Beantwoord

Sony Xperia xa geeft lijnen in scherm

Reputatie 1
hallo,sinds zaterdag (26-08-2017) zitten er lijnen in mijn scherm

ik was in den haag (vuurwerk show) en toen ineens kwamen die strepen

wat nu?

hoe kan ik dit verhelpen??
icon

Beste antwoord door iamPuk 22 augustus 2017, 21:51

Maak in ieder geval een backup voor je straks alles kwijt bent. Zet daarna het toestel eens terug naar fabrieksinstellingen. Help vind je terug op deze pagina.

Mochten de strepen niet weg zijn dan zal je het toestel ter reparatie aan moeten bieden.

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 5
Maak in ieder geval een backup voor je straks alles kwijt bent. Zet daarna het toestel eens terug naar fabrieksinstellingen. Help vind je terug op deze pagina.

Mochten de strepen niet weg zijn dan zal je het toestel ter reparatie aan moeten bieden.
Reputatie 1
Ik heb sony gebeld die had mij gezegt om een software herstel uit te voeren maar de strepen bleven nog steeds
Reputatie 1
dit zijn de streepjes
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Sairoen44,

Uit jouw andere topic begrijp ik dat het ondertussen om een andere telefoon gaat of is dat niet wat je bedoelde? iamPuk had het in augustus al aangegeven, maar als de strepen blijven staan (wat bij jou het geval is), dan kun je het toestel het beste ter reparatie aanbieden. Dit kan dan opgelost worden door de reparatiedienst. Hopelijk zijn de strepen dan gauw verleden tijd!

Als je nog vragen hebt, let us know!
Reputatie 1
@David Welke andere topic welke andere telefoon?
Reputatie 1
Valt dit onder de garantie? Die strepen
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Sairoen,

Onze collega David doelde op dit topic.

Wanneer er geen sprake is van val-, duw-, stoot- of waterschade, en je hebt je toestel minder dan 24 maanden geleden aangeschaft dan heb je nog garantie. Ook het probleem met betrekking tot strepen in het scherm valt hier onder! Check ook eens dit topic, hier vind je meer informatie over het reparatieproces en hoe je een reparatie kan voorkomen.

Laat ons weten als je aanvullende vragen hebt Sairoen!
Reputatie 1
Ik was naar jullie winkel gegaan maar de T-mobile winkel gegaan en de medewerker denkt dat dit waterschade is

Rotterdam zuid(Zuidplein) T-mobile winkel
Reputatie 7
Badge +18
Hi Sairoen44,

Gaf de medewerker ook aan op basis waarvan hij dit vermoedde? Is het toestel in aanraking gekomen met water, naar jouw weten? Het kan natuurlijk ook ongemerkt zijn, maar ik ben benieuwd op basis waarvan dit geconstateerd werd.

Vochtschade valt niet binnen de garantie, maar je kunt het toestel wel ter reparatie aanbieden. De reparatiedienst gaat het probleem dan analyseren, neemt contact met jou op om de uitkomst te bespreken en dan kun je aan de hand van het oordeel van de reparatiedienst bepalen of je de reparatie wilt laten uitvoeren. Als het inderdaad vochtschade is, dan wordt dit niet onder garantie gerepareerd en zit er een kostenplaatje aan verbonden. Deze kosten worden ook doorgegeven en dan kun je kiezen of je de reparatie uit wilt laten voeren. Kies je hier niet voor, dan krijg je het toestel ongerepareerd terug en betaal je alleen de onderzoekskosten.

Hopelijk is het zo helemaal duidelijk? Als je nog meer vragen hebt, let us know!
Reputatie 1
Die dag dat. Ik den haag was ging het wel erg hard regenen dus ij denk dat het waterschade is (denk ik ook)
Reputatie 1
nu heb ik een iphone 5s (maar die sony xperia xa heb ik ook nog steeds) de sony xperia funcioneert nog uitstekend touchscreen scherm alles doet het goed! (sony xperia)
Reputatie 1
want ik wil ook geen onderzoekskosten betalen want daar heb ik geen zin in
Reputatie 6
Badge +17
Hi Sairoen,

Wat fijn dat je toestellen het nog doen! Als je je toestel niet ter reparatie aanbied dan hoef je je ook niet druk te maken om onderzoekskosten. Die betaal je alleen als het toestel is opgestuurd. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het mij dan weten!
Reputatie 1
Hajar schreef:

Hi Sairoen,

Wat fijn dat je toestellen het nog doen! Als je je toestel niet ter reparatie aanbied dan hoef je je ook niet druk te maken om onderzoekskosten. Die betaal je alleen als het toestel is opgestuurd. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het mij dan weten!

OKE
Reputatie 1
mijn nieuwe iphone 5s
Sairoen44 schreef:

dit zijn de streepjes

oehh lijkt me erg irritant.:(
Reputatie 5
Badge +15
Hoi Seiroen44,

Dat ziet er inderdaad niet uit zoals het hoort! Zoals David eerder ook al aangaf, kun je het toestel ter reparatie aanbieden. Het probleem wordt dan geanalyseerd, waarna de uitkomst en de eventuele kosten eerst met jou besproken worden. Of het gebruikersschade is, wordt door de monteur bekeken en daar hangt vanaf of dit onder garantie valt of niet.

Ik hoop dat je er voor jezelf uitkomt wat voor jou hierin de beste beslissing is! Mochten we je nog ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag!
Reputatie 1
het hoeft niet want alles werkt nog en heb nu nieuwe iphone 5s en ik heb geen zin om onderzoekskosten te betalen.
Reputatie 1
Ik heb deze sony xperia verkocht
Reputatie 1
Ik heb mijn iphone 5s verkocht en heb nu j5 2017

Reageer