Beantwoord

Sony Xperia Z5 - Continu een defect toestel van T-Mobile

1e levering > defect mobieltje

2e levering > krijg een refurbrished model met flinke gebruikerssporen

3e levering > vandaag alweer een defect mobieltje gekregen!!!!!
5 minuten na de bezorging het mobieltje opgestart. Zodra het mobieltje opstart valt ie vanzelf opeens uit (battery op 90%), gaat het lampje rood knipperen en reboot hij. Gebeurde continu dus heb ik een firmware update gedaan wat gelukkig lukte. ohw nee, nu doet hij het helemaal niet meer na de firmware update, hij blijft nu in een oneindige loop rebooten!! Maakt niet uit wat ik doe, hij blijft tot de battery leeg is rebooten.

weer bijna anderhalf uur met tmobile lopen bellen en enige wat ik aangeboden krijg is verdomme een nieuwe omruiling. Ik hoef dit klote mobielje niet meer! Contract beindigen kan ook niet meer omdat (door tmobile zelf) de 14 dagen bedenktijd voorbij zijn. Dit wordt nu gewoon een VIERDE omruiling van een mobieltje waarvan de tmobile medewerkers zelf al zeggen ''waarschijnlijk ook defect zal zijn''. Ik moet na de VIERDE OMRUILING het mobieltje weer checken en als hij naar verwachting weer defect is tmobile bellen zodat ze dit keer (enige optie die ze kunnen aanbieden) het mobieltje ter reparatie opnemen. Als ze deze dan niet kunnen repareren krijg ik pas mijn geld terug voor een ander mobieltje. Ben nu al een MAAND verder en binnenkort dus VIER MOBIELTJES verder.

wat is dit voor een onzin!?
icon

Beste antwoord door R Oldersma 14 april 2016, 16:51

so far so good, kijk er nog wel met een scheef oog naar en hopend dat ie het de komende dagen ook gewoon normaal blijft doen. Wat een gezeik is dit geweest zeg, veel tijd en geld in moeten steken (volgens mij ook wel te zien in het systeem). Krijg telkens korting op mn factuur aangeboden maar daar heb ik niets aan omdat deze door mijn werk vergoed wordt 😛
Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 6
Hoi R.Oldersma,

Welkom op het forum!

Helaas met een minder leuke reden. Als ik het zo lees zijn de eerste ervaringen met je nieuwe toestel niet fijn. Jammer!

Ik heb jouw vraag even doorgezet naar een medewerker. Zij kijken vanmiddag naar jouw vraag en zullen hier dan op reageren. Ik ben het namelijk met je eens dat de gang van zaken niet geheel netjes is. Hopelijk wordt het nu wel goed opgelost.

Nog even geduld, je hoort zsm iets.

Succes!
Ja vooral na denk ik bijna 10 jaar klant te zijn, heb verder ook nooit problemen gehad met t-mobile.
Maar heb inmiddels denk ik tegen de 30x moeten bellen om uberhaupt de omruilingen voor elkaar te krijgen omdat in jullie systeem het telkens fout gaat. Lijkt mij na 3 toestellen wel duidelijk dat dit Xperia Z5 model in NLD gewoon niet in orde is.

Zodra het 4e toestel ook defect blijkt zal ik hem max 2 weken kwijt zijn ter ''reparatie''. Tegen die tijd zit ik een maand in het buitenland en zijn mijn 30 dagen garantie natuurlijk voorbij.

Lijkt me logisch dat ik nu gewoon niet weer moet wachten op een ruiling (op een toestel waar ik al geen vertrouwen meer in heb) en gewoon een creditering krijg, dan kan ik zelf een ander mobieltje aanschaffen..
Reputatie 7
Badge +20
Hey R.Oldersma,

Onze Klantexpert had mij inderdaad op jouw bericht geattendeerd en er gaat inderdaad veel mis en helaas lijkt het er ook op dat er veel pech in het spel is.

In ons systeem zie ik dat er op dit moment inderdaad weer een omruiling is aangemeld. Ik begrijp dat je hier op dit moment zeer weinig vertrouwen in hebt, maar ik vertrouw er echt op dat het dit keer goed komt. De voorraad waar deze omruilingen uit worden gehaald zijn van zeer hoge kwaliteit, vandaar dat ik ook aankaart dat het vooral op pech lijkt dat je precies het verkeerde toestel hebt ontvangen. Het verbaast me dan ook dat mijn collega aangegeven zou hebben dat het toestel "waarschijnlijk ook defect zal zijn", we hebben hier namelijk zeer goede ervaringen mee en ik ga er dan ook echt vanuit dat het dit keer goed gaat komen!

Je twijfels bij het toestel zijn op dit moment zeker terecht, maar de Sony Xperia Z5 is een toestel van zeer hoge kwaliteit en zou gewoon goed moeten functioneren. Persoon heb ik ook vrienden en collega's die zeer tevreden zijn over dit toestel. Helaas heb jij dit allemaal nog niet mogen ervaren, maar ik vertrouw er wel op dat dit nog komt, zodra deze omruiling afgerond is.

Mijn oprechte excuses voor al het ongemak dat je tot nu toe hebt ondervonden met je Sony, maar dit keer moet het toch echt in orde komen. Mocht er onverhoopt toch iets aan de hand zijn, laat het mij dan weten, dan ga ik op zoek naar een mogelijk alternatief voor je!

Als je in de tussentijd nog verdere vragen hebt, dan hoor ik dat graag van je!
Hoi David,

Ik ben zelf ook een sony gebruiker vanwege de kwaliteit en heb niets te klagen over mijn vorige xperia modellen 😉 Helaas wacht ik dan weer de omruiling af (heb nog geen mail mogen ontvangen).
Dit probleem moet echt voor t eind volgende week compleet verholpen zijn, daarna zit ik in het buitenland, ik kan dus niet als het 4e toestel weer defect blijkt een reparatie tijd veroorloven.
Reputatie 7
Badge +20
Hey R,

Ik zag inderdaad dat je in mei naar het buitenland gaat, waar ga je precies heen? :)

Zoals gezegd vertrouw ik erop dat er spoedig een einde komt aan deze problemen. Dan ga ik er ook vanuit dat de kwaliteit van deze Sony je weer tevreden zal stellen en hopelijk verdwijnt het nare gevoel van deze stroeve start dan ook!

Houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen, R! Je weet ons te vinden voor vragen!
Wordt dit keer Zuid-Korea 🙂 Morgen wordt ie omgeruild, dan weten we weer wat meer...
Reputatie 7
Badge +20
Wow, Zuid-Korea! Hoe raak je daar dan verzeild? 😉 Kom je vaker in Azië of "onbekende" landen?

Houd ons op de hoogte, ik ben namelijk heel benieuwd naar de uitkomst!
Reputatie 6
En en??

Is het gelukt?
nog in afwachting van het pakketje
so far so good, kijk er nog wel met een scheef oog naar en hopend dat ie het de komende dagen ook gewoon normaal blijft doen. Wat een gezeik is dit geweest zeg, veel tijd en geld in moeten steken (volgens mij ook wel te zien in het systeem). Krijg telkens korting op mn factuur aangeboden maar daar heb ik niets aan omdat deze door mijn werk vergoed wordt 😛
Reputatie 7
Badge +20
Hey R Oldersma,

We blijven duimen natuurlijk, maar erg goed om te lezen dat het nu allemaal goed lijkt te werken! :D

Haha, dan schiet het voor jou niet echt op, maar misschien wordt je baas er dan wel blij van? Wil je anders misschien een tijdje Deezer uitproberen of kan ik je 500 MB extra of wat T-Mobile Extra punten aanbieden?

Voor nu wens ik je in ieder geval alvast een onwijs mooie tijd in Zuid-Korea! 🙂
ja lijkt alsof deze speciaal voor mij uit het schap getrokken is dit keer :8

doe voor de leukigheid maar wat punten dan :)

vakantie komt helemaal goed, thanks!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi R. Oldersma,

De punten zijn bijgeboekt! Heb je toevallig al iets gevonden in de T-Mobile Extra catalogus waar je voor wilt sparen?

De punten zijn binnen 24 uur zichtbaar op jouw My T-Mobile account. 🙂
Heren, ben helemaal klaar met dit toestel.
Sinds de eerste dag vertoont hij continu kleine probleempjes die ervoor zorgen dat ik hem minimaal 1x per dag moet rebooten. Ik heb zelfs al een keer hersteld naar de fabrieksinstellingen maar dit lost niets op. Bij alle apps / handelingen heeft hij last van ''freezen'', dus het beeld loopt voor een aantal seconden vast en valt daarna zomaar in de standby. Het duurt dan ook continu een tijdje voordat ik hem uit zijn standby kan krijgen. Na 4 toestellen is dit toch echt belachelijk!
Zelfs tijdens het schrijven van berichten in whatsapp blijft ie vaak hangen.
Ook nu heb ik weer de nodige screenprotectors aangeschaft, hier wordt ik nu echt heel moe van.

Wil graag zsm een oplossing en kom aub niet weer met een 5e mobiel, dit ben ik nu zat.
Reputatie 7
Badge +20
Hey R Oldersma,

Dat vind ik erg jammer om te horen, dat het 4 dagen goed leek te gaan, maar nu toch weer problemen de kop op steken.

In ons systeem zie ik dat mijn collega heeft aangeboden om een retourprocedure op te starten voor jouw toestel, zodat de verlenging geannuleerd kan worden, waarna je dan een verlenging kan aangaan met een nieuw (lees: ander!) toestel. Je had hierna nog vragen over een verlenging, misschien kan ik je daar op dit moment nog bij helpen?

Als we je ergens over kunnen advisren of als je nog verdere vragen hebt, laat het dan weten!
jah echt bizar, stom ding deed het langzaam slechter en slechter. vandaag valt er zich bijna niet mee te werken, blijft om de haverklap hangen en valt in zn standby modus, onbegrijpelijk 😠 ...

Ik wil sowieso weer een Sony toestel maar ben niet van plan om een vroegere versie te nemen of een compact. De premium versie zit helaas niet in jullie assortiment zo ver ik kan zien. Ik ben erg tevreden over het mobiele netwerk van t-mobile en wil daarom ook niet overstappen naar een andere provider maar een nieuw toestel nemen via t-mobile hoeft voor mij ook niet meer. Wil daarom eigenlijk weten wat voor sim-only abonnementen aangeboden kunnen worden in dit geval..
Premium toestel koop ik dan desnoods wel los. :(
Kreeg te horen dat het annuleren van het huidige abonnement ook uiterst 14 werkdagen kan duren, a.s. vrijdag vertrek ik voor een maand dus dit loopt niet zo lekker zoals al bekend is.
Misschien een stomme vraag maar gebruik je een micro SD kaartje in het toestel?
Weet uit ervaring dat sommige merken kaartjes problemen kunnen veroorzaken met je toestel.
Of misschien een gedownloade applicatie?
Je kan dit checken door het toestel op te starten in veilige modus. Hij draait dan alleen met de standaard apps. Als je dan nergens meer last van hebt weet je dat het aan een app kan liggen.
Hoi DaveD1109
Inderdaad al geprobeerd, zelfs een factory reset zonder al me apps etc. van mijn accounts in importeren. Na een halve dag begint het gedoe weer langzaam op te spelen. De meest standaard apps hebben al moeite met opstarten en blijven hangen.
Hey R Oldersma,
Als we je ergens over kunnen advisren of als je nog verdere vragen hebt, laat het dan weten!

Nou heb ik een mail gekregen van de klantenservice waarbij ze de aankoopbon vragen mee te sturen. Deze vind ik nergens terug (dat ook nog eens), nou lees ik op het forum dat deze nog bij jullie in het systeem zou staan en mij toegestuurd kan worden. Is dit met spoed uit te voeren (moet het mobieltje binnen 5 dagen opgestuurd hebben). Enige dat ik heb is een afschrift van de bank, denk echter dat dit niet geaccepteerd gaat worden..
Misschien een stomme vraag maar gebruik je een micro SD kaartje in het toestel?
Weet uit ervaring dat sommige merken kaartjes problemen kunnen veroorzaken met je toestel.

Zal dit even 2 dagen uitproberen zonder het toestel te herstarten! Heb ook het nieuwe simkaartje in gebruik die ik met deze telefoon opgestuurd heb gekregen, echter werkt deze niet meer in mijn Z2 wanneer ik hem met een adapter gebruik. Donderdag probeer ik in een shop ook even uit om een nieuw simkaartje te krijgen (mocht dit direct kunnen gebeuren)
Reputatie 7
Badge +20
Hey R Oldersma,

De Sim Only abonnementen vind je in onze webshop, we bieden hier verschillende varianten in aan. Misschien kunnen we je daar verder nog over inlichten of zit je nog met andere vragen over de verschillen of iets dergelijks?

Ik heb zojuist een kopie van je aankoopbon verstuurd naar je GMail-adres. Als het goed is zou je nu alles moeten kunnen opsturen!

Wederom: bij vragen, laat het me gelijk even weten!
Hey R Oldersma,
Ik heb zojuist een kopie van je aankoopbon verstuurd naar je GMail-adres. Als het goed is zou je nu alles moeten kunnen opsturen!
Wederom: bij vragen, laat het me gelijk even weten!

Topper!
Weet niet zeker of ik hier een nieuw topic voor moet starten, zo ja laat maar weten :)
Ik zit in een soortgelijke situatie: Ik heb ook de Xperia z5 in december vorig jaar aangeschaft, erg prettig toestel in mijn opinie, maar er is slechts 1 groot probleem.

Om de zoveel tijd(gebeurt bijna dagelijks) vertoont het scherm een storing, gelijkend aan de afbeelding die ik hierbij upload(is geen screenshot, want dat levert niks op, maar ik heb dit zelf nagemaakt en het ziet er nagenoeg hetzelfde uit). nu heb ik dit al vrij veel gehad, waarbij uiteindelijk mijn telefoon niet eens meer aan ging(hij staat stiekem nog aan maar je ziet alleen een zwart scherm en forced shutdown werkt ook niet).

Twee keer teruggebracht, en beide keren mijn gehele moederbord vervangen volgens de reparatiegegevens. Nu ben ik ondertussen al de 6 maanden periode voorbij en gebeurt dit weer. Ik heb geen schade aan mijn telefoon(ben er enorm zuinig op, en het wordt ook aangegeven wanneer ik mijn telefoon terugbreng). probleem is dat de scherm problemen willekeurig lijken op te treden dus ik kan het niet laten zien bij de t-mobile shop. Wat ik zou kunnen doen is wachten totdat hij weer niet meer aangaat, maar echt ideaal is het niet, zeker omdat ik dan weer m'n telefoon +- 2 weken kwijt ben.

Wat adviseren jullie mij?
Reputatie 7
Badge +20
Hey LGunit,

Dit topic past hier prima bij, hopelijk is het bij jou ook snel op te lossen. :)

Erg jammer dat het probleem weer opspeelt, nadat het een tijd gewerkt heeft. Er kan over worden gegaan op een omruiling van het toestel wanneer het 2 maal ter reparatie is opgestuurd voor hetzelfde defect in 3 maanden. In jouw geval zit er dus helaas niets anders op dan de telefoon weer ter reparatie op te sturen. Er kan dan bepaald worden of het om hetzelfde probleem gaat, waarna het weer opgelost wordt. Hopelijk is het dan al direct opgelost!

Mocht het na deze reparatie alsnog niet opgelost zijn, dan kunnen we verder kijken wat we kunnen betekenen. Ik hoop alleen dat dit niet nodig blijkt en dat jouw telefoon gewoon in goede doen terug wordt gestuurd! Houd ons op de hoogte!

Reageer