Beantwoord

Sony xperia XZ (G8231)

• 21 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 552 Bekeken

Beste forumleden,
Ik heb een Sony Xperia XZ (G8231) en heb al een paar keer een probleem ondervonden met mijn camera na het filmen.
Het scherm van de video is helemaal zwart, als ik hem wil afspelen komt er te staan:"kan video niet afspelen" en als ik naar details ga dan zijn de video's maar 1 a 2mb terwijl ze zo'n twee minuten duren.
Twee van de video's waren van vrienden van mij die bij een groot feest moesten optreden zaterdag dus ik zou ze de video's graag sturen wat betreft emotionele waarde.
Is er iemand die dit ook heeft gehad? En iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Alvast heel erg bedankt!
icon

Beste antwoord door Jaimy 23 augustus 2017, 09:19

Hoi JelmerSmit,

Ik kan me goed voorstellen dat je zulke filmpjes niet kwijt wilt raken!

Ik heb dit probleem eerder gezien bij Samsung. De oplossing was toen om een andere videospeler te downloaden (bijvoorbeeld Mx video player). Als je vervolgens een filmpje wilt afspelen, vraagt het toestel met welke app je dat wilt doen. Je kunt dan gewoon weer kiezen voor de originele video-app. Als het goed is werkt het afspelen dan weer en kun je de nieuw gedownloade speler weer verwijderen.

Ik hoop dat dit trucje ook voor jou werkt. Laat je het me nog even weten? Ik denk ook graag met je mee als het niet heeft gewerkt!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi JelmerSmit,

Ik kan me goed voorstellen dat je zulke filmpjes niet kwijt wilt raken!

Ik heb dit probleem eerder gezien bij Samsung. De oplossing was toen om een andere videospeler te downloaden (bijvoorbeeld Mx video player). Als je vervolgens een filmpje wilt afspelen, vraagt het toestel met welke app je dat wilt doen. Je kunt dan gewoon weer kiezen voor de originele video-app. Als het goed is werkt het afspelen dan weer en kun je de nieuw gedownloade speler weer verwijderen.

Ik hoop dat dit trucje ook voor jou werkt. Laat je het me nog even weten? Ik denk ook graag met je mee als het niet heeft gewerkt!
Hi Jaimy, ik ga het later proberen! Heel erg bedankt.
Ik kwam jammer genoeg gisteravond met een ander probleem, namelijk dat mijn telefoon uberhaupt niet meer volledig op wil starten nadat ik hem aan de computer heb gelegd om te proberen het zo op te lossen..
De telefoon start op tot waar ik mijn code moet invullen, als ik de foute code doe geeft hij dit aan. Als ik de telefoon met de goede code wil opstarten begint hij weer opnieuw.
En zonder opstarten kan ik geen back-up maken, geen software update doen of geen software opnieuw erop zetten via xperia companion..
Ik heb de SD kaart en/of SIM er ook uitgehaald maar dit geeft geen verschil..

Weet iemand hier meer van?
Reputatie 2
Heb met de Z Serie van Sony een reset knop ,weet niet of die ook in de XZ zit , anders even de gebruiksaanwijzing kijken ?,bij mij zit die bij de geheugen slot klein rood knopje ff indrukken en klaar
Hi Kid Rock, ik zie nergens zo'n knopje bij mijn telefoon..
Iemand anders die dit wellicht weet bij de XZ?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jelmer,

Is er in de tussentijd nog iets veranderd aan de stand van zaken? Heb je wellicht al op kunnen starten? Gaat het om de code van de simkaart of jouw toestel zelf? Als het om die van de sim gaat, wat gebeurt er dan wanneer je deze een aantal keren foutief invoert? Heb je de telefoon ook al eens opgestart zonder deze te koppelen aan de computer of misschien zelfs een keer leeg laten lopen en het dan nog eens proberen?

Op jouw Sony kun je ook deze instructies uitvoeren om een harde reset te forceren:
- Schakel jouw Xperia uit;
- Druk tegelijkertijd op de knop voor volume omhoog, de homebutton, powerbutton in en houd deze ingedrukt tot je het logo van Sony ziet;
- Kies dan voor “Wipe data / factory reset” door te navigeren met de volumeknoppen en de powerbutton te gebruiken als bevestigen;
- Selecteer dan "Yes" en dan “Reboot system now”.

Let op! Houd er wel rekening mee dat je dan het toestel in één keer leeg haalt. Het is dus wel een allerlaatste redmiddel om jouw telefoon überhaupt aan de praat te krijgen. Probeer dus eerst even alle andere opties uit, zodat je niets verliest.

We horen graag van je of je nog resultaat hebt geboekt!

Reageer