Beantwoord

Sony Xperia Z speaker defect

• 29 juli 2016
  • 2 reacties
  • 572 Bekeken

Hallo,

sinds een paar dagen kan ik bellers niet meer horen en zij horen mij niet meer. Als ik hem op luidspreker zet, kan ik wel gesprek voeren. Ook als ik mijn headset aansluit kan ik gesprek voeren.Ik hoor wel mijn telefoon overgaan (ringtone). Mijn alarmen doen het wel gewoon. Muziek via speakers doet het niet, alleen via headset. Ik heb al de testlijn gebeld en tests uitgevoerd, maar ik hoor niks alleen via mijn headset. Maar op mijn headset zit wel een microfoon, dus weet nu niet goed wat er wel en niet stuk is. Ik denk dat zowel mijn speaker als mijn microfoon dan stuk is. Mijn telefoon is in middels 4 jaar oud, maar heb geen geld voor nieuwe telefoonabbo of losse telefoon. Wel voor een reparatie als het niet te duur is.

Ik heb hem al teruggezet naar fabrieksinstellingen en alles geupdate, maar niets helpt. Wat kan ik (verder) doen? Help alstublieft!

Oja, ik heb een melding in het scherm wat ik niet wegkrijg er staat:

Protection by MyXperia
Activitaing MyXperia

De spelfout in Activitaing staat zo in het scherm en is niet mijn fout.
icon

Beste antwoord door KoenM 30 juli 2016, 10:37

Hoi cvdlaak,

Welkom op het forum!

Om je microfoon te testen kun je het volgende doen. Neem een video op waarin je ook geluid opneemt, dus zing een liedje of vertel een verhaaltje. Wanneer je tijdens het afspelen geen geluid hoort, dan is je microfoon kapot.

Je geeft aan dat je speaker het ook niet doet. Dus ook niet tijdens het afspelen van muziek?

Lijkt inderdaad op een defect. Garantie heb je niet meer. Ik raad je aan een lokale GSM-boer te zoeken die het probleem voor je verhelpt. Dat is de goedkoopste oplossing.

De melding die je krijgt heeft te maken met Sony's beveiliging. Meer info hierover kun je hier lezen.

Wanneer je nog andere vragen hebt, let us know!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Hoi cvdlaak,

Welkom op het forum!

Om je microfoon te testen kun je het volgende doen. Neem een video op waarin je ook geluid opneemt, dus zing een liedje of vertel een verhaaltje. Wanneer je tijdens het afspelen geen geluid hoort, dan is je microfoon kapot.

Je geeft aan dat je speaker het ook niet doet. Dus ook niet tijdens het afspelen van muziek?

Lijkt inderdaad op een defect. Garantie heb je niet meer. Ik raad je aan een lokale GSM-boer te zoeken die het probleem voor je verhelpt. Dat is de goedkoopste oplossing.

De melding die je krijgt heeft te maken met Sony's beveiliging. Meer info hierover kun je hier lezen.

Wanneer je nog andere vragen hebt, let us know!
Onwijs bedankt KoenM, ik ga het gelijk proberen!

Reageer