Beantwoord

Sony Xperia Z doet niks meer na uitvallen

Ik krijg m'n Sony Xperia Z niet meer aan de gang. Hij is uitgevallen en nu krijg ik hem niet meer aan. Power knop lijkt niks te doen, power en volume knop niet, net aan de oplader gehangen maar dan geeft ie ook niet thuis. Wat nu nog te doen?
icon

Beste antwoord door Hajar 18 maart 2016, 12:22

Hi allemaal,

Wij zien dat dit topic vaak wordt bezocht door klanten. Ervaar jij hetzelfde probleem met je Sony Xperia toestel? Bekijk dan dit topic over wat je kan doen als je een defect toestel hebt. Mochten de tips niet werken dan kun je jouw toestel ter reparatie aanbieden. Op deze pagina staat uitgelegd hoe je dat kan doen.

Heb je nog vragen? Stel ze aan ons op het forum! 🙂

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 1
Hallo, ik zou een andere oplader proberen, misschien is je oplader stuk. Bovendien zou ik hem een tijdje aan de lader laten liggen. Zelf heb ik met de xperia Z hetzelfde gehad, en pas na 3 uur aan de lader te hebben gelegen ging die weer aan. Raar probleem, sony weet er niks van. Succes
dutchless schreef:

Hallo, ik zou een andere oplader proberen, misschien is je oplader stuk. Bovendien zou ik hem een tijdje aan de lader laten liggen. Zelf heb ik met de xperia Z hetzelfde gehad, en pas na 3 uur aan de lader te hebben gelegen ging die weer aan. Raar probleem, sony weet er niks van. Succes

ik heb sinds vanochtend ook zo een probleem maar bij mij heeft die gewoon in de nacht in de lader gehangen. ik heb hem echter zelf uitgezet omdat de home button het niet deed en hij allemaal apps ging openen. nu gaat die dus ook niet meer aan en geen reactie ergens op
Reputatie 3

Ik krijg m'n Sony Xperia Z niet meer aan de gang. Hij is uitgevallen en nu krijg ik hem niet meer aan. Power knop lijkt niks te doen, power en volume knop niet, net aan de oplader gehangen maar dan geeft ie ook niet thuis. Wat nu nog te doen?

Je zou het toestel kunnen proberen te herstellen via PCCompagnion ( je bent wel alle gegevens kwijt dan zoals sms, nummers en dergelijke als je niet ergens een back-up hebt gemaakt ). 

Manoukx schreef:

ik heb sinds vanochtend ook zo een probleem maar bij mij heeft die gewoon in de nacht in de lader gehangen. ik heb hem echter zelf uitgezet omdat de home button het niet deed en hij allemaal apps ging openen. nu gaat die dus ook niet meer aan en geen reactie ergens op

Heb je de aan/uit knop i.c.m. de volume omhoog knop al voor 10 seconden tegelijk ingedrukt? ( hard reset ) Laat even weten of het toestel daarna weer werkt.

Die problemen die jullie beiden hebben ,et het niet opstarten van de Z was aan het begin na de release een klein bekend probleem welke softwarematig was maar wat door updates opgelost zou zijn. Ik moet het dus toch vragen, hebben jullie de nieuwste update geinstalleerd? 

Je zou het toestel kunnen proberen te herstellen via PCCompagnion ( je bent wel alle gegevens kwijt dan zoals sms, nummers en dergelijke als je niet ergens een back-up hebt gemaakt ). 

Manoukx schreef:

Heb je de aan/uit knop i.c.m. de volume omhoog knop al voor 10 seconden tegelijk ingedrukt? ( hard reset ) Laat even weten of het toestel daarna weer werkt.

Die problemen die jullie beiden hebben ,et het niet opstarten van de Z was aan het begin na de release een klein bekend probleem welke softwarematig was maar wat door updates opgelost zou zijn. Ik moet het dus toch vragen, hebben jullie de nieuwste update geinstalleerd? 

27-2-2014

Erik Vleeschdraager

Deze oplossing bij volledig upgedate toestel uitgevoerd!
Apparaay was gedurende de nacht bij meer dan 50% lading uitgevallen.
ik heb ook een vraag: mijn scherm van me xperia is vandaag kapot gegaan maar nu wil ik alle bestanden over zetten. nu geeft hij aan dat het niet kan omdat ik het scherm moet ontgendelen maar dat kan ik dus niet hoe zou ik dit op kunnen losssen  lees oook kan niks meer met het toetsel zelf scherm reageert nergens meer op help !!!!!!!!!!!!!!
Reputatie 3

ik heb ook een vraag: mijn scherm van me xperia is vandaag kapot gegaan maar nu wil ik alle bestanden over zetten. nu geeft hij aan dat het niet kan omdat ik het scherm moet ontgendelen maar dat kan ik dus niet hoe zou ik dit op kunnen losssen  lees oook kan niks meer met het toetsel zelf scherm reageert nergens meer op help !!!!!!!!!!!!!!

Misschien kan je even naar een T-mobile winkel rijden. Ik weet bij The Phone house dat ze alle bestanden kunnen back-uppen met een apparaat volgens mij bij dit soort gevallen.
ellendige rot telefons zijn het je kan er werkelijks niks mee die van mij is van af 11:00 al uit ondertussen is het 16:05 en hij doet helemaal niks al aan de lader gehad volume knop en aan uit knop ingedrukt helemaal niks gebeurt er elke keer brand of knippert er een ander kleur lampje wort er letterlijk schijt ziek van mensen als je in de ban was om een sony xperia aan te schaffen doe dit aub niet niks meer dan ellende alle mensen in mijn omgeving met dezelfde telefoon ervaren dezelfde ellendige problemen met die telefoon en niemand kan er wat aan doen blijkt super fijn.
Reputatie 5
@kdijkhuizen Welkom op het T-Mobile forum. Wat vervelend om te lezen dat je zulke slechte ervaringen hebt met je Sony toestel. Heb je het toestel al eens laten repareren door ons reparatiecentrum? Zo ja wat is daar precies uitgekomen? Zo niet dan wil ik je adviseren om het toestel bij ons ter reparatie aan te bieden. Om welk toestel gaat het precies? Ook de Z? Laat het even weten!
Mijn telefoon doet het ook niet.. Druk m aan, dan komt er Sony in beeld. Na een kort logo van t-mobile vervaagd het beeld van wit naar paars vanuit de hoeken en dan valt het beeld weg, hij is niet uit...Heb geen beeld...
Wat moet ik nu? Dure Sony telefoon met mankementen... please help me out here.
mijne z1 die ik net een maandje heb viel zomaar uit was nog 86 procent vol, als ik hem aan de lader doe gaat alleen een rood lampje knipperen meer niet, heb ook al aan/uit en volumeknop inhouden geprobeerd maar werkt allemaal niet!!
Reputatie 6
@problem,

Als ik je gegevens erbij pak dan zie ik dat je inmiddels contact hebt opgenomen met de Klantenservice hierover! Mijn collega gaf als advies om een harde reset uit te voeren. Heeft dit je probleem verholpen of heb je je toestel toch ter reparatie aangeboden?

@tpwierenga, welkom op het T-Mobile Forum 🙂!

Wat vervelend dat je toestel na 1 maand al problemen geeft! Ik zie dat je al geprobeerd hebt om een reset uit te voeren en dat dit niet de oplossing heeft geboden. Mocht je toestel nog steeds problemen geven dan adviseer ik je om deze ter reparatie aan te bieden. Meer informatie hierover kun je terugvinden op de T-Mobile Website.
ik gebruik dit topic even omdat deze vaker wordt bekeken mijn bericht:
Ik heb sinds oktober een sony xperia Z. Vind het een prettige teleffon maar door mijn hoesje is het klepje van de ingang van het oordopje open egaan dus als ik hem schoon maakte niks aan de hand toch zou je zggen. Maar fagelopen donderdag maakte ik hem schoon maar ik had me vinger heel hard op het klepje gedrukt maar toen lied ik hem vallen in de gootsteen maar omdat ik zo hard had gedrukt bleef het klepje dicht. Toen ik weer op me telefoon aan het kijken was deed me telefoon heel raar je weet als je je geluidknopje naar beneden drukt krijg je wat in beeld dat kwam elke keer in me beeldscherm als een pop up en kon het niet weg drukken daarna kon ik me beeldscherm de ene keer wel en de andere keer niet vergrendelen en soms deed me beeldscherm raar op een gegeven moment had ik daar geen last van maar toen ik eeen foto wilde maken was die heel wazig dus ik naar me camera kijken bleek er dat er water achterin in me camera zit ik een kommetje pakken en daar rijst in doen en me telefoon er in leggen toen het water er uit was ben ik op me telefoon gaan zitten toen zag ik dat mcafee security staan, ik dat even instaleren en toen was er iets met apps controleren en toen drukte ik op terug en ging me beeldscherm uit als een soort van videogame maar me telefoon deed het nog wel dus omdat ik ongeveer wel weet waar wat zit kon ik me telfoon uitzetten terwijl het beeldscherm 'uit' was. Omdat me batterij bijna leeg was had ik hem in de oplader.gedaan  mensen met een sony xperia weten dat als je telefoon uit staat en je hem gaat opladen krijg je een donkerrod led lampje toen ik hem er even uit het stopcontact haalde ging het lampje niet weg. Ik me telefoon maar weg leggen toen ik een paar uur later ging kijken was het lampje uit dus ik ging proberen hem aan te krijg maar dan begon het led lampje te branden alsof ik een berichtje had maar dan donkerrod dus ik denk, me batterij is leeg opladen dan maar en toen kreeg ik hetzelfde probleem het lampje ging niet weg en me telefoon ging niet aan. ik heb het een en ander opgezocht over de xperia en toen las ik onder andere over berichten over water achter de camera en beelschermen die uitavallen van dat laaste probleem heb ik ook last gehad. ik wordt hier natuurlijk niet vrolijk van ik hoop dat ieamnd zo snle mogelijk mij kunt helpen. Bij voorbaat dank
ik kreeg een vraag wat er in de gootsteen zat en hierbij mijn reactie:
nah niet in de gootsteen ik weet niet echt hoe je dat zegt gewoon als je je handen was valt het water eerst toch ergens in daar was die op gevallen hij was nergens in gevallen. ik heb het vandaag nog een keer geprobeerd precies hetzelfde. Maar als ze gaan zeggen dat er water in me telefoon is gekomen vind ik dat heel raar want alle klepjes zaten dicht en als ik hem uit het water haal droog ik hem meteen af en sowieso elke telefoon kan toch tegen een beetje water
Hoi allemaal,ik had vandaag ook de situatie dat mijn Sony experia T ,ondanks dat hij opgeladen was, opeens uitging en ik hem niet meer aan kreek. Ik heb hem op nieuw in de oplader gedaan, een tijdje gewacht, maar helaas niets gebeurde.
Reputatie 6
Badge +16
@stekie8

Allereerst mijn excuses voor de late reactie.

Welkom op het forum!

Ik vind het lastig om in te schatten wat er nu precies heeft plaatsgevonden. Je geeft namelijk aan dat je hard de ingang van de oordopjes hebt ingedrukt en daarna je telefoon hebt laten vallen. Wat er precies gebeurd is met je telefoon na deze handelingen is voor ons moeilijk in te schatten.

Je zou je toestel ter reparatie kunnen aanbieden echter is er wel een kans dat deze niet meer onder de garantie valt aangezien er vocht in het toestel is gekomen. Hier worden dan onderzoekskosten voor in rekening gebracht als je niet akkoord gaat met de reparatiekosten.

Daarnaast zie ik dat je inmiddels ook telefonisch contact hebt opgenomen met de klantenservice en je vraag ook in dit topic hebt gesteld. Zou je jouw vraag in het vervolg in 1 topic willen stellen?
Reputatie 6
Badge +16
@Immami

Goed om te horen dat je zelf een oplossing hebt kunnen vinden! Bedankt voor het delen, er zullen vast mensen zijn die hetzelfde probleem hebben. 🙂
Reputatie 2

Hoi allemaal,ik had vandaag ook de situatie dat mijn Sony experia T ,ondanks dat hij opgeladen was, opeens uitging en ik hem niet meer aan kreek. Ik heb hem op nieuw in de oplader gedaan, een tijdje gewacht, maar helaas niets gebeurde. Korter of langer op de aan en uit knop gedrukt. Gebeurde ook niets. Toen gaan googelen en kwam op deze side. Maar geen antwoord gevonden.Dus verder op google gezocht. En gevonden Wat ik moest doen; tegelijkertijd de aan en uit knop en de volumen knop kort ingedrukt houden,loslaten en de mobiel ging aan. Met all mijn bestanden erop. Happy my. Hoop dat het jullie ook allemaal lukt. Succes

Bedankt voor de tip
Mijn Z1 was net ook uitgevallen en deed niks meer.
Ik heb de handelingen gedaan en kreeg hem weer aan de gang!
Scheelt weer reparatiekosten.
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Wij zien dat dit topic vaak wordt bezocht door klanten. Ervaar jij hetzelfde probleem met je Sony Xperia toestel? Bekijk dan dit topic over wat je kan doen als je een defect toestel hebt. Mochten de tips niet werken dan kun je jouw toestel ter reparatie aanbieden. Op deze pagina staat uitgelegd hoe je dat kan doen.

Heb je nog vragen? Stel ze aan ons op het forum! 🙂

Reageer