Vraag

Sony xperia z3 Compact aux/oordopjes ingang

• 12 juni 2015
  • 24 reacties
  • 11180 Bekeken

Hallo,

Sinds kort doet bij mijn telefoon de ingang van waar ik de aux kabel of oordopjes in kan doen het half. Als ik tegen de kabel duw en blijf duwen dan heb ik geluid via de auxkabel of mijn oordopjes maar zodra ik het snoertje los laat, kapt de muziek er mee en gaat het hardop via mijn telefoon verder. Mijn aux/oordopjes ingang doet het dus niet helemaal meer. Wat kan ik hier aan doen? Kan dit makkelijk gerepareerd worden, of kan ik hier zelf misschien wat aan doen? Ik heb namelijk wel een verzekering bij mijn abonnement.

Alvast bedankt!

24 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi Marijs.

Heb je geprobeerd of ze in een ander toestel werken.
Pc/telefoon/mp3/tablet, je kunt controleren met een lampje of er frutzooi in de aansluiting zit en indien mogelijk/nodig verwijderen...

Vriendelijke woefjes van ut soms goej hundjuh.:D
Frutjuh.

Reputatie 7
Badge +20
Hey Marijs,

Zonde dat dit niet goed werkt! :S

Het is inderdaad handig om eerste te controleren of het aan de headset ligt. Het zou zonde zijn als die stuk is en je stuurt je telefoon op om te laten repareren! Zit er geen vuil of iets dergelijks in de ingang?

Kijk eerst even of je hier wat mee kunt, anders zullen we inderdaad aan andere opties, zoals reparatie, moeten gaan denken!
Hallo,

Bedankt voor de reacties!

Ik heb echt alles al gecheckt. In mn ipad en andere telefoons doet alles het gewoon, maar in mijn telefoon doet ie het niet. Het ligt sowieso aan mijn telefoon. Dus ik zal even langs t mobile gaan of de verzekering bellen, want ik ben voor alles verzekerd.

Het is namelijk bij elke headset, en ze doen het overal in, behalve in mijn telefoon helaas...
Waarschijnlijk zit er pluis in je ingang. Heb ik ook meerdere malen gehad, omdat je hem hoogstwaarschijnlijk altijd in je broekzak draagt. Hierdoor komt er stof van je broek af die dan in het gaatje valt. Voorzichtig omhoog proberen te halen met een tandenstokertje, werkt bij mij altijd.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Marijs,

Ben je ondertussen al langs de shop geweest of heb je al contact opgenomen met de verzekering? :8

Je zou het toestel namelijk ter reparatie kunnen aanbieden. Je toestel wordt dan onderzocht door een reparateur en het defect wordt dan vastgesteld. Vervolgens krijg je er een prijsopgave van of in jouw geval, met een verzekering, zal de verzekeraar het oppakken. Alle informatie over de reparatieservice vind je op deze pagina. Het aanmelden voor de reparatie kan op deze pagina.

Wil je ons op de hoogte houden? 🙂
Nee er zit geen pluis of iets in, want ik heb dat al uitgezocht. De aux kabel of de kabel van de oortjes gaat helemaal heen en weer als die er in zit, zo los zit het.. dus er is wss iets scheef in de ingang ergens.

Ja ik zal contact opnemen met de verzekering!
Toevallig heb ik sinds vrijdag precies hetzelfde probleem. Dacht eerst dat het aan mijn koptelefoon lag, maar heb het inmiddels met een paar anderen geprobeerd en dat lukt ook niet. Ook al gecheckt op pluis of rommel. Is dit een bekend probleem bij deze telefoon? Best vreemd toch, ik heb 'm nog maar een halfjaar en was alleen voor de eerste paar weken verzekerd geloof ik.
Toevallig heb ik sinds vrijdag precies hetzelfde probleem. Dacht eerst dat het aan mijn koptelefoon lag, maar heb het inmiddels met een paar anderen geprobeerd en dat lukt ook niet. Ook al gecheckt op pluis of rommel. Is dit een bekend probleem bij deze telefoon? Best vreemd toch, ik heb 'm nog maar een halfjaar en was alleen voor de eerste paar weken verzekerd geloof ik.

Is bij mij en mijn broer in ieder geval een bekend probleem. Ik heb momenteel de Xperia Z2 en daar heb ik het gehad. Hiervoor had ik de Xperia S en ook hier zat de aux ingang vol met pluis.

Ik draag mijn telefoon altijd in mijn broekzak, doordat de aux ingang aan de bovenkant zit valt stof, dat vaak los komt na het wassen van je broek in dat gaatje en daardoor worden de contactjes bedekt met stof, hierdoor maakt hij geen verbinding meer met je headset.

Ik haal het stof er altijd voorzichtig uit met een tandenstoker. Niet te hard doen, zorg dat je niks beschadigd.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Nienke,

Het is inderdaad op z'n minst frappant te noemen dat het bij deze telefoon vaker voorkomt!

Goed dat je in ieder geval alles hebt geprobeerd, maar als er geen pluis in zit of iets dergelijks, dan kun je het toestel ter reparatie aanbieden. Dan wordt er helemaal uitgepluisd waar het probleem zit!

Hopelijk kun je gauw weer gewoon perfect van je telefoon gebruik maken! 🙂
Reputatie 2
Hee hee,

Dat ligt aan het feit dat SONY liever niet heeft dat andere merken dmv ear-plugs endergelijke gebruik maken van het toestel en is de jack (pluggie) zodanig aangepast om dat te voorkomen. Zie afstanden tussen de ringen op de jack. Vandaar dat het niet/slecht functioneert.

Gegroet
Hoi Hoi,

ik heb voor de 3x hetzelfde probleem met mijn sony experia Z2 drama bij dit toestel dus, een voordeel Sony geeft 2 jaar garantie op de toestellen. Vrolijk wordt ik er niet van. ik gebruik keurig de ear-plugs die bijgeleverd zijn, mijn telefoon zit standaard altijd in een hoes. stof zit er niet in.

heel fijn allemaal
groet
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Janealex69,

Welkom op ons Forum!

Dat klinkt inderdaad niet goed, zonde dat dit zoveel problemen oplevert.. :S Ik zie in ons systeem dat je eergister ook telefonisch contact hebt gehad met mijn collega en dat je contact zou opnemen met Sony om dit probleem te bespreken. Heb je dit ondertussen al gedaan?

Als wij nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je! 🙂
Ik heb sinds gister hetzelfde probleem, nu ik een maand andere oordopjes gebruik dan de Sony. Ik ga zondag helaas 3 weken op vakantie (geen geweldige timing met een reis van 20 uur voor de boeg) dus ben niet echt in staat om Sony te bereiken, maar ben wel benieuwd wat er uit het gesprek van Janealex69 gekomen is??

Ik moet inderdaad de dopjes aandrukken in de ingang om contact te laten maken. Als het dan ook goed werkt hoor ik het 'ratelen' in de oortjes. Zodra er beweging zit op hetgeen in de ingang zit, valt het geluid vaak weg en wordt er geen contact meer gemaakt. Bij andere apparaten is dit niet het geval.

Groet,
@ Ayesta2

Ai, dat is inderdaad geen ideale timing! Ik ben even benieuwd: ben je in de gelegenheid om originele oortjes te proberen? Werkt het dan wel naar behoren? Is de ingang op het toestel vrij van pluis?

Ik hoop dat je, ondanks deze ervaring, een fantastische vakantie zult hebben. Gezien de vliegreis van 20 uur zal het gaan om een hele toffe bestemming! 😉 Geniet ervan en we horen het graag van je als je weer bent gearriveerd op Hollandse bodem!
Hallo,

Sinds gisteren heb ik precies hetzelfde probleem.. Geen vuil of pluis in de ingang en al die tijd de originele oortjes gebruikt. Gisteren nieuwe oortjes gekocht, omdat ik in eerste instantie dacht dat het daar aan lag. Die werken ook niet.. Ook ik ga vlak na de kerst op vakantie, met een reis van ruim 20 uur voor de boeg, zonder muziek dus. Hoe lang duurt het om m'n telefoon ter reparatie op te sturen? Zeker zo rond de kerst ga ik er vanuit dat dat flink wat vertraging kan oplopen.. En wat gaat mij dat kosten? Ik heb deze telefoon nog geen half jaar.
Reputatie 7
Badge +20
Hi denise,

Welkom op ons Forum!

Wat balen dat je oordopjes niet willen werken. Ik kan snappen dat je in het vliegtuig gewoon wilt kunnen genieten van lekkere muziek.

Je kan je toestel ter reparatie aanbieden bij ons via My T-Mobile, telefonisch of in een T-Mobile Shop. Bekijk voor meer informatie onze website. Wij streven ernaar om je toestel binnen 2 weken te repareren, maar soms kan het wat langer duren. Ik kan je dus niet garanderen dat je toestel rond de kerst al gerepareerd is.

Mag ik vragen waar je naar toe gaat? Lekker een warm land toevallig? :8
Hoi Hajar,

Dank je wel..

Ik had al bedacht dat ik mijn telefoon nooit op tijd terug zou hebben als ik mijn telefoon nu rond de kerst zou opsturen. Daar wacht ik dus nog maar even mee tot na m'n vakantie. Ik heb m'n oude Ipod maar weer geïnstalleerd.. Je kunt in tussentijd zeker geen leen toestel krijgen?

Ik ga naar Thailand. 🙂
Reputatie 6
Badge +16
Hi hi Denise,

Een leentoestel krijg je alleen als je jouw toestel verzekerd hebt en ter reparatie aanbiedt via de verzekering. Als je jouw toestel via ons ter reparatie aanbiedt dan wordt er helaas geen leentoestel meegegeven. Een iPod is een goede tussenoplossing. :)

Oh wauw, Thailand is een prachtig land. Ga je rondtrekken of heb je een vaste bestemming. Ik ben erg jaloers. Alvast heel veel plezier. 😉
@ Willem,

Mijn reis ging naar het mooie Azië maar zonder een goed werkende telefoon helaas! Daar aangekomen heb ik nog speciale Sony-oortjes gekocht, dit mocht ook niet baten. Terug in Nederland heb ik mijn toestel maar weggebracht, de AUX-ingang (heet dat zo?) was gewoon kapot en maakte geen goed contact meer. Ik heb het laten maken en dom als ik was geen verzekering afgesloten, dus ervoor moeten betalen. Gelukkig werkt alles nu weer naar behoren. 🙂
Hoi Ayesta! Zelfde probleem hier, zag je topic voorbijkomen ondanks dat het oud is. Weet je nog hoeveel je hebt betaald om het te laten repareren destijds? Of iemand anders een idee van de kosten? Thanks!
He Anne,

Ik heb er rond de 30/35 euro destijds voor betaald om de hoek bij 'de Turk' (sorry, heb er even geen betere omschrijving voor).
Helaas is dit wederom kapot gegaan na 5/6 maanden. Nu moet ik zeggen dat ik hem ook wel ontzettend veel gebruikt heb, maar het lijkt me niet de bedoeling! In november wordt het tijd voor een nieuwe telefoon, dat gaat geen Sony meer worden voor mij denk ik.

Groetjes, Ayesta
Reputatie 7
Badge +20
@anne3;

Wat jammer dat je hetzelfde probleem ervaart. Je kan je toestel ook ter reparatie aanbieden bij ons. Op deze pagina vind je meer informatie hierover. Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten. :)

@Ayesta;

Balen dat je toestel nu al weer kuren vertoont. Als je in november je abonnement wilt verlengen trek dan even aan de bel. Dan kan ik een belafspraak voor je maken en dan kun je samen met een collega kijken naar een leuk aanbod met toestel.
Ik heb dit toestel NIEUW gekocht op 23-5-2015.
Mijn jack ingang is nu voor de 4 keer stuk, fabrieksfout lijkt me.

Een refurbished toestel ter vervanging ga ik niet meer mee akkoord, duim je met me mee dat je collega's ook tot de conclusie komen dat een nieuw toestel de enige echte klantenservice oplossing is. ;)

ps) volgende week op vakantie, hopelijk niet de 2e keer zonder muziek.
Reputatie 6
Ik heb dit toestel NIEUW gekocht op 23-5-2015.
Mijn jack ingang is nu voor de 4 keer stuk, fabrieksfout lijkt me.

Een refurbished toestel ter vervanging ga ik niet meer mee akkoord, duim je met me mee dat je collega's ook tot de conclusie komen dat een nieuw toestel de enige echte klantenservice oplossing is. ;)

ps) volgende week op vakantie, hopelijk niet de 2e keer zonder muziek.

Ik denk dat je dan alle duimen kunt opsteken die je kunt vinden, een nieuw toestel ga je echt niet krijgen. En terecht. Je geeft aan in mei 2015 het toestel aangeschaft te hebben. Bijna 1,5 jaar oud dus en je verwacht nu een nieuw toestel van T-Mobile.

Wellicht dat er een verkeerde batch tussen zat, want mijn z3c heeft geen enkele problemen met de ingang (en die werd ook zeer vaak gebruikt).

Het beste wat je kunt doen, is gewoon ter reparatie opsturen.

Succes!

Reageer