Vraag

Sony Xperia Z5 laadt niet meer op.

• 12 juli 2016
  • 5 reacties
  • 1777 Bekeken

Beste forumleden & T-Mobile medewerkers,

Ik heb sinds 2 maanden een gouden Sony Xperia Z5.
Echt een beste telefoon maar sinds vandaag laadt mijn telefoon niet meer op.
Ik heb diverse opladers geprobeerd en inmiddels is de telefoon helemaal leeg.
Momenteel ligt ie aan de lader en zal ik morgen moeten kijken of ie het misschien doet.

Heeft er iemand problemen gelijk deze gehad?

Ik heb alle pogingen tot resetten, aanknop+volume knop ( ook 10sec ) etc geprobeerd maar hij toont dan wel het logo van Sony en vervolgens de batterij indicator maar die laat zien dat er niets bij komt.

Het geval wil dat als ik mijn telefoon moet opsturen ik een imei nummer moet hebben. Echter is deze niet te vinden op de telefoon omdat deze batterij er niet uit kan.
Het zou kunnen via de methode #06# maar ja ik krijg mijn telefoon dus niet meer aan.

Allerlei problemen dus.

Is er iemand bekent met dit probleem?

Zou iemand mij kunnen helpen?

Met vriendelijke groet,

Laurens van der Aa

ps... Ironisch genoeg heb ik zondag mijn ACE verzekering stopgezet om kosten te besparen.
Echt een bizar toeval dus...

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Laurens,

Dat is wel een heel stom toeval! :S

Heeft het lange opladen enig effect gehad of is je Sony nog altijd leeg? Heb je al gekeken of het verschil maakt wanneer je de telefoon aan een PC hangt? Heb je al gekeken of er wellicht vuil in de aansluiting van je telefoon zit en dit zeer voorzichtig schoongemaakt? Als niets resultaat oplevert, dan zit er niets anders op dan je telefoon ter reparatie aan te bieden.

Je kunt je IMEI-nummer ook op de telefoon zelf vinden. Op deze pagina wordt uitgelegd door Sony waar dit op te zoeken is.

Laat je het weten hoe het allemaal verlopen is en of wij je nog ergens bij kunnen helpen?
Beste David,

Bedankt voor je reactie.
Het lange opladen heeft geen effect. Hij blijft leeg en ik denk echt dat de batterij kapot is.
Aan de PC hangen heeft ook geen zin eveneens als het proberen van diverse opladers.
Alles is schoongemaakt etc.

Ik heb inmiddels het IMEI nr gevonden en ga morgen in eerste instantie even contact opnemen met ACE. Even kijken wat ze nog voor me kunnen betekenen.
Anders wandel ik savonds even de shop in Tilburg binnen misschien dat zij me kunnen helpen.

Nogmaals bedankt voor je reactie(Y)

Groeten Laurens
Reputatie 7
Badge +20
Hi Laurens,

Jammer dat het lange opladen niet heeft geholpen. Wel fijn dat je in ieder je IMEI nummer hebt gevonden. Laat ons weten hoe het afloopt bij ACE en anders bij mijn collega's in de T-Shop. Ik hoop dat je toestel snel weer een teken van leven geeft.

Als je in de tussentijd andere vragen hebt, laat het ons weten!
Hoi Lauren,

Ik heb zelf de Sony Xperia Z3, en had precies hetzelfde euvel na een maand of 6. De telefoon moest terug gestuurd worden omdat het oplaad poortje kapot was. Schijnt een bekend euvel te zijn bij Sony toestellen (wist ik toen ook pas)
Ze hebben hem keurig gerepareerd en nu doet hij het alweer een paar maanden goed.
De reparatie zou dus ook gewoon onder de garantie moeten vallen, heeft niks te maken met de opgezegde verzekering.

Terug naar de winkel dus...
Gr Krommekeu
Reputatie 7
Badge +20
Hi Krommekeu1,

Thanks voor het delen van je fijne ervaring. Goed om te horen dat je toestel weer goed werkt! 🙂

Reageer