Sticky Beantwoord

Sony software update topic - stel je vragen aan de expert!

Reputatie 6
Hallo allemaal,

Om het forum wat overzichtelijker te houden kunnen jullie hier al je vragen over Sony software updates & versies kwijt. Kan je een software update niet uitvoeren, wil je weten wanneer een update uitkomt, of vraag je je af welke software versie je hebt? Meld je in het topic!

Mijn collega's en ik zullen ons best doen de vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Soms kan het zijn dat je een paar dagen moet wachten op een reactie, omdat er het een en ander moet worden uitgezocht. Hoe dan ook krijg je antwoord. Zo niet, meldt het dan even met een quote van je vraag.

Toekomstige toestellen naar Android 7 (Nougat):

Xperia Z3+
Xperia Z4 Tablet
Xperia Z5
Xperia Z5 Compact
Xperia Z5 Premium
Xperia X
Xperia XA
Xperia XA Ultra
Xperia X Performance
Xperia XZ
Xperia X Compact

De planning vanuit Sony is als volgt:

Xperia X Performance & XZ (medio oktober 2016)
Xperia X & X Compact (medio november 2016)
Xperia Z5 serie, Z3+ en de Z4 Tablet (medio december 2016)
Xperia XA & Ultra (eerste kwartaal 2017)

T-Mobile zal hun versie niet lang daarna uitrollen. De Sony datum is dus niet de T-Mobile datum.
icon

Beste antwoord door KoenM 10 oktober 2016, 11:00

@sharlirb,

De planning vanuit Sony ziet er als volgt uit;

Xperia X Performance & XZ (medio oktober 2016)
Xperia X & X Compact (medio november 2016)
Xperia Z5 serie, Z3+ en de Z4 Tablet (medio december 2016)
Xperia XA & Ultra (eerste kwartaal 2017)

Bekijk origineel

971 reacties

Aangezien er verder niemand van T-mobile reageerd...

De update voor de Xperia Z (Android 4.4.4 oftewel de 10.5.1.A.0.283) van T-mobile is vanaf nu te downloaden met PC Companion.
Deze update moet het battery drain icm location services oplossen en ook betere prestaties geven (niet laggy, reeds ondervonden)

Suc6
Reputatie 2
Enrico77 schreef:

....tja wat zal ik eens vrageN? Misschien of er al wat meer nieuws is op het gebied van de update van de Z1.

GreNade schreef:

Kom op jongens, die z1 update moet echt een keer komen. Het duur ècht te lang bij jullie.

martine1312 schreef:

Tom schreef:

@Allen de Z1 update is in week medio april al goedgekeurd. Is deze nog steeds niet beschikbaar bij jullie?

nee ook bij mij geen lollipop...op Z1.:(

Wat een grap, T-Mobile laat zichzelf van z'n slechtste kant zien door gebrekkige communicatie mbt de bovenstaande update, Lollipop update voor de z1 en respectievelijk z1c om precies te zijn.
Hoe moeilijk kan het zijn om er een simpele post aan te wijden waarom deze update nou toevallig alleen bij T-Mobile branded firmware zo problematisch moet zijn.

Voor de info, vodafone alsmede KPN mobile hebben ook een branded versie die allebij al enkele dagen na sony's release van de z1 en z1c update gepushed was.
Het gaat hier om de build 14.5.A.0.242

Helaas zitten wij nogsteeds vast aan 14.4.A.0.157, als er vertraging is heeft men er zeker begrip voor, maar uitsluitend als de consument op de hoogte gehouden wordt van wat er mis is en wat voor meer mensen belangrijk is: hoe lang het nog duurt.

Ik hoop dat we snel iets horen van T-Mobile over deze bizarre vertraging.
Reputatie 2
NielsNieuwenhuize schreef:

Tom schreef:

Voor de Z1 is de update zojuist ook goedgekeurd. Deze zal in om en nabij 2 weken beschikbaar zijn. :)

"2 weken" maar ondertussen is er NOG STEEDS niets aan gedaan.

jongens jongens.. waar slaat dit op.

Belachelijk inderdaad!
Het is dat ik geen twitter meer heb, maar iemand die twitter heeft en in staat is zou eens een tweetje kunnen doen naar t-mobile webcare: https://twitter.com/tmobile_webcare benieuwd of er dan wel reactie komt.

Het lijkt wel alsof ze het forum een beetje op een lage prio hebben ivm de relatief lage crawlability voor search engines op dit forum.
Reputatie 2

Ik zeg. Compensatie

Agreed, alleen als het al zo lang duurt om een update te verwerken....
Dan kan die Compensatie wel heeeeel lang op zich laten wachten. 😉
Mijn god wat duurt het wederom lang...
Heb gisteren mijn Xperia Z geupdate naar 4.4.2 en heb nu serieuze problemen;

- telefoon is zeer traag, reactietijd van een actie duurt soms 2 seconden.
- de telefoon loopt snel leeg, gisteravond bijvoorbeeld volledig opgeladen, vanmorgen helemaal leeg zonder gebruik gemaakt te hebben van m'n mobiel.
- het opladen gaat ook een stuk langzamer dan voorheen.
- als ik de stamina modus en batterijbesparing aanzet dan springt deze automatisch weer op "off".
- de mobiel wordt loeiheet als ik alleen al bel met iemand.

Ps. Ik heb de mobiel sinds kort en niet zo gek veel apps geinstalleerd, muziek of foto's erop etc. 

Groet, Guido
Mensen, als jullie Xperia Z met 4.4.2 zijn batterij snel leegloopt, kijk dan even bij energieberheer > Batterijverbruik.
Als je dan google-services of play-services ziet staan met een % van 40% of hoger, zet dan je locatie uit, laad je telefoon op tot 100% en even opnieuw opstarten. Kijk dan wederom even bij batterijverbruik, als het goed is dan staat er geen google-services meer een ben je je batterijdrain kwijt.
@Donald K,

Heel goede tip.....!!!

Dit geld ook voor veel andere merken! Bij een fabrieksreset word dit trouwens ook gedaan en gelijk ook de software voor de accu gereset.... je begint dan met alles met een schone lei maar als je alleen dit probleem hebt is dit een snelle en goede oplossing en scheelt je het terugzetten van een backup!!! IK heb dan ook met plezier op je reputatie hartje geklikt 🙂

hallo,

waarschijnljk de zoveelste, maar na de laatste update van andriod 4.4.2 doe ik nog geen dag met de batterij door google play services,.deze gebruik 80% van de batterij, ik wordt er niet vrolijk van. Het gaat om de sony xperia.

nu is het kwart voor 1 smiddags en sta inmiddels op 37% restand batterij, kwart over 7 ging die van de lader af.

ik heb nu de locatie service uitgezet, en ga de telefoon maar weer op laden en kijken hoelang die er mee doet.
In staat om te downgraden.
Ik heb een Xperia Z waarop nog steeds geen 4.4 update is binnengekomen. Nou gaat het om een swap (vervangen) toestel dat afkomstig is van Sony/Dynafix/Teleplan. Kan het zijn dat mijn IMEI niet is meegenomen bij de verspreiding van de update? Wie wil mijn IMEI eens checken, ik zou zo graag ook op KitKat overgaan.
Wanneer komt update 4.4.4 voor de Z1 compact?
bartoosthoek schreef:

Net gekeken via PC companion, maar geen sigaar! Kan het kloppen dat niet iedereen tegelijk bij de update kan komen? Kan er nu eindelijk ook iemand van t-mobile reageren wanneer de 4.4.4 update beschikbaar komt (of al is), of op zn minst dat jullie het ook niet weten.

@De mensen die de 4.4.4 al hebben geïnstalleerd. Lost dit het probleem met Google Services op? Of gebruikt dit onder 4.4.4 nog steeds meer dan 50% aan accu.

Alvast mijn dank!

De T-mobile update is er nog niet en kan je dus nog niet downloaden. de update is bij de andere providers wel beschikbaar en de generic NL ook, dus "unbranded phones" kunnen wel updaten. waarschijnlijk is dit bij de post boven je gebeurd
De vorige keer was T-mobile als eerste, nu als laatste wellicht probeert Sony het zo eerlijk mogelijk te houden 😉
meer over de beschikbaarheid van de updates:
http://forum.xda-developers.com/xperia-z/general/info-firmware-version-customization-t2315914/page114

Zo ver ik gelezen heb lijkt het accu probleem nu echt opgelost en is de update tot nu toe zeer positief ontvangen en lijkt ook niet "laggy" te zijn.

Nog even afwachten dus 🙂

@t-mobile, enig idee wanneer we de update kunnen verwachten?
Reputatie 6
Wanneer komt 5.0 voor de Z3 Compact?
Reputatie 6
Bedankt voor je reactie.
ik heb een Z3 van T-Mobile. afwachten dus. Jammer dat je geen informatie krijgt.
Tom heeft 11 dagen geleden gepost dat de update is goedgekeurd en dat hij binnen 2 weken te verwachten was. Dus het zou niet zo lang meer moeten duren. 🙂

ik heb nog wel wat vraagjes voor de mensen van T-Mobile
1. Kunnen jullie wat meer vertellen over het proces wat een update bij jullie doorloopt? Ik snap niet zo goed waarom er 2 weken zitten tussen het goedkeuren en het landen op de telefoon.
2. Blijven jullie alle toestellen ondersteunen zolang de fabrikant dat doet? Blijven jullie de updates doorsturen?
3. Ik heb heel lang toestellen gebruikt zonder branded software (abbo verlengd bij de phone house bvb) Dit was altijd naar tevredenheid. Als ik nu besluit om de reguliere T mobile software te downloaden omdat ik niet op jullie wil wachten. Wat voor gevolgen heeft dat voor mijn garantie? Dit is niet rooten of hacken maar een handmatige update. Ik neem aan dat het verschil tussen een telefoon van de phone house en van de t shop alleen in de software zit. Klopt dit?
Reputatie 1
Tom schreef:

Voor de Z1 is de update zojuist ook goedgekeurd. Deze zal in om en nabij 2 weken beschikbaar zijn. :)

Reputatie 1
CaptainCreative schreef:

Tom schreef:

Belachelijk inderdaad!
Het is dat ik geen twitter meer heb, maar iemand die twitter heeft en in staat is zou eens een tweetje kunnen doen naar t-mobile webcare: https://twitter.com/tmobile_webcare benieuwd of er dan wel reactie komt.

Het lijkt wel alsof ze het forum een beetje op een lage prio hebben ivm de relatief lage crawlability voor search engines op dit forum.

Bericht gestuurd, benieuwd of ze zullen antwoorden of ook deze tweets een beetje in de "doofpot" zullen stoppen.
Reputatie 2
joostvhoek schreef:

Waarom moeten jullie dan ook zo moeilijk doen. Als Sony die update eruit gooit is hij toch goed genoeg. Je gaat me niet vertellen dat Sony lagere kwaliteitseisen heeft dan T-Mobile Nederland....

Het probleem is dat T-Mobile zo elitair als ze zijn, graag even die software van T-Mobile branding willen voorzien. (T-Mobile logos erin bakken bij bijv. het opstarten en wat verdere instellingen-tweaks mbt T-Mobile meuk). Het is namelijk geen enkel probleem om met een simlockvrije unbranded lollipop z1 of z1c probleemloos gebruik te maken van het T-Mobile netwerk.

En de grap is dat KPN en Vodafone wel al een branded version hebben uitgegeven een week ofzo nadat sony de update had ge-released en certified.

Kortom, een zwaar mindere streek van T-Mobile naar mijn idee, helemaal omdat er zo vaag word gedaan in het proces(zie hierboven "waarop de software precies is afgekeurd mag ik geen uitspraken doen")

Als het al langer duurt lijkt het me toch op z'n minst fair om open kaart te spelen.
Is het mogelijk om een verwachte datum te kunnen krijgen voor de 5.0 update voor de Z1 compact?
Het voelt raar om zo lang te moeten wachten op deze update, ik heb op dit moment nog geen zin in het kraken van mijn telefoon om zelf de nieuwste android versie er op te zetten.

M.
Aangezien ik zo belachelijk lang moet wachten op een lollipop update voor mijn Sony Z1, wil ik graag weten hoe ik die graf t-mobile brand eraf krijg.
En hoe ik gewoon de originele Sony software erop kan zetten.
Hallo t-mobile,

Hebben jullie inmiddels al een verwachte datum voor de uitrol van de Lollipop-update voor de Sony Xperia Z2? Jullie zijn de enige Nederlandse telco die deze update nog moet uitrollen. Ons op de hoogte houden van de vorderingen is toch het minste dat jullie in de tussentijd kunnen doen.
Reputatie 1
Laat maar weer zien hoe erg T-mobile in touch is met hun klanten.
Reputatie 2
Dat is natuurlijk wel een sterk punt waarom ik zelf zou moeten en waarom ik al mijn (zakelijke) relaties zou aanraden om te verlengen bij t-mobile toch? de snelle goede communicatie over simpele dingen.
Reputatie 1
Meer dan perfect @captaincreative

Reageer