Beantwoord

Sony Experia Z3 compact achtergrond verlichting blijft aan

• 16 februari 2016
  • 10 reacties
  • 497 Bekeken

Heb een probleem met mijn Z3 compact. Er blijft een soort achtergrond licht aanstaan. Is te zien als je schuin naar het scherm kijkt, zeg maar bijna langs je scherm. Is het lampje wat uitgaat net voor je scherm geheel uitgaat, zodat je geattendeerd word op het feit dat je scherm gaat slapen.
Onhandig is dat daardoor de batterij sneller leeg gaat.

Iemand dit al gehad en opgelost?
icon

Beste antwoord door iDaan 16 februari 2016, 12:59

En het is niet mogelijk om op een andere manier de helderheid van het scherm aan te passen? Vaak is dit bijvoorbeeld ook aanpasbaar via de notificatiebalk bovenin je scherm.
En in het instellingen menu (beeldscherm) zit ook niet nog een 2e optie waarmee de helderheid te regelen is?
Bekijk origineel

10 reacties

Hallo KvV,

Ik ben na het lezen van jouw bericht direct aan de slag gegaan met het zoeken naar een oplossing.
Wil je mij wat informatie geven zodat ik je verder kan helpen? Het gaat om de Sony xperia Z3 compact. Dit probleem is komt vaker voor. Welke versie van Android is er nu geïnstalleerd op je toestel? Je kunt dit nakijken door als volgt te navigeren: "Apps -> Instellingen -> Over dit toestel -> Android Versie: x.xx"
Beste iDaan,

Android-versie is 5.1.1
Hoop dat je een antwoord weet.
Is dit tevens de laatst beschikbare versie voor je toestel? Zou je dit willen controleren door te checken voor systeem updates?
Op dit moment is de server van Sony PC companion niet beschikbaar.
Ik hou het inde gaten hopelijk kan ik er snel weer bij dan hoor je van me
Je kunt ook updaten zonder je toestel aan te sluiten aan de computer.
Ga hiervoor naar '"Apps - > Instellingen -> Over dit toestel -> Systeem updates"

Ik heb ondertussen even de website van Sony geopend en je zou de laatste versie moeten hebben.

Ook heb ik inmiddels gelezen dat dit de "Backlight Control" van Sony kan zijn.
Het scherm blijft 'aan' op het moment dat het toestel vastgehouden wordt.
Wil je eens proberen het toestel op tafel te leggen en dan te bekijken of het toestel na een tijdje wel volledig uit gaat?
De instelingen voor deze functie kun je hier vinden: "Apps -> Instellingen -> Beeldscherm -> Smart Backlight Control / Slimme Achtergrond Verlichting."
Is idd laatste up-date.
Jammer genoeg is dit het niet. hier had ik idd al in gegrasduind. Heb je nog een ander idee?
ARRRGHHH heb lopen spelen met de aanpasbare helderheid, functie aan uit etc.
Een voordeel het oorspronkelijke probleem is verholpen, maar nu kan ik de helderheid van het scherm niet meer aanpassen met de functie die daar voor bedoelt is, namelijk Aanpasbare helderheid.
Als ik deze uitzet, dan kan ik in de instellingen bij helderheidsniveau nog wel niveau verschil krijgen. Heel vreemd.
En het is niet mogelijk om op een andere manier de helderheid van het scherm aan te passen? Vaak is dit bijvoorbeeld ook aanpasbaar via de notificatiebalk bovenin je scherm.
En in het instellingen menu (beeldscherm) zit ook niet nog een 2e optie waarmee de helderheid te regelen is?
Tja wat kan ik er van zeggen. Indien ik gewoon de basis instelling gebruik kan ik idd bijstellen, dat hou ik zo.
Het probleem met de schermverlichting is opgelost, Ik ben blij.
Mag ik je hartelijk danken voor het meedenken iDaan. Thanks.
...Het probleem met de schermverlichting is opgelost, Ik ben blij.
Mag ik je hartelijk danken voor het meedenken iDaan. Thanks.

Graag gedaan, goed om te horen dat je er mee geholpen bent!

Reageer