Sticky Beantwoord

Sony software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

975 reacties

Reputatie 6
Wat mij opvalt na de update op m'n xperia z3 compact: geen stamina-modus meer. Waar mijn accu het gerust 2 dagen volhield in stamina-modus is hij nu na een dag al aan het infuus.
Ook: geen mute meer. Het is nu óf geluid, óf trillen. Belachelijk, eigenlijk.
Verder nog geen voordelen ontdekt.

Nee hoor, die optie zit er gewoon nog in. Wanneer je de volumeknop omlaag duwt, gaat hij eerst via trillen naar 'Alleen alarmen'. Het icoon is veranderd naar een wit rondje met een streepje erin.
Ik weet echt niet wie deze updates controleert en/of goedkeurt maar die persoon mag wel eens wat beter z'n best doen en dan omschrijf ik het nog erg netjes.

Mijn Xperia Z3 heeft zijn update naar Marshmallow net ondergaan en is dus weer volledig kwetsbaar voor de stagefright hack met 8 kritieke en 5 hoge kwetsbaarheden, bedankt T-Mobile. T-Mobile denk in godsnaam eens na voordat je handelt, na al deze maanden wachten had dit niet mogen gebeuren. Dit is de laatste keer geweest dat ik een branded telefoon neem, ik kies en betaal voortaan wel voor een telefoon waarbij ik zelf bepaal welke updates er geïnstalleerd worden. 😠
@ Solidarity

Wil jij aub de links plaatsen waar ik deze informatie kan lezen?
Solidarity moet @ Solitarian zijn.......

Kun jij die links aub plaatsen?
Solidarity moet @ Solitarian zijn.......

Kun jij die links aub plaatsen?

Ik heb geen link voor je, ik heb een stagefright app op mijn telefoon zitten die mij na een scan verteld dat mijn telefoon zo lek als een mandje is. De app heet Stagefright Detector van zimperium en is te downloaden in de play store.
Dat is wel heel vreemd. Lijkt mij eerder dat dat die stagefright niet bijgewerkt is. Anders zou dit groot nieuws moeten zijn bij Sony en je het overal op het internet moeten vinden. Heb je meerdere stagefright detectors gedraaid en geven ze ook allemaal hetzelfde resultaat?
Reputatie 6
Ik moet mezelf even corrigeren. Mijn telefoon houdt het toch langer uit tov lollipop. Ik heb nu ongeveer 20/25% meer juice over dan voorheen. Netjes!

Vwb Stagefright; Ik krijg deze melding ook. Ik ga erachter aan.
Reputatie 6
Toevoeging:

Mijn toestel is niet vulnerable voor Stagefright. Gecontroleerd met Eset Stagefright detector uit de app store.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eset.stagefrightdetector
Update zojuist OTA de update ontvangen, maar nu heb ik geen toegang meer tot foto album, ik krijg een wit scherm.... en er blijft een melding komen van "nieuws en weer is gestopt".
Lekker is dat veel te laat uitgerold door T-mobile en nog een potje?
(Overigens een lelijk branded knal roze T-mobile scherm bij de opstart...):@

Zou je het volgende eens willen proberen:
Zorg eerst dat je een back-up van je foto's hebt gemaakt voordat je het foto-album leegt.
Ga naar Instellingen -> Applicatiebeheer (Of een soortgelijke naam) -> Alle apps (Alles / soortgelijke naam) -> Foto album (Galerij / Sgl. naam) -> Klik hier op cache legen (buffer legen), gegevens wissen en gedwongen stoppen
Herhaal dezelfde stappen voor Nieuws en Weer.

Laat je weten of dit heeft geholpen? Anders kunnen er nieuwe tips worden gegeven. :)

Op dit moment doet mijn Z2 niets meer....:@
De hele middag ellende, crashen en in record tijd leeg, vervolgens na het laden niet meer op te starten, gelukkig had ik vanavond andere bezigheden maar ik was wel onbereikbaar (best lekker een keer maar niet nood gedwongen!).

Ik probeer nu via de Sony Bridge er weer leven in te krijgen (je gegeven tips dus nog niet kunnen testen..).

MicroSD kaart eruit en weg zijn de problemen....
Hallo Support,

Kan het kloppen dat ik nog steeds geen update voor m'n Z3+ heb ontvangen? Weten jullie of deze wel getest is?
Reputatie 7
Badge +20
Hey RichieRichM,

Op het moment is deze nog niet goedgekeurd inderdaad, ik ga gelijk even navragen hoe dit zit en wat de prognose van goedkeuring is.
Bedankt. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
Ik ben ook zeer benieuwd naar de status van de Z3+.
Rt dwillemstein
Mocht wel eens tijd worden. Dure telefoon maar update ho maar.
Heb nu android 6.0.1 voor mijn Xperia z3 en kom er nu achter dat ik niet meer mijn apps op mijn sd kaart kan zetten, stemina modus niet meer erbij zit en dat ik de optie accubesparing niet aan kan zetten als ik dat doe dn gaat hij weer naar uit. Nu gaat mijn accu maar een halve dag mee ipv 2 dagen hij voorheen deed. hoe kan ik dat oplossen. iemand suggesties?
Reputatie 7
Badge +20
Hi rahul1121,

Welkom terug op ons Forum!

Heb je last van deze kuren sinds de update? Wat betreft de stemina modus deze zit er inderdaad niet meer bij, omdat deze was vervangen door de Doze modus. Maar waarschijnlijk zal bij de volgende update de stemina modus wel weer bij zitten. Zie deze pagina voor meer informatie. Lukte het voorheen wel om apps op je sd-kaart te zetten? Waarschijnlijk zul je wel weten hoe het moet, maar hier nogmaals een overzicht van de stappen die je moet doorlopen.

Meestal als er veel problemen zich voordoen na een software update, raden wij je aan om een fabrieksreset uit te voeren. Maak dan wel eerst een back-up van je gegevens.
Hi rahul1121,

Welkom terug op ons Forum!

Heb je last van deze kuren sinds de update? Wat betreft de stemina modus deze zit er inderdaad niet meer bij, omdat deze was vervangen door de Doze modus. Maar waarschijnlijk zal bij de volgende update de stemina modus wel weer bij zitten. Zie deze pagina voor meer informatie. Lukte het voorheen wel om apps op je sd-kaart te zetten? Waarschijnlijk zul je wel weten hoe het moet, maar hier nogmaals een overzicht van de stappen die je moet doorlopen.

Meestal als er veel problemen zich voordoen na een software update, raden wij je aan om een fabrieksreset uit te voeren. Maak dan wel eerst een back-up van je gegevens.

Hi Hajar,

Ja ik heb het sinds de nieuwe update. wat betreft de Doze Hoe kan ik die inschakelen? want ik krijg de optie Accu besparen bij Batterij niet aan. Als ik hem aan doe springt hij weer uit.

Wat betreft apps verplaatsen naar sd kaart. deze optie wordt niet meer aangegeven. voorheen had je een optie bij apps om het te verplaatsen of je kon het bij opslagruimte kiezen voor optie Data overbrengen naar SD-kaart en vervolgens apps kiezen. geen van beide opties zijn er meer.

Dit lijkt meer opties van Android die niet meer functioneren en dat het met een fabrieksreset niet wordt hersteld.
Hey RichieRichM,

Op het moment is deze nog niet goedgekeurd inderdaad, ik ga gelijk even navragen hoe dit zit en wat de prognose van goedkeuring is.

Beste David,

ik snaop dat jullie het heel erg druk hebben,maar waarom kom je niet terug met een antwoord?

ik vraag me sterk af of jullie de klanten wel serieus nemen, wanneer je op deze manier met ze omgaat.
Geduld is een schone zaak....

Misschien komt hij niet terug omdat het nu zondag is, misschien komt hij niet terug omdat hij geen antwoord heeft gehad, misschien komt hij niet terug omdat....

Dit is een klantenforum, niet een klantenserviceforum... Het verschil zit hem dat dit hoofdzakelijk een forum is waar klanten onderling elkaar helpen. Elke andere vorm van hulp gaat simpelweg langzamer en je zal dus geduld moeten hebben. Meer valt er niet van te maken.

Echter, om je dan meteen nog een zure appel te geven, ga er echt maar vanuit dat de termijn in weken valt... Updates duren lang, worden vaak afgekeurd op punten die men niet mag vrij geven en zelfs de schema's worden zelden vrij gegeven. Daar kan David niks aan doen, kunnen zijn collega's niets aan doen en konden hun voorgangers niets aan doen. Er is een grote zaal met mensen die het graag anders ziet gebeuren zodat we en meer inzicht krijgen wanneer iets gepland staat, wat de status van de update is en wanneer we dus iets kunnen ontvangen.

Tot op heden, bij elke provider helaas, wordt daar meer geheimzinnig over gedaan dan noodzakelijk...
Geduld is een schone zaak....

Misschien komt hij niet terug omdat het nu zondag is, misschien komt hij niet terug omdat hij geen antwoord heeft gehad, misschien komt hij niet terug omdat....

Dit is een klantenforum, niet een klantenserviceforum... Het verschil zit hem dat dit hoofdzakelijk een forum is waar klanten onderling elkaar helpen. Elke andere vorm van hulp gaat simpelweg langzamer en je zal dus geduld moeten hebben. Meer valt er niet van te maken.

Echter, om je dan meteen nog een zure appel te geven, ga er echt maar vanuit dat de termijn in weken valt... Updates duren lang, worden vaak afgekeurd op punten die men niet mag vrij geven en zelfs de schema's worden zelden vrij gegeven. Daar kan David niks aan doen, kunnen zijn collega's niets aan doen en konden hun voorgangers niets aan doen. Er is een grote zaal met mensen die het graag anders ziet gebeuren zodat we en meer inzicht krijgen wanneer iets gepland staat, wat de status van de update is en wanneer we dus iets kunnen ontvangen.

Tot op heden, bij elke provider helaas, wordt daar meer geheimzinnig over gedaan dan noodzakelijk...

als het zo is dat hij inderdaad op dit moment geen antwoord kan krijgen bij zijn collega's lijkt me dat een prima antwoord. Maar ook dat blijft uit.

en om heel eerlijk te zijn is dat mijn ervaring bij T-mobile wel vaker. de linkerhand weet niet wat de rechter hand aan het doen is. en dat het een erg lang proces is snap ik heel erg goed. Ik werk zelf in een soortgelijke branche. Punt is dat er om het antwoord een simpele informatievraag wordt heen gedraaid. een webcare team is toch juist de ingang voor klanten voor hun vragen en antwoorden? ipv. de receptie van het hoofdkantoor?
Nou nee, dat is het hier dus precies niet... Dit is een klantenforum, voor en door klanten... Niet de helpdesk / ingang waar je het webcare team vragen kan stellen. De intentie is dat klanten je eerst helpen, helaas kunnen wij elkaar er ook niet meer helpen omdat die informatie niet openlijk genoeg beschikbaar is. Ik weet dat er een paar mensen echt aan werken om dit te verbeteren, maar dan komt het formaat dus om de hoek kijken ;)

T-Mobile is erg groot en linkerhanden weten vaak niet wat de rechter net gedaan heeft, laat staan dat ze even spontaan flexibel en anders gaan werken.

Voor vandaag weet ik dat David er niet was, dus vandaag zou je sowieso van hem geen antwoord krijgen 😉
Reputatie 7
Badge +20
Hey allemaal,

Ik wachtte nog op bericht en heb dat nu gekregen, op het moment is er helaas niets bekend over een nieuwe update voor de Sony Z3+.

Als hier nieuws over komt, laten we het hier gelijk weten!
De nieuwe update voor de Sony Z5 Android 6.01 is vandaag uit gekomen!!! Instaleren kan alleen via de Sony pc companion app!!! stamina modus is weer terug :-)
Deze update is door T-mobile goedgekeurd dus thanks voor de snelle update service.
Dit geldt waarschijnlijk dan weer niet voor de z3+?
Reputatie 4
Badge +7
Zie het bericht van David van twee dagen geleden over de Z3+.

Reageer