Beantwoord

Sony Xperia gaat na update niet meer aan

Goedemiddag,

Enige tijd terug kreeg ik een bericht op mijn telefoon (sony xperia t) dat er een update beschikbaar was.
Deze heb ik gisterochtend via mijn telefoon gedownload en is vervolgens succesvol geïnstalleerd.
Telefoon werkte na de herstart prima en je kon zien dat het één en ander  was aangepast.

Gisteravond viel de telefoon uit omdat de accu leeg was. Dus niet vanwege een storing of iets dergelijks (nooit problemen of vastlopers gehad)
Telefoon aan de lader gedaan en weer aangezet. Er leek niets aan de hand totdat ik het geluid hoorde wat je normaal hoort als de accu bijna leeg is… raar want ik had te telefoon aan de lader.
Enkele seconden later viel de telefoon helemaal uit …

Telefoon  de hele nacht aan de lader gehad  maar zonder succes … ik krijg mijn telefoon dus niet meer aan !
Het rode lampje brand ook niet als ik de telefoon aan de lader heb.  Het rode lampje gaat overigens wel aan  wanneer ik de telefoon wil aanzetten (met voeding). Wil ik de telefoon aanzetten zonder voeding dan knippert het rode lampje.

Harde reset (powerknop & volume+ ) reeds geprobeerd maar zonder succes. Ik voelde de telefoon nog wel 3x trillen maar deed vervolgens niets.

Aan de lader / kabel kan het ook niet liggen. Heb verschillende kabels en aansluitingen geprobeerd maar overal hetzelfde resultaat … niets dus.

Heeft iemand nog tips/ideeën en bovenal oplossingen  ?
Ik hoor ze graag en alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door DaanTu 7 maart 2014, 16:27

Beste Gerben,

precies hetzelfde probleem gehad met mijn xperia Z! ging niet meer aan, laadde niet meer op etc. het toestel was net 2 weken oud en geen een keer laten vallen dus dat kon het ook niet zijn. Teruggegaan naar de T-mobile shop en op laten sturen. niet verzekerd maar valt binnen de garantie(als het goed is).

mvg
Daan

Bekijk origineel

8 reacties

Beste Gerben,

precies hetzelfde probleem gehad met mijn xperia Z! ging niet meer aan, laadde niet meer op etc. het toestel was net 2 weken oud en geen een keer laten vallen dus dat kon het ook niet zijn. Teruggegaan naar de T-mobile shop en op laten sturen. niet verzekerd maar valt binnen de garantie(als het goed is).

mvg
Daan
Reputatie 4
@ Gerben_Mulder

Hoe staat het momenteel met je toestel? Even ter aanvulling; het is ook mogelijk om een reparatie aan te melden via onze website. Laat maar even weten hoe het is afgelopen! 🙂
Telefoon gaat nog steeds niet aan...
Probleem is dat Sony mijn telefoon niet wilt ontvangen omdat ik geen aankoopbon(win bevestiging)heb.. Heb de telefoon met een prijsvraag gewonnen in het Thialf stadion (tussen de schaatswedstrijden in het kpn huis ) ..Situatie bij de klantenservice van kpn uitgelegd maar die kan/wiltmij niet verder helpen...

Lastig verhaal dus... :(

Reputatie 4
@ Gerben_Mulder

Hmm, dat maakt het inderdaad lastig! Je hebt het aankoopbewijs namelijk wel nodig wanneer je een beroep wilt doen op de fabrieksgarantie. KPN is de enige partij die je hieraan kan helpen.

Via welke weg heb je contact gezocht? Ik adviseer je om het een keer te proberen via een van de social media kanalen. Ondanks dat je hem hebt gewonnen is het toestel door KPN geleverd en zijn zij dan ook verantwoordelijk voor het reparatietraject. Ik hoor graag of het is gelukt! 🙂
Hij doet het weer 🙂 !
Gisteren via via bij het KPN business center  terecht gekomen. Op locatie zijn er verschillende dingen getest maar geen resultaat.
Monteur gaf aan dat het toestel toch moest worden opgestuurd naar Sony.

Telefoon daar achter gelaten en netjes een bon meegekregen .

2uur later kreeg ik een telefoontje van de monteur dat ik het toestel weer kon ophalen.
Ze hadden het toestel even aan de lader gehangen en dat bleek voldoende…. Vreemd want ik heb echt van alles geprobeerd (verschillende opladers , kabels , contactdozen en computers…)

Ik heb het toestel zojuist opgehaald alleen de monteur helaas niet gesproken. Blijf het namelijk raar vinden maar goed… toestel werkt weer!!
Prima geholpen dus al vraag ik me wel af of dit ook zonder tussenkomst van bekenden was gelukt…..

Voor degenen met hetzelfde probleem heb ik dus geen oplossing.

Bedankt voor alle reacties en het meedenken!!
Reputatie 6
Badge +16
@Gerben_Mulder

Dat is vreemd. Het is in ieder geval opgelost, mooi om te horen en bedankt dat je dit nog met ons deelt. 😉
Nou ik heb ook flink spijt van die update....
Mijn Xperia T blijft telkens opnieuw opstarten omdat hij denkt dat de simkaart verwijderd is.
Dit is niet zo overigens.
Ik heb hem al gereset, dat wil zeggen teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar hij doet het nog steeds....

Overigens toen ik dit toestel nieuw kreeg liep na 9 dagen (! nee niet na 8, dus geen "recht" op een nieuwe.... want geen fabrieksfout na 9 dagen) ook de batterij leeg en kreeg ik hem niet opgeladen. Alles geprobeerd. Terug naar de winkel, daar heeft die medewerker in de winkel ook alles weer opnieuw geprobeerd. Goh hij doet het inderdaad niet. Dus opgestuurd en na 3 weken gerepareerd teruggekregen.
Dat probleem heb ik sindsdien niet meer terug gehad.

Maar na die laatste update, blijft het toestel op random momenten zichzelf 10 x achter elkaar herstarten.....
Echt heel erg vervelend.

Heeft iemand nog meer goede tips?
Reputatie 4
@Jollebol

Ik zie dat in dit topic al een antwoord is gegeven. Zou je het willen houden bij 1 topic en 1 reactie? Zo blijft het forum overzichtelijk en blijven wij efficiënt. 🙂

Reageer