Sticky Beantwoord

Sony software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

975 reacties

Ik heb een email gekregen van Sony dat Android 6 beschikbaar is voor mijn z3+!! (wel via pc companion)
@Milanw

Heb je ook al kunnen installeren op jouw branded Z3+?
Hallo Allemaal,

Ik heb inmiddels ook de update ontvangen.

Ik ben ook blij dat het ook de laatste update is!

Ook al heeft het lang geduurd, nu maar hopen dat ik straks van all bugs af ben.....

Bedankt T-Mobile!
Reputatie 7
Badge +15
Hey RichieRichM,

Goed dat het gelukt is! 😃

Hoe bevalt de update so far?
@Amy

Tot nu toe ziet het er goed uit. Mijn Z3+ hapert niet meer, ik heb geen WiFi problemen meer op m'n 5 Ghz band, alles reageert veel sneller, de batterij houd het langer vol, de menu's in m'n instellingen lijken nog completer en afgerond, de geluidsbediening is verbeterd... Om het zo even op noemen, waarom ik blij ben dat de update er eindelijk is 😉. Ik hoop dat in het vervolg wel sneller zal zijn.

Bedankt voor het vragen!

Afzender,

Richard
Sinds de nieuwe update blijft de melding van 'landelijke waarschuwingen' staan omdat ik geen berichten hierover wil ontvangen dus de app-machtiging van sms heb ingetrokken. Deze melding gaat niet weg, ook al heb ik alle meldingen van deze app uitgeschakeld. Kan de app ook niet uitschakelen of verwijderen. Maar ik wil GEEN sms-jes van de overheid ontvangen middels cell-broadcast. Hoe kom ik hier vanaf???
Reputatie 7
Badge +15
@Richard,

Super fijn om te horen dat het zo te super werkt! Heel fijn dat je nu minder problemen hebt Richard! We gaan de volgende keer ons best doen om nog sneller te zijn! 😉

@ZoeterMark,
Wat onhandig dat je de melding blijft ontvangen. Van welk toestel maak je precies gebruik? In de instelhulp op de website van NL Alert zie je hoe je dit kunt instellen.

Wil je laten weten of het gelukt is?
Hallo, op de instelhulp staat alleen hoe je het installeert. Niet hoe je er vanaf komt
Heb de Xperia Z5.
Reputatie 7
Badge +15
Hey ZoeterMark,

Ik zie dat jouw toestel hier automatisch voor ingesteld is.

Over welke App heb je het precies? De cell-broadcast berichten, zoals NL Alert, moet je wel uit kunnen zetten door in de instellingen 'cell-broadcast' uit te vinken. Op deze pagina vind je nog een aantal tips voor het uitzetten van app meldingen. Wil je laten weten of je hier verder mee bent gekomen?
Reputatie 2
Ik wil op mijn Z3 Compact adoptable storage aanzetten. Ik heb mijn SD-kaart geformatteerd, ik heb mijn toestel uit en aan gezet... en weer gebruikt mijn telefoon de SD-kaart automatisch als draagbare opslag. Hoe kan ik dit regelen? Heb ik een te langzame SD-kaart?

PS ik heb Android 6.0.1
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jessica11,

Had je dit automatisch gedaan of handmatig? Als je het nog niet handmatig geprobeerd hebt, kun je dit zo doen: Instellingen > Opslag > Kies je geheugenkaart >Menu rechtsboven > Instellingen. Selecteer dan ‘Formateer als interne opslag’ en zodra het afgerond is, even je toestel herstarten.

Het aparte is dat ik ook lees dat er in april werd gezegd dat het erop leek dat de Sony de adoptable storage functie niet zou worden toegevoegd, maar dan had je dat ook niet kunnen toevoegen via je telefoon. Zou je ook nog aan kunnen geven welke SD-kaart je gebruikt?

Hopelijk lukt het alsnog!
Sony heeft adoptable storage niet geactiveerd in hun Marshmallow (6.0.1) uitgave. Verwacht ook niet dat dit zal gebeuren.
Ik heb een z3 compact en al maanden een GPS probleem. Kan daardoor o.a geen gebruik maken van Google maps en runkeeper. Alle voorgestelde GPS fixes e.d. Al uitgevoerd. Is er iemand die kan helpen en een oplossing weet? Via tmobile webcare krijg ik te horen dat ik moet wachten op een fix vanuit Sony, maar op Sony forum wacht men daar al maanden op. Hoop dat hier meer hulp te vinden is
Reputatie 4
Badge +7
Volgens Sony krijgen deze toestellen de upgrade naar Android 7.0:

Xperia Z3+
Xperia Z4 Tablet
Xperia Z5
Xperia Z5 Compact
Xperia Z5 Premium
Xperia X
Xperia XA
Xperia XA Ultra
Xperia X Performance

Bijgevoegd:
Xperia XZ
Xperia X Compact
Reputatie 6
patje81 schreef:

Ik heb een z3 compact en al maanden een GPS probleem. Kan daardoor o.a geen gebruik maken van Google maps en runkeeper. Alle voorgestelde GPS fixes e.d. Al uitgevoerd. Is er iemand die kan helpen en een oplossing weet? Via tmobile webcare krijg ik te horen dat ik moet wachten op een fix vanuit Sony, maar op Sony forum wacht men daar al maanden op. Hoop dat hier meer hulp te vinden is

Hoi patje,

Erg vervelend om te horen.

Om alles uit te sluiten. Staat de modus bij 'Instellingen' - 'Locatie' op Grote nauwkeurigheid? Dit heeft namelijk fors invloed op het gebruik van de GPS.

Ik neem aan dat je al eens reset gedaan hebt? Mocht alles goed staan en het werkt nog steeds niet, dan zou ik je toestel ter reparatie aanbieden, wellicht dat de GPS sensor 'gewoon' defect is.
Reputatie 2
Enig idee wanneer de Nougat update voor Sony Experia z5 compact vrijgegeven wordt?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sharlirb,

Ik heb dit voor je nagevraagd. Zodra ik meer weet, laat ik het je weten. 🙂
Reputatie 6
@sharlirb,

De planning vanuit Sony ziet er als volgt uit;

Xperia X Performance & XZ (medio oktober 2016)
Xperia X & X Compact (medio november 2016)
Xperia Z5 serie, Z3+ en de Z4 Tablet (medio december 2016)
Xperia XA & Ultra (eerste kwartaal 2017)
Reputatie 2
@koenM. Hartelijk dank!
Reputatie 2
@Hajar. Thanks!
Xperia X vandaag geupdate naar 7... ziet er netjes uit..!
Medio nov (Sony) is dus eind dec (T-Mobile) geworden.
Xperia Z5 serie wordt dan dus ongeveer eind januari?

MartenZ schreef:

De planning vanuit Sony is als volgt:

Xperia X Performance & XZ (medio oktober 2016)
Xperia X & X Compact (medio november 2016)
Xperia Z5 serie, Z3+ en de Z4 Tablet (medio december 2016)
Xperia XA & Ultra (eerste kwartaal 2017)

T-Mobile zal hun versie niet lang daarna uitrollen. De Sony datum is dus niet de T-Mobile datum.

Reputatie 2
Medio december is hem inderdaad niet geworden! Ik ben benieuwd wanneer deze wel komt voor Experia Z5..
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Sharlirb,

Jammer om te horen dat je de update nog niet hebt ontvangen! Ik heb het voor je nagevraagd bij mijn collega die alles weet van de software updates. De Sony Xperia Z5 verkopen we alleen openmarkt, dus unbranded. Software updates komen dus ook niet langs ons. Je krijgt de updates volgens het reguliere update-proces van Sony. Dus het zal toch nog even afwachten zijn. Je kunt ook altijd contact opnemen met Sony voor meer informatie over de update.
Reputatie 2
Hoi Thalina.

Bedankt voor je reactie.
Er staat bij mijn instellingen toch echt dat
Reputatie 2
De software wordt beheerd door operator. voor beschikbare updates ontvang je een melding. Dat staat er.

Mvg,

Reinier

Reageer