Beantwoord

Spontane Barst in Xperia Z, 3 maanden oud

  • 10 oktober 2013
  • 3 reacties
  • 691 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb mijn Xperia Z nu zo'n 3 maanden (3 facturen binnen gehad), maar hij is nu al kapot.
Ik heb de telefoon geen ene keer laten vallen en altijd goed opgeborgen, maar toen ik hem 2 dagen geleden uit mn zak haalde zat er een flinke scheur in het scherm. Ik snapte er niets van en het lijk ook of de barst onder een plastic laagje zit o.i.d. het is een erg dure telefoon (over 600 euro) en ik ben niet van mening dat zoeits zomaar stuk zou moeten gaan. De barst komt ook niet uit een hoek ofzo zoals bij valschade meestal het geval is maar meer uit het midden. Het lijkt wel of het scherm omder een te grote druk is komen staan ofzo.

Ik ben vervolgens even gaan googlen of meer mensen hetzelfde probleem gehad hebben en toen kwam ik op een pagina van de consumentenbond waar veel andere mensen geklaagd hadden over hetzelfde probleem ( http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht-2013/opvallend-veel-klachten-over-sony-xperia-z-smartphone/ )
en meerdere andere topics of verschillende forums (vb: https://forum.www.hi.nl/reparatie-and-diefstal-58/barst-beeldscherm-sony-xperia-z-24940/ )


Ik  hoop dan ook dat ook in mijn geval de schade vergoed wordt via de garantie, alleen waar ik nu geen zin in heb is dat ik de telefoon opstuur en dat ik hem kan laten vernietigen, 60 euro betalen om hem tegud te krijgen op 360 euro te betalen voor een reparatie. Vandaar dat ik eerst even de vraag stel via het forum over wat nou de beste gang van zaken zou zijn. 

Ik ben trouwens al  naar een t-mobile shop geweest en die stelde mij voor de vraag via my t-mobile te stellen dus hier ben ik dan. Ik hoop snel een oplossing te kunnen vinden want dit is ook weer zonden van het dure abonnement dat aan de telefoon vast zit ^^.

Mvg Alex van den Berg 
icon

Beste antwoord door kurkdroog 11 oktober 2013, 10:15

Ik heb mijn Xperia Z nu zo'n 3 maanden (3 facturen binnen gehad), maar hij is nu al kapot.
Ik heb de telefoon geen ene keer laten vallen en altijd goed opgeborgen, maar toen ik hem 2 dagen geleden uit mn zak haalde zat er een flinke scheur in het scherm. Ik snapte er niets van en het lijk ook of de barst onder een plastic laagje zit o.i.d. het is een erg dure telefoon (over 600 euro) en ik ben niet van mening dat zoeits zomaar stuk zou moeten gaan. De barst komt ook niet uit een hoek ofzo zoals bij valschade meestal het geval is maar meer uit het midden. Het lijkt wel of het scherm omder een te grote druk is komen staan ofzo.

Ik ben vervolgens even gaan googlen of meer mensen hetzelfde probleem gehad hebben en toen kwam ik op een pagina van de consumentenbond waar veel andere mensen geklaagd hadden over hetzelfde probleem ( http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht-2013/opvallend-veel-klachten-over-sony-xperia-z-smartphone/ )
en meerdere andere topics of verschillende forums (vb: https://forum.www.hi.nl/reparatie-and-diefstal-58/barst-beeldscherm-sony-xperia-z-24940/ )


Ik  hoop dan ook dat ook in mijn geval de schade vergoed wordt via de garantie, alleen waar ik nu geen zin in heb is dat ik de telefoon opstuur en dat ik hem kan laten vernietigen, 60 euro betalen om hem tegud te krijgen op 360 euro te betalen voor een reparatie. Vandaar dat ik eerst even de vraag stel via het forum over wat nou de beste gang van zaken zou zijn. 

Ik ben trouwens al  naar een t-mobile shop geweest en die stelde mij voor de vraag via my t-mobile te stellen dus hier ben ik dan. Ik hoop snel een oplossing te kunnen vinden want dit is ook weer zonden van het dure abonnement dat aan de telefoon vast zit ^^.

Mvg Alex van den Berg 


Als het goed is weten de reparatiecentra van het probleem en zou het goed moeten komen als je hem opstuurt. Helemaal als je verder geen valschade hebt zit het wel goed en moeten ze het gewoon gratis repareren.

Die barst zit inderdaad onder een plastic laagje trouwens omdat Sony er op beide kanten een protector op heeft geplakt ( als je goed kijkt bij de randen zie je hem zitten ).
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Ik heb mijn Xperia Z nu zo'n 3 maanden (3 facturen binnen gehad), maar hij is nu al kapot.
Ik heb de telefoon geen ene keer laten vallen en altijd goed opgeborgen, maar toen ik hem 2 dagen geleden uit mn zak haalde zat er een flinke scheur in het scherm. Ik snapte er niets van en het lijk ook of de barst onder een plastic laagje zit o.i.d. het is een erg dure telefoon (over 600 euro) en ik ben niet van mening dat zoeits zomaar stuk zou moeten gaan. De barst komt ook niet uit een hoek ofzo zoals bij valschade meestal het geval is maar meer uit het midden. Het lijkt wel of het scherm omder een te grote druk is komen staan ofzo.

Ik ben vervolgens even gaan googlen of meer mensen hetzelfde probleem gehad hebben en toen kwam ik op een pagina van de consumentenbond waar veel andere mensen geklaagd hadden over hetzelfde probleem ( http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht-2013/opvallend-veel-klachten-over-sony-xperia-z-smartphone/ )
en meerdere andere topics of verschillende forums (vb: https://forum.www.hi.nl/reparatie-and-diefstal-58/barst-beeldscherm-sony-xperia-z-24940/ )


Ik  hoop dan ook dat ook in mijn geval de schade vergoed wordt via de garantie, alleen waar ik nu geen zin in heb is dat ik de telefoon opstuur en dat ik hem kan laten vernietigen, 60 euro betalen om hem tegud te krijgen op 360 euro te betalen voor een reparatie. Vandaar dat ik eerst even de vraag stel via het forum over wat nou de beste gang van zaken zou zijn. 

Ik ben trouwens al  naar een t-mobile shop geweest en die stelde mij voor de vraag via my t-mobile te stellen dus hier ben ik dan. Ik hoop snel een oplossing te kunnen vinden want dit is ook weer zonden van het dure abonnement dat aan de telefoon vast zit ^^.

Mvg Alex van den Berg 


Als het goed is weten de reparatiecentra van het probleem en zou het goed moeten komen als je hem opstuurt. Helemaal als je verder geen valschade hebt zit het wel goed en moeten ze het gewoon gratis repareren.

Die barst zit inderdaad onder een plastic laagje trouwens omdat Sony er op beide kanten een protector op heeft geplakt ( als je goed kijkt bij de randen zie je hem zitten ).
Reputatie 2
Aah toppie, dan gaat hij vandaag de deur uit ^^ dankjewel! Is het dan het beste om even langs een winkel te gaan of moet ik dat zelf doen?
Gr
Reputatie 3
Ik zou even langs een winkel gaan en misschien ook iets laten ondertekenen daar dat er geen schade is te zien aan het toestel behalve die spontane barst ( voor de zekerheid, niet verplicht ). 

Reageer