Sticky Beantwoord

Sony software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

975 reacties

Koen en ikzelf zijn gewoon mede-klanten 😉

Voor de rest, ja er zijn wat optimalisaties en er worden fouten uit gehaald, maar alles is een compromis. Het kost tenslotte ook tijd en de meningen zijn verdeeld over het nut van branded 😉 Sony doet daarbij erg vervelend over iets dat volgens de EU legaal zou moeten zijn (flashen), dus reken er wel op dat je alles goed bewaard als je ooit de telefoon zou moeten opsturen voor reparatie ofzo.

Persoonlijk ben ik geen held met flashen, dus ik kan je niet helpen op dat punt, maar controleer dus drie keer wat je doet wil ik alleen zeggen!
@ Poco-Loco

Bedankt voor de reactie.

Ik ga eens alles nog eens nalopen, voordat ik hem flash.

Als het positief uitvalt, laat ik dat weten.

Afz:

Richard
Dit is wel echt dramatisch hoelang dit duurt. Kunnen jullie niet nu alvast beginnen voor Android N?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi LTKort,

Ik begrijp dat je de update het liefst zo snel mogelijk wilt hebben. De update voor de Z3 is in week 16 helaas afgekeurd. Mijn collega heeft net gelijk navraag voor je gedaan of er een nieuwe datum bekend is. De software wordt op dit moment getest. Hopelijk wordt dit volgende week goedgekeurd. Daarna is de update binnen 2-3 weken beschikbaar.
Is er ook meer duidelijk wat nu de status van de Z5C is? Ik lees hier op het forum tegenstrijdige dingen over of de update nu wel of niet uitgerold wordt, maar ik heb hem in ieder geval nog niet ontvangen. Noch ota noch via de Sony tool...
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Janwillem,

Ik kan me voorstellen dat de informatie in dit topic voor verwarring zorgt. De software wordt door ons namelijk goedgekeurd, maar daarna op internationaal niveau weer afgekeurd. We moeten de software dan opnieuw testen en goedkeuren.

Android 6.0 voor de Xperia Z5(c) wordt in week 22 opnieuw getest door ons. Als deze door ons en op internationaal niveau wordt goedgekeurd dan is de software in week 25 beschikbaar. We houden het in de gaten en voorzien jullie van een update als er meer bekend is hierover.
Thanks! Dan weet ik een beetje waar ik aan toe ben 😉 Tot zeker 20 juni geduld hebben...
Hoi LTKort,

Ik begrijp dat je de update het liefst zo snel mogelijk wilt hebben. De update voor de Z3 is in week 16 helaas afgekeurd. Mijn collega heeft net gelijk navraag voor je gedaan of er een nieuwe datum bekend is. De software wordt op dit moment getest. Hopelijk wordt dit volgende week goedgekeurd. Daarna is de update binnen 2-3 weken beschikbaar.

In week 16 afgekeurd, en daarna duurt het nóg 2 maanden om hem misschien te kunnen releasen.
Hebben de ontwikkelaars bij T-Mobile een 8 urige werkweek ofzo?
vind het zelf ook wel langzamerhand tijd worden voor een release...!
Bij KPN is de update voor de Z3 vandaag beschikbaar. Erg jammer dit...
Reputatie 7
Badge +15
Hey allemaal,

Nieuws over de update voor de Z3: deze is afgelopen week getest voor alle landen en hopelijk komt de goedkeuring voor deze update begin volgende week.. maar pin me er niet op vast! Als de goedkeuring niet goed komt dan kan het nog langer duren..
Naamsverandering naar slow-mobile zou niet heel gek zijn, duurt waarschijnlijk 4 jaar voordat t veranderd is, maar dan voldoen jullie in ieder geval aan de verwachtingen..
Reputatie 1
Ik vraag mijzelf nu toch echt af waar die software update voor de Xperia Z3 Compact blijft vanuit T-Mobile! De update vanuit Sony is namelijk allang gestart in april! En er is al een nieuwere versie van 6 dagen geleden uitgerold door Sony maar niet door T-Mobile. Ik zeg test niet want dat heeft Sony al gedaan en push ze meteen door naar je gebruikers. http://support.sonymobile.com/nl/xperiaz3compact/software/ (scroll ook even naar: Overzicht Android versies voor de datum van eerste release)
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Luuk,

Het is begrijpelijk dat je zo snel mogelijk gebruik wilt maken van de nieuwste software. We doen ons uiterste best om deze zo snel mogelijk uit te rollen.

Zoals Amy op de vorige pagina aangaf is de software inmiddels getest en weten we volgende week of deze is goedgekeurd. Als dit het geval is dan kan je binnen 3 weken je Xperia Z3 compact updaten!

Houd dit topic in de gaten Luuk. :8
Z3 Marshmallow update rolt binnen via Xperia Companion :P
Kijken of t het wachten waard is geweest :)

Ook de Z2 en Z3 Compact moeten nu binnen rollen via Xperia Companion ;)

Win: http://www-support-downloads.sonymobile.com/Software%20Downloads/Xperia%20Companion/XperiaCompanion.exe

MAC: http://www-support-downloads.sonymobile.com/Software%20Downloads/Xperia%20Companion/XperiaCompanion.dmg
Reputatie 6
T-Mobile is inderdaad gestart met de uitrol van Marshmallow op de Z# en Z# Compact.

Have fun!
Update zojuist OTA de update ontvangen, maar nu heb ik geen toegang meer tot foto album, ik krijg een wit scherm.... en er blijft een melding komen van "nieuws en weer is gestopt".
Lekker is dat veel te laat uitgerold door T-mobile en nog een potje?
(Overigens een lelijk branded knal roze T-mobile scherm bij de opstart...):@
Reputatie 1
Hallo Luuk,

Het is begrijpelijk dat je zo snel mogelijk gebruik wilt maken van de nieuwste software. We doen ons uiterste best om deze zo snel mogelijk uit te rollen.

Zoals Amy op de vorige pagina aangaf is de software inmiddels getest en weten we volgende week of deze is goedgekeurd. Als dit het geval is dan kan je binnen 3 weken je Xperia Z3 compact updaten!

Houd dit topic in de gaten Luuk. :8

Heb de update via OTA aangeleverd gekregen en is nu aan het installeren. Wat mij betreft mag branded afgeschaft worden. Als er iets met de software is ga ik toch wel klagen bij Sony, hun zijn immers verantwoordelijk daarvoor en niet T-Mobile als je niet meer van branded toestellen gebruik maakt.
Nu snap ik er helemaal niets meer van. Is het niet zo dat nieuwere toestellen de update eerder ontvangen dan de oudere?! Ik heb zelf een branded Z3+, waar met versie 5.0.2. Ik heb vaak problemen dat m'n WiFi niet goed verbind en storingen met andere apps. Elke keer als m'n toestel een reboot krijg, werkt het weer goed. Ik heb al 4x een factory reset gedaan, maar dat mocht niet baten. M'n vriendin heeft een branded Z3 compact en heeft vandaag de update ontvangen! Dit is heel frusterend, want in versie 5.0.2 zitten nog allemaal bugs die in 5.1.1 gefixed zijn. EN daarom heeft zij vanaf dag 1 nog nooit een probleem met haar telefoon gehad! Kan iemand mij hier een antwoord opgeven? Dit is voor mij echt de laatste keer dat ik ooit een branded toestel neem van T-mobile!!!!
Update zojuist OTA de update ontvangen, maar nu heb ik geen toegang meer tot foto album, ik krijg een wit scherm.... en er blijft een melding komen van "nieuws en weer is gestopt".

Zou je het volgende eens willen proberen:
Zorg eerst dat je een back-up van je foto's hebt gemaakt voordat je het foto-album leegt.
Ga naar Instellingen -> Applicatiebeheer (Of een soortgelijke naam) -> Alle apps (Alles / soortgelijke naam) -> Foto album (Galerij / Sgl. naam) -> Klik hier op cache legen (buffer legen), gegevens wissen en gedwongen stoppen
Herhaal dezelfde stappen voor Nieuws en Weer.

Laat je weten of dit heeft geholpen? Anders kunnen er nieuwe tips worden gegeven. 🙂
Reputatie 6
Eerste indruk;

Mijn Z3 Compact is heel snel leeg. Morgen maar eens goed bekijken hoe dat kan. Verder wel lekker snel en reageert beter.
Hij is er voor mijn Z3!
Maar nog niet voor m'n Z3+.........

Zou je het volgende eens willen proberen:
Zorg eerst dat je een back-up van je foto's hebt gemaakt voordat je het foto-album leegt.
Ga naar Instellingen -> Applicatiebeheer (Of een soortgelijke naam) -> Alle apps (Alles / soortgelijke naam) -> Foto album (Galerij / Sgl. naam) -> Klik hier op cache legen (buffer legen), gegevens wissen en gedwongen stoppen
Herhaal dezelfde stappen voor Nieuws en Weer.

Laat je weten of dit heeft geholpen? Anders kunnen er nieuwe tips worden gegeven. :)

Op dit moment doet mijn Z2 niets meer....:@
De hele middag ellende, crashen en in record tijd leeg, vervolgens na het laden niet meer op te starten, gelukkig had ik vanavond andere bezigheden maar ik was wel onbereikbaar (best lekker een keer maar niet nood gedwongen!).

Ik probeer nu via de Sony Bridge er weer leven in te krijgen (je gegeven tips dus nog niet kunnen testen..).
Wat mij opvalt na de update op m'n xperia z3 compact: geen stamina-modus meer. Waar mijn accu het gerust 2 dagen volhield in stamina-modus is hij nu na een dag al aan het infuus.
Ook: geen mute meer. Het is nu óf geluid, óf trillen. Belachelijk, eigenlijk.
Verder nog geen voordelen ontdekt.

Reageer