Vraag

Sony Xperia Z3+ Protected Mode

• 12 februari 2017
  • 4 reacties
  • 491 Bekeken

Hallo,

Omdat ik mijn Sony al een tijdje niet meer gebruik wilde ik deze aan mijn dochter cadeau doen. Ik heb de telefoon gereset en daarna ben ik aan de slag gegaan om de telefoon met haar gmail account enz. in te stellen.

Toen ik de telefoon daarna opnieuw op wilde starten, startte deze op in de beschermde (protected) modus...

Omdat ik niet meer weet met welk mailadres ik de Sony Anti Theft mode toentertijd heb ingesteld, lukt het me niet om de telefoon uit deze modus te halen. Hoe kan ik de telefoon wel uit deze modus halen?

Hoor het graag van jullie, telefoon is aangeschaft bij het abonnement dat ik anderhalf jaar geleden bij jullie heb afgesloten...

Hartelijke groet,

Marco Boer

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Mrcbr73,

Wat lief dat je het toestel aan je dochter cadeau wilt doen! Het is dan natuurlijk wel zo handig als ze hem kan gebruiken. ;)

Lastig dat je het e-mailadres niet meer weet. Ik ben even flink aan het Google-en geslagen en op de website van Sony las ik het volgende :
Can the support unlock my Xperia device? A clever thief may provide a very compelling backstory as to why the device is locked and why he/she is unable to remember their password. So there is no way for the support to unlock the device remotely for a consumer. As enabling MXTP is only possible by signing up with a Google account the user can however recover his/her password/e-mail via Google: https://www.google.com/accounts/recovery/?hl=en If the user is still unable to recover he/she can have the device unlocked by an authorized Sony repair center, if a proof of purchase can be provided.
(Sorry, het is wel in het Engels, mocht dat een probleem zijn dan hoor ik het graag, dan vertalen we het voor je).

Weet je helemaal niet meer welk e-mailadres je gebruikt hebt? Of weet je alleen het wachtwoord niet meer? Wanneer het helemaal niet meer lukt kun je het toestel dus bij een Sony Repair centrum laten unlocken.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie! Mocht je verder nog vragen hebben, let me know!
Hallo,

Ik zal het proberen bij Sony Center te gaan doen...

Ik weet mijn mailadres nog, ik weet mijn wachtwoord nog. Het wordt alleen niet geaccepteerd door de telefoon/app... Erg irritant, schijnt te komen doordat ik het te vaak fout heb gedaan...

De telefoon staat alleen bij twee van mijn mailadressen in de account bij Sony online... Dat maakt het dus lastig...

Proof of purchase is neem ik aan gewoon de factuur waarop staat dat ik abo + telefoon heb afgenomenM

Hartelijke groet,

Marco Boer
Hallo,

Het vervelende is dus dat de telefoon niet op de factuur staat bij jullie...

Hoe kan dat nou weer dan???

Hoe kan ik dan aantonen dat ik de eigenaar ben?

Kan iemand van T-Mobile hier naar kijken?

Dank...

Hartelijke groet,

Marco Boer
Reputatie 7
Badge +15
Hey Marco,

Ai.. lastig zeg! Je kunt in dit geval inderdaad het beste naar Sony gaan hiervoor.

Verder staat het toestel inderdaad niet op je factuur. Je ontvangt bij je toestel altijd standaard een hardwarefactuur. Dit is ook je garantiebewijs. Ik vermoed dat je die niet meer hebt en ik heb je dan zojuist ook een e-mail gestuurd met een kopie van je hardwarefactuur! 🙂

Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Reageer