Beantwoord

Sony Xperia Z5 Compact recovery menu openen

• 25 april 2018
  • 8 reacties
  • 1599 Bekeken

Hallo,
ik zit met het volgende probleem, ik wil in het recovery meun van mijn Sony Xperia Z5 Compact komen. Normaal gesproken is dit met een standaard toetsencombinatie. Maar deze lijkt niet te werken. De telefoon blijft in gewone modus opstarten. Ik krijg bij het normaal opstarten ook altijd eerst een roze T-Mobile scherm. Kan het zijn dat er vanuit T-Mobile iets gelocked is dat toegang tot het recovery menu niet beschikbaar is.
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Jaimy 26 april 2018, 11:00

Hoi El Stino,

Je hebt in elk geval de juiste plek gevonden om dit soort vragen te stellen!

Ik heb dit meteen voor jou nagevraagd bij een collega en ik kreeg heel vlot een antwoord terug! Hij geeft aan dat wij voor zover hij weet niets blokkeren qua boot-menu. Hij zou wel heel graag willen weten wat je precies nodig hebt in het menu, zodat wij met je mee kunnen denken over een workaround of een andere oplossing! Zo kunnen we je hopelijk toch verder helpen met hetgeen je wilt bereiken. :D

Laat het me maar weten, El Stino! Dan ga ik er voor je achteraan!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi El Stino,

Je hebt in elk geval de juiste plek gevonden om dit soort vragen te stellen!

Ik heb dit meteen voor jou nagevraagd bij een collega en ik kreeg heel vlot een antwoord terug! Hij geeft aan dat wij voor zover hij weet niets blokkeren qua boot-menu. Hij zou wel heel graag willen weten wat je precies nodig hebt in het menu, zodat wij met je mee kunnen denken over een workaround of een andere oplossing! Zo kunnen we je hopelijk toch verder helpen met hetgeen je wilt bereiken. :D

Laat het me maar weten, El Stino! Dan ga ik er voor je achteraan!
Hoi Jaimy,

bedankt voor je reactie.
Na alle ellende met privacy etc. (en aangezien android ook zwaar leunt op google) wil ik mijn telefoon om-booten naar een open source android versie die (voor een groot deel) Google onafhankelijk is. Hiervoor moet ik echter in het recovery menu komen om de telefon te wissen en de image file van het nieuwe besturingssysteem te installeren.
Zie hieronder de site met betreffende info.
https://wiki.lineageos.org/devices/suzuran/install
Tnx en groeten.
Reputatie 7
Badge +19
Hey ElStino,

Ik heb wederom reactie van mijn collega dus ik heb je direct even een privéberichtje gestuurd met meer informatie! Hopelijk heb je er wat aan. 😃
uiteindelijk voor elkaar gekregen.

Uiteindelijk de handleiding op de site van Lineage OS gevolgd: https://wiki.lineageos.org/devices/suzuran/install

Met een kleine kanttekening:
De Lineage OS image file niet uitgepakt (dus de .zip file) op de SD kaart gezet en in de telefoon gedaan.
Reboot in recovery mode
En dan: With the device powered off, At the same time, press the Power button and Volume down until your device vibrates. Quickly release the Power button, but keep pressing Volume down.

Dan kom je in de TWRP omgeving terecht en kun je de stappen verder volgen.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi @ElStino,

Goed om te lezen dat het inmiddels gelukt is.
Ik kan me je zorgen m.b.t. google en privacy ook goed voorstellen.
Ik ben erg benieuwd hoe de open source Android versie je gaat bevallen.
Laat je nog wat weten?

Ik wens je een fijne dag toe!
@Seccie In principe kun je gewoon play store erop zetten, maar dan ben je (naar mijn idee #alu-hoedje) weer terug bij af. Ik heb F-Droid geïnstalleerd als alternatieve playstore. Verder als whatsapp vervanging Signal, wel package van de site downloaden (site als desktopversie opvragen in browser). De vraag is hoe ver je wilt gaan. Hieronder een url waar ik wat ideeën op gedaan heb:
https://nolanlawson.com/2017/11/27/living-with-an-open-source-phone/
Houd er rekening mee dat bepaalde dingen zoals Soundcloud niet meer werken. Je kan de site niet bezoeken op je telefoon, alleen de app. Je zult echt op zoek moeten naar alternatieven/omwegen/aanpassingen. Ik persoonlijk vind dat erg leuk, maar zal heel eerlijk zijn, ik heb er voorlopig nog een standaard android toestel bij omdat ik voor mijn werk bijv. whatsapp "nodig heb". Maar ga nu nogal off-topic. Fijn weekend!
Reputatie 6
Badge +8
Hoi @ElStino, Bedankt voor je reactie en de link. Ik ga er eens op mijn gemak induiken.
Wel slim dat je een standaard android toestel erbij hebt, voor bijv whatsapp.
Ik heb wel serieus naar signal gekeken, maar helaas gebruikt het gros van de mensen nog steeds WA.
Wel slim dat je een standaard android toestel erbij hebt, voor bijv whatsapp.

Jammer dat het nodig is. Gewoon allemaal Signal, of sms of IRC 🤣

Ik heb wel serieus naar signal gekeken, maar helaas gebruikt het gros van de mensen nog steeds WA.

In mijn adresboek zijn er 8 met signal. Met 2 gebruik ik het standaard. Maar het werkt echt top!

Reageer