Vraag

stem beller vervormd

Ik bel niet heel vaak, maar regelmatig wordt de stem van de beller helemaal vervormd. Deze is dan onverstaanbaar. Ik hoor wel dat er iets gezegd wordt maar dit klinkt heel luid maar onverstaanbaar.
er zit dan niks anders op dan de verbinding te verbreken (soms wordt dit automatisch gedaan) en terug te bellen. De beller geeft dan aan dat ik af en toe wegviel.
Ik heb een LG-P880.

5 reacties

Reputatie 6
Hallo Marije,

Vervelend dat je problemen ervaart met het bellen.
Ik wil je graag helpen dit op te lossen 🙂 Je geeft aan dat de beller heel hard klinkt, heb je het bellervolume op maximaal staan? Dit kan zorgen voor een vervorming van het geluid. Je kunt dit controleren in jouw toestel door bij de 'instellingen' 'geluid' te selecteren en dan te kijken of het belvolume maximaal staat. Wanneer dit het geval is wil je dit dan eens verlagen en controleren of de gesprekskwaliteit verbeterd?
Ook kun je controleren of je de laatste software voor jouw toestel gebruikt, je kunt hiervoor de stappen in onze toestelhulp volgen. Bij een software update worden eventuele bekende problemen verholpen.

Ik hoor graag van je of je hiermee een verbetering ervaart in de gesprekskwaliteit !
Belvolume staat zacht. Het gebeurt altijd tijdens een gesprek dus in eerste instantie niks aan de hand en dan in ene een schertsend geluid.
Vandaag ben ik gelijk naar buiten gelopen omdat ik dacht dat de ontvangst misschien slecht was maar geen resultaat.

Het is ongeveer hetzelfde soort geluid als mijn tv maakt als de ontvangst slecht is (tv zit via netwerk op modem). Niet precies hetzelfde maar die maakt ook een keihard schertsend geluid.
Van de telefoon klinkt het iets anders (alsof de ander onder water zit en een computerstem heeft). Pfff lastig uit te leggen.
Reputatie 6
Hoi Marije,

Dit is inderdaad lastig uit te leggen, maar ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld 🙂 Kun je jouw simkaart eens in een ander toestel proberen en controleren of je dit probleem ook ervaart met dat toestel? Dit om te controleren of het probleem ligt bij jouw toestel, misschien een defect aan de luidspreker en/of microfoon. Ik hoor het graag van je!
nou dat is wel een beetje lastig. Ik heb geen goed werkend 2e toestel. het probleem treedt niet altijd op dus dat zou kunnen betekenen dat ik misschien wel een week met een ander (slecht) toestel rond loop.
Verder functioneert het toestel perfect (ook afspelen van muziek, wat ik wel regelmatig doe, geeft geen problemen).
Het vervelende is dat ik nog maar heel weinig bel. maar als ik bel is het altijd zakelijk (en dus belangrijk).

Ik denk dat ik het nog even aankijk.
Ik heb in ieder geval mijn telefoon geupdate. Wie weet heeft dat wat opgeleverd.
Bedankt voor de support, mocht ik nog problemen hebben dan ga ik een 2e toestel inzetten.
Reputatie 6
Hallo Marije,

Ik hoop dat de update die je uitgevoerd hebt het probleem verhelpt! Wanneer je anders ervaart hoor ik dit graag van je zodat we je verder kunnen helpen hiermee 🙂

Reageer