Sticky Beantwoord

Sony software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

971 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hi Reinier,

Onze toestelexpert heeft dit voor je nagekeken en hij geeft aan dat de software updates niet van ons komen. Je kan hiervoor het beste contact opnemen met Sony. Ik hoop dat je eruit komt! 😉
Reputatie 6
Reinier,

De update voor de Z5 is nog niet uitgebracht door Sony. Op DEZE pagina kun je zien welke toestellen al zijn uitgerold.

De Nougat update voor de Z5 serie staat gepland ergens januari/februari dit jaar. Nog even geduld dus.

Wanneer je nog andere vragen hebt, let us know!
Reputatie 6
De uitrol van Nougat voor de Z5 is inmiddels gestart.
Hoi KoenM, heb jij deze update al ontvangen? Volgens tweakers zou het ook voor de z3+ de uitrol gestart zijn. Echter weet ik niet of het ook geld voor branded toestellen.
Thalina schreef:

... De Sony Xperia Z5 verkopen we alleen openmarkt, dus unbranded. Software updates komen dus ook niet langs ons. Je krijgt de updates volgens het reguliere update-proces van Sony. ...

Hajar schreef:

... Onze toestelexpert heeft dit voor je nagekeken en hij geeft aan dat de software updates niet van ons komen. Je kan hiervoor het beste contact opnemen met Sony. Ik hoop dat je eruit komt! ;)

Kan iemand mij dan vertellen waarom ik rondloop met een "Sony Xperia Z5 Black T-Mobile" (inclusief de fraaie roze T-Mobile opstart- en afsluit-schermen) waarvan Sony zegt dat ik moet wachten op mijn provider omdat mijn toestel branded is..? :?

ps: aldus een T-Mobile medewerker: "Een branded toestel van tegenwoordig bevat geen logo op de buitenkant van het toestel. Uiterlijk is dus un-branded.
Het enige wat wij verstaan onder branded, is dat je het T-mobile logo zult zien bij het opstarten van het toestel, that's it. Je zult geen ongewenste reclame of dergelijke praktijken ontvangen."
Reputatie 4
Badge +7
Ook Nougat-update Sony Xperia Z3+ en Xperia Tablet Z4 begonnen http://androidworld.nl/nieuws/sony-xperia-z3-plus-nougat/ via @Androidworld
Reputatie 4
Badge +7
Androud 7 update gepauzeerd: Bugs vertragen Android 7-update voor Sony Xperia Z3+, Z4 Tablet en Z5 http://androidworld.nl/nieuws/bugs-vertragen-android-7-update-voor-sony-xperia-z3-z4-tablet-en-z5/ via @Androidworld
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Inyo,

Een terechte vraag. Ik ga hierover navraag voor je doen. Zodra ik meer informatie heb over de branding van je toestel en wanneer je kan updaten dan laat ik het je gelijk weten!
Issam, wat is de status omtrent de branding..?
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Inyo,

Mijn excuses voor mijn late reactie! Ik had al navraag voor je gedaan, maar ben vergeten om hier op terug te komen.

De Sony Xperia Z5 is wel branded verkocht door ons, er is dus wat fout gegaan in de communicatie onder de collega's de vorige keer. Ook jouw toestel is dus branded.

Dit betekent dat wij de software eerst moeten testen en goedkeuren voordat deze beschikbaar is. De software wordt deze week getest, dus zullen we nog even moeten afwachten of deze wordt goedgekeurd door ons en door de fabrikant. Ik verwacht je in de loop van de week meer informatie te kunnen geven hierover. 🙂
Issam,

Dank voor je terugkoppeling.
Wachten we de goedkeuring ff af...
Reputatie 6
Badge +16
Hallo inyo,

Daar ben ik weer. Dit keer wat sneller!

Ik heb inmiddels een reactie gekregen van de afdeling die hierover gaat. Zij geven aan dat de software op internationaal niveau is afgekeurd, hierdoor moet er een aantal aanpassingen gedaan worden aan de software en opnieuw gekeurd worden. Wanneer de volgende testronde is, is bij ons nog niet duidelijk. Hopelijk zo snel mogelijk natuurlijk.

Mocht er meer duidelijk zijn hierover dan laat ik het je weten, maar voor nu zullen we het nog even moeten afwachten.
Goedenavond,

Hoe zit het nu ondertussen met de Nougat update voor de Z5 serie? Deze is pak-en-beet twee weken geleden weer vrij gegeven en onder andere Vodafone heeft de update dan ook al beschikbaar gesteld.

Duurt allemaal een beetje onnodig lang vergeleken met de concurrentie.
Afgelopen week reeds OTA ontvangen en geïnstalleerd...
Tot nu tot tevreden en nog geen (mogelijke) issues tegengekomen.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi inyo,

Begrijp ik goed dat je inmiddels de update naar Nougat hebt ontvangen voor je Xperia Z5? Dat zou mooi zijn natuurlijk!

@PeeDee,

Om je van meer duidelijkheid te voorzien heb ik contact opgenomen met de afdeling die hier over gaat. Zodra ik een reactie van ze krijg laat ik het je weten. 😉

Probeer in de tussentijd op zoek te gaan naar een update via de instellingen van je toestel!
Reputatie 2
Ik heb vanochtend de update ontvangen voor mijn Z3+, so far, so good 🙂
Hallo, is er al iets bekend over de Android 7.1.1 update voor de Xperia XZ?

Alvast bedankt.
Voor de geïnteresseerden, al lijken er daar niet veel van te zijn 🙂. Ik heb zojuist de Xperia XZ Android 7.1.1 update ontvangen, inclusief de juni security update.
Reputatie 4
@Csmitje,

Fijn om te horen dat het je bevalt! Hopelijk blijft het zo, fingers crossed! 🆒

@Dutch Sephiroth,

Tof dat je het deelt op het forum, bedankt daarvoor! Hoe bevalt de update je tot nu toe? 😃
Bezitters van een toestel uit de Sony Xperia Z5-serie, een Xperia Z4 Tablet of een Xperia Z3+ kunnen nu een update naar Android 7.1.1 Nougat verwachten.

Sony voorziet momenteel een groot aantal Sony-toestellen uit 2015 van Nougat. Onlangs zagen we Android 7.0 voor de Sony Xperia XA en de Sony Xperia XA Ultra uit 2016 ook voorbijkomen. Deze Sonytoestellen worden geüpdatet naar het in december aangekondigde Android 7.1.1 Nougat.

In januari begon Sony overigens al met de uitrol van Android 7.0 voor de Xperia Z5-serie, de Sony Xperia Z3+ en Xperia Tablet Z4, maar vanwege bugs werd deze verspreiding vertraagd. Deze update is nu dus weer van start gegaan en brengt de toestellen naar buildnummer 32.4.A.0.160. Sony heeft meteen de laatste beveiligingsupdate van juni in deze update verwerkt, zodat ook deze toestellen voorzien zijn van de laatste patches voor potentieel gevaarlijke lekken.

De Sony-toestellen die volgens XperiaBlog een update kunnen verwachten zijn:

> Sony Xperia Z5
> Sony Xperia Z5 Compact
> Sony Xperia Z5 Premium
> Sony Xperia Z3+
> Sony Xperia X4 Tablet
Reputatie 1
Hallo! Hoe zit het met uit uitblijven van security patches op onder andere de XZ in de Benelux regio? Zoals hier te zien is hebben vele omliggende regio's al een aantal weken de september patch ontvangen en blijven wij hopeloos achter, met velgheidsrisicos tot gevolg.

https://xpericheck.com/device/F8331
Reputatie 1
Inmiddels is er alweer een security update voor oktober gereleased, maar weer niet in onze regio. Waarom?
Reputatie 7
Badge +17
Hi Pieter,

De Xperia XZ heeft vorige week een goedkeuring gekregen voor de security patches. De update zou met een week of 2 beschikbaar moeten komen. Security patches kun je meestal de maand na de ‘release’ door Google verwachten. Software moet gebouwd en getest worden door de fabrikanten, waar rustig een week of 4-6 overheen kan gaan. Je hoeft bijvoorbeeld de patches voor bijvoorbeeld november niet te verwachten in november. Het duurt namelijk even voor ze beschikbaar zijn.

Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid.
Reputatie 1
Dank voor de uitleg Hajar!
Kan je me ook duidelijk maken waarom Benelux inmiddels 3 updates heeft overgeslagen, terwijl bijvoorbeeld Rusland dit wel netjes elke keer doorvoert?
Dat het even duurt voor een update klaar is snap ik, maar de willekeur van welke regio's "meedoen" snap ik niet
Beste T-mobile , Sony Xperia XZ Premium Android 8

Ik wil graag weten wanneer ik de android 8 (Sinds 23-10-2017 beschikbaar vanuit Sony) update kan ontvangen kunnen jullie hier een indicatie voor afgeven?
Ik kijk uit naar jullie reactie.

M.V.G Benny Dewit

Reageer