl ook '24' en '29' in omloop zijn.

Daarom is dus de vraag, is dit de laatste versie omdat ik T-Mobile klant ben en dus beperkt ben daardoor in vergelijking met de reguliere losse verkoop.
Reputatie 4
Dat kan,
Als het door T-Mobile geleverd is staat er ook T-Mobile software op.

Je kan laten controleren of de laatste update erop staat.
Update.
Klik op de link op die pagina, eerst ff lezen wat er allemaal staat..
Software updater downloaden en de rest gaat vanzelf

grtjes
koffiemok
Reputatie 2
Ik heb een Nokia C6-00, deze draait momenteel v 10.0.021, dit terwijl v 10.0.024 en v 11.0.029 ook al uit zijn. Ik ben dus op zoek gegaan naar de update, dit via ovi-programma. Deze kon niks vinden, dus ben naar de Nokia website gegaan en ook deze kon v 11.0.029 vinden. Alleen wanneer ik mijn toestelcode ( binnenkant toestel onder accu ) invoerde kwam er te staan dat v 10.0.021 de laatste versie was.

Ik lees op internet dat er verschillende mensen toch v 11.0.029 draaien, hoe is dit mogelijk. Kan ik ook deze versie draaien, of wordt dit tegen gehouden omdat ik het toestel via T-Mobile heb verkregen in combinatie met een abonnement?
Reputatie 2
Ik heb via NSS mijn productcode gewijzigd. Dit lukte echter pas op een recente laptop met Windows 7. Kijk anders eens op het forum van tweakers.net, daar kun je wsl. wel de info vinden die je nodig hebt.

Ben blij dat ik het gedaan heb, geen T-Mobile gezeur meer. Wel jammer dat ie vlak daarna steeds meer problemen kreeg met opstarten. Daarom een nieuwe telefoon (N8) en een andere provider aangeschaft. Nog een paar weken uitzitten 😉
Reputatie 2
en weer een week verder zonder enige reactie...

Ik zou graag mijn telefoonsoftware updaten met de update die Nokia maanden geleden al beschikbaar heeft gesteld.
Wanneer kan dat????
Reputatie 2
IEMAND VAN T-MOBILE, HALLOOOOO!??!?!

Ik zit nu ook al tijden te wachten op de laatste update. Wat is de stand van zaken???
Reputatie 2
En nog steeds geen bericht van T-Mobile! Bijna 2 maanden geleden dat Nokia een nieuwe firmware update heeft gedaan, maar nog steeds geen nieuwe T-M versie. Zelfs geen informatie!! Ondanks eerdere toezeggingen!

Ben blij dat ik van deze provider af ben volgende maand, zeker nu het gelukt is om de productcode te veranderen!!
Reputatie 2
Precies een maand nadat op het forum gemeld is dat er een nieuwe update is voor de 5800. Maar of er nu wel of geen update is uitgebracht door T-Mobile (ik heb het nog niet gecontroleerd) de informatievoorziening is en blijft zwaar onder de maat!!

Niets nieuws dus!!!!!!!!!! I
Reputatie 2
Zou iemand van T-Mobile eindelijk hier meer info over kunnen geven. Over de meest ***lige vragen wordt antwoord gegeven, maar over Firmware blijft het overal verdacht stil!

Nog 3 maanden, dan ben ik van T-Mobile af, helaas wil ik wel mijn telefoon houden, blijf ik dit gezeik houden!
Reputatie 2
Dat zal wel even duren............

Al hebben ze de vorige keer wel firmware gereleased zonder dat de Mods het op het forum hebben aangegeven. Dat was wel jammer zeker omdat ze daar (in een ander topic) toezeggingen voor hadden gedaan!
Reputatie 2
Er is weer een nieuwe software release volgens Nokia zie http://europe.nokia.com/support/download-software/device-software-update#
"Latest software release for Nokia 5800 XpressMusic is 51.0.006"

Ben benieuwd wanneer wij er van mogen gaan genieten....
Reputatie 2
Paul73 schreef:

Anne-Marie schreef:

@crunchyc, ik ben het met je eens dat de informatievoorziening wat betreft de verschillende software updates beter kan. We zijn daarom in overleg met de betreffende afdeling om na te gaan hoe we dit proces kunnen verbeteren.



Het is inmiddels weer ruim 3 weken geleden dat je aangaf dat de informatie voorziening beter kon. Sindsdien niets meer gehoord en dat zou je naar aanleiding van het bovenstaande wel verwachten 😉.

Ik zou toch graag wel willen weten wanneer v50 van de firmware te verwachten is en hoe T-mobile voortaan gaat zorgen voor snellere updates van Firmware na release door de fabrikant!



Dit is al een oudere reactie uit het 5800 firmware topic (mei dit jaar). Inmiddels is wel de firmware verschenen. Maar de informatie via T-mobile via mail of forum is ondanks bovenstaande toezegging nooit gekomen. In het 5800 staan meer discussies over de verantwoordlijkheid voor de updates.

Mijn abonnement houdt in november op, ik zal zeer waarschijnlijk niet verlengen (al is dat de enige manier om nog een Flex-abo te houden, nog zo'n vergissing van T-Mobile).