Beantwoord

Sony Xperia Z kapot, back-uppen?

Hi all,

Sinds anderhalve week geleden trilt mijn telefoon uit het niets, zelfs als hij uit is en als de batterij leeg is (maar dan gaat hij na een uurtje eindelijk stoppen). En als ik hem in de lader stak, begon het weer meteen.

Nu heb ik het probleem dat hij nieteens meer wilt opladen. Ik steek hem in de lader, hij begint weer te trillen en t rode lampje te laten branden. Maar na 15 min gaat t rode lampje uit en stopt hij ofzo. Hij gaat dus simpelweg niet meer aan. Heb 5 verschillende opladers geprobeerd, dus daar ligt het niet aan.

Anyway, ik was dus vandaag bij de T-mobile store in A'dam Noord en daar hoorde ik dat reparen 2 weken kost en dan alle bestanden weg zijn. Dit vind ik echt enorm vervelend want heb heel veel foto's met waarde op mijn telefoon. Is er een mogelijkheid om de hdd van mijn telefoon leeg te halen en op te slaan? Las geloof ik dat ze dat ergens bij de phone house konden doen. Iemand die hier wat vanaf weet?

Alvast bedankt voor reacties!

Groet,

Jesse
icon

Beste antwoord door JohnH 23 juni 2014, 16:01

Ten eerste heeft een telefoon geen hdd en ten tweede als hij echt niet meer aangaat kun je ook geen gegevens van de interne SD kaart halen.....

Je moet ook nooit belangrijke dingen zoals foto's op het toestel zelf opslaan maar altijd op de SD kaart die haal je er gewoon uit bij een reparatie of een nieuw toestel. Ook zou je de volgende keer je foto's kunnen syncen op een cloud opslag dan is er altijd een kopie van elke foto als het misgaat zoals nu.

Buiten dat, een back up moet je regelmatig maken bijvoorbeeld wekelijks en niet pas als het te laat is dan heb je altijd een kopie (als je de backup tenminste juist opslaat en niet op het toestel wat veel mensen doen.... )

de meeste toestellen komen met een app daarvoor die automatisch een wekelijkse backup kan maken en die eventueel veilig op een cloud parkeert....
Bekijk origineel

3 reacties

Ten eerste heeft een telefoon geen hdd en ten tweede als hij echt niet meer aangaat kun je ook geen gegevens van de interne SD kaart halen.....

Je moet ook nooit belangrijke dingen zoals foto's op het toestel zelf opslaan maar altijd op de SD kaart die haal je er gewoon uit bij een reparatie of een nieuw toestel. Ook zou je de volgende keer je foto's kunnen syncen op een cloud opslag dan is er altijd een kopie van elke foto als het misgaat zoals nu.

Buiten dat, een back up moet je regelmatig maken bijvoorbeeld wekelijks en niet pas als het te laat is dan heb je altijd een kopie (als je de backup tenminste juist opslaat en niet op het toestel wat veel mensen doen.... )

de meeste toestellen komen met een app daarvoor die automatisch een wekelijkse backup kan maken en die eventueel veilig op een cloud parkeert....
Heb precies dezelfde klacht met mijn xperia z , is nu ook bijna 2 weken bij de reparatiedienst van t mobile. telefoon blijft uit het niets constant door trillen totdat de accu leeg is en bij insteken van de lader begint die weer te trillen, zodanig dat de accu niet eens meer laadt.
Het laatste heb ik opgelost door de telefoon op mijn laptop aan te sluiten want die heeft een soort turbo fast usb 3.0 accu laad functie waardoor ik net genoeg juice had om toch even met de sony mobile companion software een backup heb kunnen maken. Tijdens het laden bleef die trouwens ook trillen en dat is erg vervelend als je ook nog op de laptop werkt .
Ergens op het net heb ik ook gelezen dat iemand hem gewoon een dag in de lader heeft gelaten en dat het uiteindelijk ondanks het trillen toch ietwat heeft opgeladen om toch een backup te kunnen doen.
Heb meer soortgelijke klachten gelezen op het net over het plotseling constant trillen van de xperia z, ook op de sony forums word dit aangekaart en hoe meer ik erover lees schijnt het toch een hardware probleem te zijn die ondanks een hard reset of terugzetten naar fabrieksinstellingen ( wat ik zelf ook heb gedaan na de backup ) niet verholpen word.
Heb verder nog geen bericht gehad van tmobile of de reparatie dienst dus word vervolgd.

Succes met het backuppen in iedergeval.
Helaas worden Sony toestellen door heel veel problemen achtervolgt....

Het valt mij op dat op dit forum alleen al de Sony toestellen een erg groot aandeel hebben als het gaat om problemen... van de andere kant heeft Sony wel altijd een goede afhandeling van problemen dus denk ik dat het wel goed gaat komen. Maar hey, ze hebben wel mooie wallpapers 🙂 lolz

Reageer