Beantwoord

Sony XZs: scherm geeft problemen in het buitenland

Reputatie 2
Als ik in het buitenland mijn data aanzet, geeft het scherm van mijn XZs na een tijdje problemen. Het lijkt er dan op alsof het scherm een eigen leven gaat leiden: er worden knoppen ingedrukt, apps gestart, instellingen gewijzigd.
Het vreemde is dat dit alleen in het buitenland gebeurt. Wanneer ik in Nederland ben, geeft de telefoon geen problemen. Als ik in het buitenland wifi gebruik, heb ik ook geen problemen. Opnieuw opstarten heeft geen zin. Ik zie geen barsten in het scherm of andere drukpunten.

Wie (her)kent dit probleem?
icon

Beste antwoord door David 14 januari 2019, 16:05

Hi @Jessica11,

Zou het kunnen dat je de telefoon soms gebruikt bij het water, zoals naast het zwembad of aan de zee? Water of vuil op het scherm kan namelijk dit effect hebben wat jij hierboven beschrijft. Het scherm raakt dan van slag en herkent niet meer altijd even goed wat nou precies een vinger is en wat niet.

Het is ook wat lastig testen nu, omdat je niet in het buitenland bent, maar ik denk dat het zeker even het controleren waard is wanneer je de problemen weer ervaart.

We horen het graag als we nog ergens bij kunnen helpen!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi @Jessica11,

Zou het kunnen dat je de telefoon soms gebruikt bij het water, zoals naast het zwembad of aan de zee? Water of vuil op het scherm kan namelijk dit effect hebben wat jij hierboven beschrijft. Het scherm raakt dan van slag en herkent niet meer altijd even goed wat nou precies een vinger is en wat niet.

Het is ook wat lastig testen nu, omdat je niet in het buitenland bent, maar ik denk dat het zeker even het controleren waard is wanneer je de problemen weer ervaart.

We horen het graag als we nog ergens bij kunnen helpen!
Reputatie 2
Nu zal ik niet beweren dat mijn telefoon nog nooit is gevallen, maar het scherm heeft geen zichtbare krassen of beschadigingen in ieder geval. En dan nog vind ik het vreemd dat er dan alleen problemen in het buitenland optreden.
Reputatie 3
Badge +2
Heb je toestel op scherm laten vallen ?
Reputatie 2
Bedankt. Daar komen geen bijzonderheden uit, geen rare druk op het scherm, geen pixelproblemen. Maar ik zit nu natuurlijk niet in het buitenland dus doet het probleem zich niet voor. Ik was al bang voor een softwareprobleem. Het toestel is bijna 2 jaar oud, helaas.
Reputatie 3
Badge +2
Probeer dit even ga de lcd testen, als het dan ook niet werkt, dan is er hardware probleem en moet je
toestel ter reparatie opsturen

ga naar bel functie —-> * # * # 7378423 # * # *

Nadat u de code hebt gekozen, krijgt u een scherm met opties voor service-informatie, service-instelling, servicetest, aanpassingsinstellingen.

Servce Info - Hierin kunt u modelinformatie, software-info, SIM-lock en configuratie vinden
Service-instelling
Servicetest - In deze optie krijgt u de meeste tests voor uw mobiel, zoals LCD, trillingen, camera, sensor (accelerometersensor, nabijheidssensor, magnetische sensor), aanraakscherm, luidspreker, oortelefoon en nog veel meer.

Reputatie 2
Ja, ik heb een zachte cover om mijn toestel. Geen schermbescherming. Maar het probleem doet zich nog steeds voor als ik de cover verwijder, of als ik in Nederland ben.
Reputatie 3
Badge +2
Heb je toevallig covers om je toestel of een Tampered glass ?

Reageer