Sticky Beantwoord

Sony software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

975 reacties

Pieter, eens per 2 a 3 pagina's moet er herhaald worden dat een update gecontroleerd moet worden, dit tijd kost en bij afkeur in het ergste geval meerdere malen heen en weer kan gaan tussen T-Mobile en de fabrikant.

Daarbij komt dan dat er inhoudelijk niks uitgelegd mag worden over waarom afkeur vanwege NDA's die de testers moeten tekenen om met de broncode te mogen spelen (testen, lezen, spelen, kijken waar het probleem zit). In jouw lijst zie ik nergens een NL afnemer van een update staan, wat mij doet vermoeden dat de gehele NL markt gewoon nog achter loopt.

Je mag al blij zijn dat je geen Samsung hebt daar Vodafone actief schijnt te betalen om andere partijen voor te mogen zijn. Lekker is dat.... Als je geen VF hebt krijg je de update niet van Samsung. (bij branded toestellen)

Wat betreft goedkeuren, ja als het een branded toestel is dan moet T-Mobile het nota bene controleren omdat ze hun naam er aan gehangen hebben. Grappig genoeg, dan stellen ze een alternatief voor (topic FoC custimization) en om er over te praten en dan is het moord en doodslag omdat er begriploos wordt gelezen. (aka, geen branded discussie ipv begrijpen dat het gaat om hoe branded en alleen branded anders kan om zo minder vertraging op updates te veroorzaken).

Issam probeert normaal echt iedereen van antwoord te voorzien, maar in dit geval denk ik dat hij gewoon nog geen antwoord heeft. Hopelijk zo duidelijk (voor nu... totdat je een echt antwoord in de vorm van een planning krijgt)?
Reputatie 1
Super!
Reputatie 6
Badge +17
Hi Pieter,

Mijn excuses, ik had over je vraag heen gelezen. Ik zie dat Poco-Loco je inmiddels van een reactie heeft voorzien. Ik had begin deze week al navraag gedaan over de software update voor de Xperia Z3+. Op de planning die bij ons bekend is, staat dit toestel er nog niet tussen. Dit betekent dat deze nog getest moet worden, maar dat we nog niet weten wanneer dit gaat gebeuren.

Zodra er meer bekend is over de test- en releasedatum van deze software dan plaats ik dit natuurlijk in dit topic.
Hallo Issam,

Als in m'n Sony Xperia Z3+ handmatig flash naar Android 6, zonder de bootloader te unlocked..... Vervalt dan m'n garantie? Zo niet, als ik m'n toestel moet opsturen, moet ik dan de originele Rom weer terugzetten of doen jullie dat? Als dat zo is, update ik m'n toestel zelf, aangezien niet bekend is wanneer jullie Android 6 zullen gaan testen voor de Z3+.....
Reputatie 1
Hallo Issam,

Als in m'n Sony Xperia Z3+ handmatig flash naar Android 6, zonder de bootloader te unlocked..... Vervalt dan m'n garantie? Zo niet, als ik m'n toestel moet opsturen, moet ik dan de originele Rom weer terugzetten of doen jullie dat? Als dat zo is, update ik m'n toestel zelf, aangezien niet bekend is wanneer jullie Android 6 zullen gaan testen voor de Z3+.....

Dat is nu ook mijn plan. Kan echter alleen de Russische rom vinden, hopelijk zit daar geen poetin-backdoor in
Pieter,

Ik wil je even waarschuwen... Sony zal gaan beweren dat het flashen een geldige reden is tot verval van je garantie, nog erger het unlocken van de bootloader zou al een geldige reden zijn.. Ronduit belachelijk i.m.o. Nu zegt de Europese wetgeving daar het tegenovergestelde over, maar dat betekent dat "stel dat er iets fout gaat" ik mag hopen dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt (tip 1, heb die sowieso... helaas uit persoonlijke ervaring adviseer ik iedereen die te hebben). Je zal in het ergste geval namelijk dan met een advocaat (tip 2, niet die van DAS, je hebt vrije keuze... zoek een goede) hierover een discussie moeten gaan voeren.

Nu kan je nog zeggen "maar als ik alles netjes terug zet, hoe willen ze het dan zien"... Goed punt, ik ben niet goed genoeg in flashen om met zekerheid te zeggen dat ik het zo terug kan zetten, maar als je dat wel denkt te kunnen. Leef je uit!

Ennuh, sowieso geen Russische of Chinese 😛
Reputatie 2
Ik heb een z5 e6653 en nogsteeds geen 6.0 ontvangen. Hoe kan dat nou?
Reputatie 6
Badge +17
Hi AJ'sreactie ,

De laatste keer dat ik hier navraag over heb gedaan was er nog geen datum bekend wanneer 6.0 beschikbaar zou zijn voor de Xperia Z5. Ik ga dit weer voor jullie navragen.

Zodra ik een reactie heb gekregen zal ik hier weer een berichtje plaatsen.
Reputatie 1
Ik begin me toch af te vragen hoe de afdeling planning er bij de tmobile software afdeling uit ziet... Geen roadmap met alle toestellen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Pieter,

Er is wel een planning met de toestellen die al getest zijn Zoals Issam heeft aangegeven is er nog niets bekend over de software update voor de Xperia Z3+. Zodra wij meer weten, zullen wij dat delen in dit topic. 🙂
Hoe is het afgelopen met de test van de update voor de Xperia Z3?
Reputatie 6
Badge +17
HI AJ'sreactie.

Ik heb inmiddels een reactie gekregen en er is helaas nog niets bekend. We zullen het dus nog even moeten afwachten.

Hi Pieter,

Ik kan me voorstellen dat je je dat afvraagt. We hebben wel een roadmap met alle toestellen die getest moeten worden. De Xperia Z5 is bijvoorbeeld een toestel die al getest is volgens de lange termijn planning. Deze is door ons goedgekeurd, maar op internationaal niveau afgekeurd. Hierdoor moeten we wachten op een terugkoppeling van de fabrikant en moeten we de telefoon opnieuw gaan testen. In deze periode is er geen concrete datum bekend en kunnen we dus ook weinig naar jullie communiceren.

Alle informatie die wij tot onze beschikking hebben delen we met jullie. We begrijpen heel goed dat jullie zo snel mogelijk gebruik willen maken van de nieuwste software versies, daarom doen wij ons uiterste best om alles zo snel mogelijk te testen. Dit betekent niet dat de kwaliteit hier onder moet leiden, dus naast snelheid houden we ook rekening met de kwaliteit van de software.

Hi DavyGD,

De Xperia Z3 is inmiddels getest samen met de Xperia X. We krijgen deze week te horen of deze goedgekeurd is. Als dit het geval is dan zal deze binnen 3 weken beschikbaar zijn.

We will keep you posted!
Waarom duurt het eigenlijk zolang terwijl de rest van de wereld de update wel heeft?
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen Milan,

Leuk dat je deze vraag stelt. Ik snap dat je hier vragen over hebt! 😉

Natuurlijk zit er een reden achter het feit dat het soms wat langer duurt voor wij een software-update vrijgeven. We willen er namelijk voor zorgen dat onze klanten direct gebruik kunnen maken van een stabiele en goedwerkende softwareversie. Wij testen deze versies om zo veel mogelijk bugs en andere fouten te achterhalen. Deze laten we vervolgens aanpassen en we optimaliseren de updates ook specifiek voor ons netwerk om je verbinding te verbeteren wat weer minder batterijduur kost.
Reputatie 4
Badge +7
Dus als ik unbranded software gebruik zou het kunnen dat mijn verbinding minder goed is en daar door mijn batterijduur korter is.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Toetsie,

Onder andere inderdaad. Ook kun je met unbranded software nog te maken krijgen met verschillende bugs die wij er al uithalen in de branded versie. 🙂
Hallo T-Mobile,

is de 6.0 software voor de Z3c inmiddels vrijgegeven?
Reputatie 7
Badge +20
Hi gwnricarco,

De 6.0 software update voldoet helaas nog niet aan de juiste eisen. Hij zal daarom nogmaals getest moeten worden. Op dit moment is nog niet bekend wanneer die vrijgegeven zal worden. Zodra wij meer, informatie hebben zullen wij dat met jullie delen! 🙂
Reputatie 6
Hi gwnricarco,

De 6.0 software update voldoet helaas nog niet aan de juiste eisen. Hij zal daarom nogmaals getest moeten worden. Op dit moment is nog niet bekend wanneer die vrijgegeven zal worden. Zodra wij meer, informatie hebben zullen wij dat met jullie delen! :)

Das klote zeg! Ik snap dat TM er niks aan kan doen, maar het duurt nu wel erg lang met deze update. Jammer! Ik ga me toch eens verder verdiepen om dan maar de Customized NL versie te gaan flashen.
Dit duurt wel lang, de update is al een aantal maanden uitgegeven. Niet de eerste keer dat ik langer wacht op zo'n grote update. En uiteraard is het fijn dat het getest wordt en dergelijke, maar wachten is verrekte vervelend..
Hi gwnricarco,

De 6.0 software update voldoet helaas nog niet aan de juiste eisen. Hij zal daarom nogmaals getest moeten worden. Op dit moment is nog niet bekend wanneer die vrijgegeven zal worden. Zodra wij meer, informatie hebben zullen wij dat met jullie delen! :)

Test dan gelijk de 6.1 update, misschien is T-Mobile dan een keer de eerste die branded toestellen update :(
Dat het zolang duurt is nergens voor nodig, MM is al heel lang beschikbaar gesteld door Google, daar had T-Mobile al lang en breed zijn schilletje en andere bloatware in kunnen stoppen.
Ik heb twee dagen geleden een sony xperia z5 compact gekocht en sinds gisteren de melding in mijn scherm dat ik de 6.0 update kan downloaden. Klopt dat dan wel? Ik lees alleen maar berichten dat deze update nog niet beschikbaar is..
https://forum.t-mobile.nl/sony-mobile-364/sony-software-update-topic-stel-vragen-de-expert-208697?postid=1311209

Paar pagina's terug de melding dat er meer mensen voor de Z5C een update hebben gekregen. Let even op dat hier alle Sony toestellen worden besproken, de laatste discussie gaat over de Z3C 😉 Bos bomen, verdraaid druk 😃
https://forum.t-mobile.nl/sony-mobile-364/sony-software-update-topic-stel-vragen-de-expert-208697?postid=1311209

Paar pagina's terug de melding dat er meer mensen voor de Z5C een update hebben gekregen. Let even op dat hier alle Sony toestellen worden besproken, de laatste discussie gaat over de Z3C 😉 Bos bomen, verdraaid druk :D

Hier een tevreden Xperia Z5C gebruiker, maar tot nu toe geen meldingen van de update gehad. Wel een T-mobile branded toestel.
Janwillem, zou je het willen controleren door handmatig te zoeken naar de update? Je zou hem inmiddels gehad moeten hebben...

Reageer