Beantwoord

T-Mobile Customization update

• is een Top Poster
  • 6 reacties
Heb sinds kort een nieuwe LG G4 en krijg vandaag een melding dat er een "Tmobile Customization" update (version 2.2.3) voor me klaar staat. Kan echter nergens terugvinden wat dit precies inhoudt ?!? Voor deze app moet tevens (automatisch) "app enabler" worden geinstalleerd, maar ook deze app kan ik nergens terugvinden. Weten jullie hier meer over? Is dit noodzakelijk om te downloaden?
icon

Beste antwoord door Geert L 24 oktober 2015, 02:31

Hoi, ik heb sinds een paar dagen ook een LG G4 en kwam ook deze melding tegen. Ik heb er mee zitten experimenteren en wilde graag mijn ervaringen delen, misschien dat jullie er wat aan hebben.

De T-Mobile Customization vervangt onder andere je opstart/afsluitanimatie naar die van T-Mobile en stelt de standaard T-Mobile ringtone en notification geluidjes in. Verder installeert het "App Enabler" zoals al genoemd, waarmee je o.a. reclame-notificaties krijgt van T-Mobile. Voor zover ik weet heeft dit niks met de MMS-instellingen te maken, maar dit heb ik niet getest (ik gebruik sowieso nooit MMS).

Voor zover ik kan zien is het niet zomaar mogelijk om deze branding te verwijderen nadat je het hebt geïnstalleerd, zonder je telefoon te rooten, waarbij de garantie natuurlijk komt te vervallen. Je kunt bij de geïnstalleerde apps de "Uitzetten"-knop namelijk niet gebruiken bij T-Mobile Customization; bij App Enabler kan dit overigens wel, als je geen reclame wil of het niet vertrouwt.

De enige manier om het te verwijderen, is door je apparaat terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (onder "Back-up & reset" bij de instellingen). Je krijgt dan ook weer de standaard LG opstart/afsluitanimatie terug. Zoals storm91 al zegt krijg je dan wel geregeld een melding die je vraagt om de branding te installeren (zolang je een T-Mobile SIM-kaart in je telefoon hebt zitten). Je kunt deze melding eenmalig weghalen door hem aan te tikken en hem te weigeren, maar dan komt hij weer terug de volgende keer dat je je telefoon herstart.

Je kunt deze melding echter wel permanent uitzetten. Ga hiervoor in de instellingen naar de lijst met geïnstalleerde applicaties, blader naar het tabblad Alles en raak de app genaamd "Applicatie updaten" aan, of "App updates" als je je telefoon op Engels hebt staan. Het icoontje is een wit Androidmannetje met twee ronde pijlen op een blauwe achtergrond. Zet vervolgens het vinkje "Meldingen weergeven" uit en je zult de melding nooit meer zien.

Een nadeel hiervan is dat je dan ook geen notificaties meer krijgt van updates voor de systeemapps die LG aanlevert (zoals QuickRemote). Je kunt ervoor kiezen om de versies van de Google Play Store te installeren, maar sommige daarvan werken in mijn ervaring niet zo goed met de telefoon als de apps die je via LG downloadt (je kunt dan bijvoorbeeld de Dual Window-functie niet gebruiken). Je kunt wel de automatische updates voor de LG-systeemapps aanzetten en dan blijven ze gewoon bijgewerkt in de achtergrond. Dit staat standaard al aan, maar de instelling vind je onder "Over deze telefoon", dan "Update Center", dan "Applicatie updaten", druk op de drie verticale stippen rechtsbovenin en vervolgens op "Instellingen".

Bekijk origineel

84 reacties

Ik gok dat dit waarschijnlijk een update is voor de communicatie van je mobiel met de centrale van T-mobile. Net als de sms die je vroeger altijd kreeg "Je ontvangt nu de MMS instellingen". Denk dat het iets soortgelijks is, en anders even met je telefoon langs een T-Shop. Zij kunnen je vast wel helpen met je vraag! Als ze het zien is het wat makkelijker.

Succes!
@Geravo: Bedankt voor je snelle reaktie 🙂
Reputatie 4
Hey cw66,

Welkom op het forum! :)

Zelf heb ik ook een LG G4, prachtig toestel vind je niet? Om even terug te komen op je vraag, door deze update wordt je toestel "Branded". Zodra je deze installeert en je toestel opnieuw opstart krijg je waarschijnlijk ook de bekende magenta beeld te zien met T-Mobile. Met app enabler kunnen ze apps op je toestel installeren, natuurlijk ook met jou toestemming die wordt gevraagt.

Al met al, je zal best wel branded toestellen kennen die naar de hand van de provider gezet zijn. Natuurlijk kan je ook zonder, alleen krijg je wel vaak zat een melding om het toch te installeren, wat vrij irritant kan worden, maar het is wat je zelf wilt. Ook als je het al geinstalleerd hebt, kan het nog wel ongedaan worden gemaakt, maar dat is een hele uitleg.

Zo een beetje duidelijk? 🙂
Hoi, ik heb sinds een paar dagen ook een LG G4 en kwam ook deze melding tegen. Ik heb er mee zitten experimenteren en wilde graag mijn ervaringen delen, misschien dat jullie er wat aan hebben.

De T-Mobile Customization vervangt onder andere je opstart/afsluitanimatie naar die van T-Mobile en stelt de standaard T-Mobile ringtone en notification geluidjes in. Verder installeert het "App Enabler" zoals al genoemd, waarmee je o.a. reclame-notificaties krijgt van T-Mobile. Voor zover ik weet heeft dit niks met de MMS-instellingen te maken, maar dit heb ik niet getest (ik gebruik sowieso nooit MMS).

Voor zover ik kan zien is het niet zomaar mogelijk om deze branding te verwijderen nadat je het hebt geïnstalleerd, zonder je telefoon te rooten, waarbij de garantie natuurlijk komt te vervallen. Je kunt bij de geïnstalleerde apps de "Uitzetten"-knop namelijk niet gebruiken bij T-Mobile Customization; bij App Enabler kan dit overigens wel, als je geen reclame wil of het niet vertrouwt.

De enige manier om het te verwijderen, is door je apparaat terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (onder "Back-up & reset" bij de instellingen). Je krijgt dan ook weer de standaard LG opstart/afsluitanimatie terug. Zoals storm91 al zegt krijg je dan wel geregeld een melding die je vraagt om de branding te installeren (zolang je een T-Mobile SIM-kaart in je telefoon hebt zitten). Je kunt deze melding eenmalig weghalen door hem aan te tikken en hem te weigeren, maar dan komt hij weer terug de volgende keer dat je je telefoon herstart.

Je kunt deze melding echter wel permanent uitzetten. Ga hiervoor in de instellingen naar de lijst met geïnstalleerde applicaties, blader naar het tabblad Alles en raak de app genaamd "Applicatie updaten" aan, of "App updates" als je je telefoon op Engels hebt staan. Het icoontje is een wit Androidmannetje met twee ronde pijlen op een blauwe achtergrond. Zet vervolgens het vinkje "Meldingen weergeven" uit en je zult de melding nooit meer zien.

Een nadeel hiervan is dat je dan ook geen notificaties meer krijgt van updates voor de systeemapps die LG aanlevert (zoals QuickRemote). Je kunt ervoor kiezen om de versies van de Google Play Store te installeren, maar sommige daarvan werken in mijn ervaring niet zo goed met de telefoon als de apps die je via LG downloadt (je kunt dan bijvoorbeeld de Dual Window-functie niet gebruiken). Je kunt wel de automatische updates voor de LG-systeemapps aanzetten en dan blijven ze gewoon bijgewerkt in de achtergrond. Dit staat standaard al aan, maar de instelling vind je onder "Over deze telefoon", dan "Update Center", dan "Applicatie updaten", druk op de drie verticale stippen rechtsbovenin en vervolgens op "Instellingen".
Reputatie 4
Dat van die notificaties uitzetten was ik nog niet achter, dit ook maar meteen gedaan. Bedankt voor die tip! :)

Verder ook bedankt voor de specifieke uitleg. Wist wel welke richting maar precies wat kon ik niet uitleggen.
Vandaag de LG G4 geupdate naar Marshmellow. Hierna ook maar gelijk het toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen. Ondanks dat ik het stukje over "Juridische documenten voor App-update" niet heb geaccepteerd, wordt er toch de T-mobile customization er opgezet.
Hierdoor krijg ik ongevraagd aanbiedingen en wordt de beltoon veranderd. Dit kan ik gelukkig uitzetten.
Echter krijg ik bij het uitzetten en opstarten van het toestel zo'n irritant T-mobile deuntje / logo te zien. Dit wil ik absoluut niet.

Waarom wordt dit zomaar op mijn toestel gezet? Toen ik mijn toestel kocht was hij unbranded, nu is hij zomaar branded. Voelt aan alsof het minder waard is.

T-mobile, kom maar met een oplossing.
Reputatie 4
Hey xxx3001,

De instellingen staan zo ingesteld op de LG G4, dat na fabrieksinstellingen deze apps direct installeren. Enigste manier om dat te ontkomen is het opnieuw te doen, NIET te verbinden met internet (wifi en 4g), vervolgens te gaan naar --> Algemeen --> Over het toestel --> Update center --> applicatie updaten (je wordt terug gestuurd met de melding dat je geen internet hebt, gewoon weer aanklikken), rechtsboven het menu tevoorschijn halen via de drie puntjes, en daar alles uitzetten.

Daarna kan je weer verbinding maken en je back up herstellen. Daardoor is het toestel weer unbranded.

Enigste nadeel is, bij 5.1 kon je de meldingen uitzetten zoals hierboven is omschreven, deze meldingen zijn na 6.0 niet meer uit te zetten.

Ja, ik vond het zo verschrikkelijk irritant worden om die melding te krijgen dat ik het maar even geinstalleerd heb, zou het overigens ook erg fijn vinden als ik de meldingen gewoon weer uit kan zetten en het niet zo door me keel geduwt wordt, maarja, tis niet anders. 😞 (ben overigens niet van T-Mobile, maar een klant)
Heb sinds kort een nieuwe LG G4 en krijg vandaag een melding dat er een "Tmobile Customization" update (version 2.2.3) voor me klaar staat. Kan echter nergens terugvinden wat dit precies inhoudt ?!? Voor deze app moet tevens (automatisch) "app enabler" worden geinstalleerd, maar ook deze app kan ik nergens terugvinden. Weten jullie hier meer over? Is dit noodzakelijk om te downloaden?

Ik heb ook een nieuwe LG G4 los gekocht, geen branded. Op een dag kreeg ik een notificatie voor het updaten van de T-Mobile customization. Ik wist ook niet wat dat betekende. Aangezien ik vaker notifications krijg voor updates, dacht ik dat het wel goed is.
Heel jammer! ik ben erin getrapt. Na het toestaan van de update, krijg ik nu steeds een T-Mobile screen bij het uitzetten en aanzetten van mijn mobiel. Ook nog een bijbehorende irritante toon.
Blijkbaar is dat niet zomaar te verwijderen of uit te zetten zonder dat je een harde reset doet.
Bedenk dus van te voren of je dat echt wil.
Ook ik heb mijn LG G4 onlangs bijgewerkt naar Android 6.0 en gemerkt dat de notificaties van de T-Mobile Customization nu niet meer uit te zetten zijn zoals ik eerder had omschreven. Overigens is het de upgrade wel waard, want 6.0 bevat een hoop verbeteringen.

Hoe dan ook, ik heb een manier gevonden om toch van de notificaties af te komen in Android 6.0. Het komt erop neer dat je de hele App Updates-app blokkeert. Dit kan niet in de systeeminstellingen zelf, maar moet met een programma genaamd Debloater. Gelukkig hoef je je telefoon hiervoor niet te rooten.

Debloater kun je hier vinden: http://forum.xda-developers.com/android/software/debloater-remove-carrier-bloat-t2998294

Let op: dit is geheel op eigen risico en enkel voor de wat meer gevorderde gebruikers; zorg dat je weet wat je aan het doen bent! Ik bied hier geen ondersteuning voor dus mocht je ergens vastlopen dan ben je on your own.

1. Zorg dat de USB-drivers van je LG G4 geïnstalleerd zijn op je PC, voornamelijk de driver die ADB mogelijk maakt. Volgens mij zitten ze bij LG Bridge of als je voor Install PC drivers kiest wanneer je op je telefoon na het verbinden naar de USB-opties gaat.
  2. Schakel de Developer options in, dit doe je door naar SettingsAbout phoneSoftware info te gaan en dan het Build number herhaaldelijk aan te raken tot je het bericht "you are now a developer" krijgt.
  3. Ga naar SettingsDeveloper options en schakel USB debugging in.
  4. Start Debloater en verbind je telefoon met je PC via USB-kabel.
  5. Op je telefoon krijg je als het goed is twee meldingen, waaronder de melding "Allow USB debugging?" met een RSA-key erin (tenzij je je PC al eerder toestemming hebt gegeven). Druk hier op OK.
  6. In Debloater krijg je een melding dat de telefoon "block mode" niet ondersteunt, dat is echter geen probleem dus je kunt hier op OK klikken.
  7. Klik in Debloater op Read Device Packages zodat de lijst met apps ingeladen wordt.
  8. Zoek naar de app met de APK-naam LGApplicationManager.apk en package-naam com.lge.appbox.client en zet hier het vinkje aan.
  9. Klik vervolgens op Apply. Als het goed is zul je nu geen notificaties meer zien van carrier customization.

Met Debloater kun je trouwens nog meer bloatware uitzetten die je normaal niet via de systeeminstellingen kunt aanpassen, maar ik zou hier uiterst voorzichtig mee zijn zodat je niet je telefoon naar de filistijnen helpt.

Een nadeel aan deze methode is wel dat je nu helemaal niet meer de LG-apps kunt installeren, zoals het best wel handige QRemote of de bijgewerkte e-mailapp. Zorg dus dat je eerst de LG-apps installeert/updatet die je wilt hebben. De OTA-updates van Android blijven wel werken. Natuurlijk kun je altijd Debloater weer opstarten en het vinkje tijdelijk weghalen, dan kun je de app updater weer in. Ik heb niet getest of de automatische updates van de LG-apps nog wel werken, maar ik neem aan van niet. Ondanks het ontbreken van de notificatie worden ze echter nog wel herkend in de instellingen, dus wie weet?
Ook ik heb deze irritante update ongevraagd "gekregen". Ik ben T-Mobile helemaaal zat en heb zojuist mijn abonnement omgezet naar een andere provider.
Reputatie 4
@Geert L, Thanks voor de uitleg! Hier zullen toekomstige gebruikers misschien nog wat aan hebben.

@i-ness dat je het er niet mee eens bent, prima, maar om nou meteen om te schakelen van provider voor een appje... :8
Reputatie 3
Badge +2
Hoi I-ness,

Allereerst welkom op het forum van T-Mobile!

Ik zie dat Geert L een manier gevonden lijkt te hebben om de notificaties uit te stellen. Ik lees ook dat het niet geheel zonder risico is dus ik zou sowieso eerst een back-up maken voordat je het probeert. Als ik je een advies mag geven zou het zijn om de notificaties niet uit te schakelen, zodat je de updates kan downloaden wanneer ze beschikbaar zijn. Een software-update komt de performance van een toestel altijd ten goede! Op een T-Mobile branded toestel staan voor het gemak al een aantal apps geïnstalleerd, zoals My T-Mobile en Deezer. Daarnaast wordt de kwaliteit van de software-update op deze manier ook door T-Mobile gecontroleerd.

Ik zie dat je een aanvraag hebt ingediend voor nummerbehoud met als datum 7 januari 2016. De aanvraag is afgewezen omdat je contract nog tot 2 mei 2016 loopt. Natuurlijk willen we je graag behouden als klant en gezien de einddatum van je contract mag je verlengen! Heb je daar al over nagedacht? Ik zie dat je nu een Stel samen Sim Only '13 hebt. Met het Stel Samen en Stel Bij abonnement kun je naar hartelust je bundels aanpassen. Misschien wil je wel een nieuwe telefoon! Volgens mij is Android/iOS een beetje als Ajax/Feyenoord maar een iPhone is echt heel fijn. 😛 Als je wilt dat je benaderd wordt met een mooi aanbod laat het mij dan even weten, dan zorg ik ervoor dat je gebeld wordt op een dag en tijd die je zelf wilt.

Mocht je nog andere vragen hebben dan kun je deze uiteraard aan ons stellen!
Mitch,
Dank voor je reactie.
Informatie over waarom mijn overzetting naar een andere provider met nummerbehoud is afgewezen, hoeft wat mij betreft niet vermeld te worden op dit forum....
De reden dat ik nu over wil is omdat het bereik van T-Mobile in mijn woonplaats (Heemstede) al tijden ronduit slecht is (doorgaans maar 1 streepje, soms 2) en niet verbeterd. Hetzelfde geldt voor Bloemendaal (vaak geeneens bereik) en overige plaatsen waar ik regelmatig kom.
Ik heb recent een nieuwe telefoon aangeschaft; simlock vrij en dus UNbranded. Door de "Tmobile Customization" update, die zonder blikken of blozen gewoon op mijn telefon is gezet, is mijn telefoon nu dus weer branded. Dat wil ik niet. Ik wilde al een tijdje overstappen en de ongewenste update was voor mij de druppel. Ik weet dat mijn contract nog doorloopt en dat ik daarna pas over kan naar andere provider, maar de aanvraag alvast indienen lijkt mij toch geen problem als daarbij wordt aangegeven "na aflopen van contract huidige provider". Dat de nieuwe provider de aanvraag indient met ingangsdatum 7 januari is buiten mij om gegaan.

@ Storm91: Zoals je hierboven kunt lezen, gaat het niet alleen om het appje...
Allemaal bedankt voor jullie reakies die ik nu net pas heb gelezen (na 2 maanden). Alles is nu duidelijk.
Ik had T-Mobile Customization helaas geinstalleerd, maar heb dit DIRECT weer ongedaan gemaakt door een factory reset 😃

Ben hierover eigenlijk wel teleurgesteld in T-Mobile dat ze zomaar ongevraagd een ongewenste update blijft opdringen.
Reputatie 7
Badge +20
@I-Ness

Vervelend om te lezen dat je netwerproblemen ervaart in Heemstede en Bloemendaal. Heb je hier misschien postcodes van? De dekking is over het algemeen in Heemstede (rond je postcode) en Bloemendaal behoorlijk sterk. Misschien kunnen we dit nog uitzoeken voor je ons gaat verlaten..

Wanneer je een aanvraag voor nummerbehoud indient, dan pakt de andere provider dit automatisch op, maar wanneer je contract dan nog niet verloopt krijg je hier een afwijzing van. Eventueel zou je bij ze kunnen navragen of ze het ter zijner tijd voor je kunnen regelen, maar daar kunnen wij je verder niet bij helpen. Wil je overigens dat we nog iets aanpassen in de reactie van Mitch, in ieder geval zodat het nog een beetje logisch is met jouw en mijn reactie?

Als er nog vragen zijn, dan horen we dat graag en we helpen je eventueel nog graag verder met de netwerkproblemen!

@Cw66

Jammer om te lezen dat je teleurgesteld in ons bent, dat is natuurlijk niet de bedoeling! In het bericht van mijn collega Mitch kun je lezen waarom we dit doen en wat de voordelen hiervan zijn.

Gelukkig heb je een oplossing gevonden die voor jou werkt! 🙂
Het gaat waarschijnlijk allemaal nog veel erger worden...

Volgens diverse bronnen op internet levert het Amerikaanse bedrijf Digital Turbine diensten aan onder andere Verizon, Vodafone en T-Mobile. Een van de diensten is "Ignite", software waarmee providers achteraf ongevraagd zogenaamde "bloatware" op je smartphone kunnen installeren zonder je toestemming. Ze kunnen de "bloatware" o.a. goed gebruiken voor reclame doeleinden. Met je systeem up-to-date houden heeft het weinig van doen. Geen idee of T-mobile gebruik maakt van de "Ignite" dienst, maar ik ben er bang voor.

TIP: Controleer je T-Mobile toestel op de "DT Ignite" app. Dan weet je hoe laat het is.

Heb me groen en geel geergerd dat Tmobile mijn instelling om zeep heeft geholpen met die Tmobile Customization app.
Helaas had ik mijn abonnent onlangs al verlengd.
Maar wordt dus hoog tijd om maar eens over te stappen naar een andere provider.

@GeertL: Het debloaten van de Appbox Client werkt. Niet ideaal maar je moet wat :)

@T-mobile: Kunnen jullie de Customization app hernoemen naar "Laatste Druppel" app ?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Cw66,

Ik heb het even overlegd met de afdeling Marketing, maar we denken toch dat deze naam niet pakkend genoeg is. Wel bedankt voor de feedback! ;)

In Amerika waren hier wat issues mee, maar deze zijn ondertussen opgelost. Het idee van Ignite is dat providers hun service per toestel kunnen leveren op basis van de simkaart, dit heeft als voordeel dat de diensten vanuit de provider zelf ondersteund worden en dit heeft als voordeel dat er een geoptimaliseerde netwerkervaring gegeven kan worden. Zover zijn we in Nederland helaas nog niet, maar wie weet in de toekomst.. :)

Jammer om te horen dat je spijt hebt van je verlenging, maar hopelijk kunnen we je toch nog een zo positief mogelijke tijd bij ons geven! Als we iets voor je kunnen betekenen, dan horen we het graag!
Maar wanneer komt er nou een oplossing voor het verwijderen van die T-mobile customization?

Volgende vraag; waarom heb ik nooit de keuze gekregen om het wel of niet te installeren?

Nog een vraag; als het niet verwijderd kan worden, wat gaat T-mobile dan doen om het goed te maken?
Reputatie 7
Badge +15
Hey xxx3001,

Ik heb hier wat extra informatie over nagevraagd bij onze toestel- en softwareexpert. Hij geeft het volgende aan:

"Dit is wat we “Future of Customization” (FoC) noemen. Vooral LG is hier al erg ver in. FoC houdt in dat je branding krijgt op basis van de SIM in het toestel. Stop je er bij de eerste keer opstarten een Ben SIM in, dan krijg je (visueel) unbranded met een Ben homepage en de juiste netwerkoptimalisaties. Stop je er een TMNL SIM in, dan krijg je inderdaad een melding dat er nieuwe instellingen zijn om te installeren. Dit omvat uiteraard de ATL branding (het visuele deel), waaronder wat verwijderbare apps en andere standaard branding maar ook het BTL gedeelte (het deel ‘onder de motorkap’) met alle netwerkoptimalisaties. Dit wordt gedownload van een server bij LG, zonder kosten voor de klant."

Je hebt niet de mogelijkheid gehad om dit niet te installeren omdat dit iets is wat steeds meer vendors gaan doen. Het uiteindelijke doel zal zijn dat je bij elke toestel wat je in Europa koopt de branding op basis van de sim gegeven zal worden. Dit geldt niet alleen voor T-Mobile maar voor alle (grote) operators.

Hierdoor hoeven vendors geen aparte versie van de toestelsoftware voor iedere operator te maken. Zij kunnen dan één versie uitrollen waarop de customatie voor de operator wordt geladen op basis van de ingevoerde SIM.

Het is dan ook niet mogelijk om dit te verwijderen of aan te passen. Nagenoeg alle toestellen die door ons geleverd worden zijn branded toestellen. Het grote voordeel hiervan is dat wij de software uitvoerig testen op veiligheidsrisico's en bugs. De oneffenheden worden uit de software gehaald voor wij de software T-Mobile branded uitgeven. Dit doen we om er voor te zorgen dat onze klanten beschikken over veilige en betrouwbare software.

Hopelijk heb je zo voldoende informatie. Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!
Hallo Amy,

Ik zie er absoluut geen voordeel in. Mijn LG G4 deed het voor die branding niet slechter dan nu. Ik zie er echter wel nadelen in die ik al eerder hier beschreven heb.

Vraag me dan ook af of T-mobile dit zomaar op mijn toestel mag zetten? Wat is de volgende stap? KPN die mijn TV of PC gaat branden? Dat zou toch ook erg brutaal zijn?

Beste Amy, je geeft mij een uitleg over het waarom, ik wil echter een oplossing voor mijn probleem die jou werkgever veroorzaakt heeft. Dus nogmaals de vraag, hoe gaat T-mobile dit goedmaken?
Hey xxx3001,

Het is dan ook niet mogelijk om dit te verwijderen of aan te passen. Nagenoeg alle toestellen die door ons geleverd worden zijn branded toestellen. Het grote voordeel hiervan is dat wij de software uitvoerig testen op veiligheidsrisico's en bugs. De oneffenheden worden uit de software gehaald voor wij de software T-Mobile branded uitgeven. Dit doen we om er voor te zorgen dat onze klanten beschikken over veilige en betrouwbare software.

Hopelijk heb je zo voldoende informatie. Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!

Kleine toevoeging nog. Het toestel is niet door T-mobile geleverd. Daar ook bewust voor gekozen omdat ik geen branding wil.
Hey Cw66,

Ik heb het even overlegd met de afdeling Marketing, maar we denken toch dat deze naam niet pakkend genoeg is. Wel bedankt voor de feedback! ;)

In Amerika waren hier wat issues mee, maar deze zijn ondertussen opgelost. Het idee van Ignite is dat providers hun service per toestel kunnen leveren op basis van de simkaart, dit heeft als voordeel dat de diensten vanuit de provider zelf ondersteund worden en dit heeft als voordeel dat er een geoptimaliseerde netwerkervaring gegeven kan worden. Zover zijn we in Nederland helaas nog niet, maar wie weet in de toekomst.. :)

Jammer om te horen dat je spijt hebt van je verlenging, maar hopelijk kunnen we je toch nog een zo positief mogelijke tijd bij ons geven! Als we iets voor je kunnen betekenen, dan horen we het graag!

Hallo David,

De naam "laatste druppel" app was inderdaad slecht verzonnen, er zijn betere namen te bedenken maar die worden dan verwijderd van het forum 😃.
Natuurlijk kan T-Mobile iets voor me betekenen, namelijk stoppen met het pushen van de TMobile Customization app. Of een mogelijkheid bieden om de app voor eens en voor altijd te kunnen weigeren :)
Gaat dat lukken denk je ?
Die zeer irritante deuntjes en opstartschermen van T-mobile (volgend uit de T-mobile customization app) hebben niets met verbeterde functionaliteit of veiligheid te maken; ook ik wil zonder meer van die onzin af. Anders nooit meer Tmobile voor mij.
Laat ik bij deze mijn ongenoegen met de T-Mobile customization dan ook maar kenbaar maken.
Ik stel voor dat we gaan demonstreren voor het hoofdkantoor van T-Mobile: "Baas in eigen Mobiel" 😛
Jammer dat tot nu toe zo weinig mensen hebben geklaagd over de T-Mobile Customization app.
Vraag me wel het volgende af:

T-Mobile Customization = DT Ignite ???

Reageer