Beantwoord

Sony Xperia M5: camera stelt niet scherp, reageert traag en kan software update niet installeren

• 4 december 2016
  • 1 reactie
  • 475 Bekeken

Dit toestel aangeschaft omdat m'n LG G5 voor de 2e keer ter reparatie is. Blijkbaar heb ik geen geluk met mobieltjes.

Met dit toestel heb ik dus bovengenoemde problemen. Tijdens opnemen video bijvoorbeeld stelt ie niet automatisch scherp, en wordt er ook niet gereageerd door op 't scherm te klikken. Verder vind ik dit toestel best traag reageren als ik bijv. op een app klik om te openen. En als laatste (voor zover ik heb ontdekt dan) heb ik net de nieuwste software update gedaan, maar krijg ik de melding dat deze niet geïnstalleerd kan worden.
Behoorlijk irritant kan ik je wel zeggen, maar ik hoop dat er een oplossing is ánders dan ook dit toestel ter reparatie aan te bieden.
icon

Beste antwoord door David 5 december 2016, 12:30

Hoi Hicarla,

Dat is inderdaad wel pech hebben zeg, het zit je niet mee...

Om met de software te beginnen, welke versie staat er nu op jouw Sony? Ik heb het even nagekeken en de meest recente software versie is 30.2.A.1.21. Dit heb ik gecontroleerd bij Sony zelf, hier zie je precies welke software de meest recente is. Als je de versie dus op jouw toestel hebt staan, dan heb je de nieuwste software al geïsntalleerd. Zou je kunnen checken welke versie jij hebt?

Het probleem met de camera is hopelijk op te lossen thuis. Ik heb even gezocht en kwam dezelfde vraag tegen op Tweakers. Je kunt het in ieder geval even testen via een andere app dan de standaardcamera, om te kijken of het dan beter werkt. Mocht dit geen effect hebben, dan raad ik je aan een fabrieksreset uit te voeren. Zorg er dan wel voor dat je eerst een back-up van jouw gegevens maakt, zodat je niets verliest.

Hopelijk helpt dit je met het probleem en kunnen we dit in ieder geval spoedig oplossen! Houd je ons op de hoogte?
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Hicarla,

Dat is inderdaad wel pech hebben zeg, het zit je niet mee...

Om met de software te beginnen, welke versie staat er nu op jouw Sony? Ik heb het even nagekeken en de meest recente software versie is 30.2.A.1.21. Dit heb ik gecontroleerd bij Sony zelf, hier zie je precies welke software de meest recente is. Als je de versie dus op jouw toestel hebt staan, dan heb je de nieuwste software al geïsntalleerd. Zou je kunnen checken welke versie jij hebt?

Het probleem met de camera is hopelijk op te lossen thuis. Ik heb even gezocht en kwam dezelfde vraag tegen op Tweakers. Je kunt het in ieder geval even testen via een andere app dan de standaardcamera, om te kijken of het dan beter werkt. Mocht dit geen effect hebben, dan raad ik je aan een fabrieksreset uit te voeren. Zorg er dan wel voor dat je eerst een back-up van jouw gegevens maakt, zodat je niets verliest.

Hopelijk helpt dit je met het probleem en kunnen we dit in ieder geval spoedig oplossen! Houd je ons op de hoogte?

Reageer