Beantwoord

T-Mobile Customization update

Toon eerste reactie

84 reacties

Als dit bij mijn telefoon (geen LG) gebeurt is dat voor mij een rede om een andere provider op te zoeken.
Ik hou er helemaal niet van om dingen opgedrongen te krijgen en heb daarom ook een los toestel zonder T-mobile software aangeschaft.
Het toestel is van mij en ik vind het dan ook ronduit onbeschoft als er blijvend meldingen komen om een update uit te voeren die ik niet wil, sterker nog ik vind het gewoon inbraak en vernieling van mijn toestel.
Ik vraag me dan ook af of dit wel rechtmatig is, goed je krijgt een keuze, maar als je deze na afwijzen keer op keer opnieuw ontvangt wordt de kans groot dat je hier een keer per ongeluk op klikt en dat lijkt mij dan ook de bedoeling hiervan.
Het lijkt mij verder dat als T-mobile integer wil handelen dat ze deze update opsplitsen in een update die het toestel ten goede komt (de netwerk instellingen e.d.) en een update voor het commerciële gedoe (reclame ringtone e.d.)

Ik ben al jaren een tevreden klant en ik hoop dat nog lang te blijven ook al wek ik wellicht een andere indruk.
Er staat nu een nieuwsbericht over dit gedoe op tweakers.net
( http://tweakers.net/nieuws/110415/t-mobile-werkt-met-fabrikanten-aan-providerupdates-smartphones-na-aankoop.html )
En heel verrassend (voor de mensen van T-Mobile denk ik toch wel) ook daar komen zo goed als alleen maar negatieve reacties...
Ook ik denk eraan om mij abonnement op te zeggen. Ik was er blij met mijn unbranded LG G4. Ik had nog nooit zo een mooi toestel. Ineens kreeg ik die update en tot mijn grote schrik ook die ontzettend opdringerige en vreezelig luide splashscreen . Als je ergens je telefoon uit en aanzet schrickt iedereen in je omgeving zich te pletter en kijkt welke gek hier nou mee bezig is. En dat nota bene met een unbranded toestel welke ik zelf gekocht heb!!!!
N
Reputatie 2
Ben ik hier nou de enige die geen branding meer heeft op z'n G4? Sinds dat ding weg is geweest voor reparatie en er dus ook nieuwe software op is gekomen, nergens last meer van. Eén keer een melding dat er een update geïnstalleerd moest worden, meldingen van de betreffende app uit gezet en klaar.

De frustraties mogen duidelijk zijn en de manier waarop T-Mobile met de frustraties om gaat, is eigenlijk best slecht te noemen. Moderators worden constant opgeroepen om maar een politiek correct antwoord te geven, die neer op komt op "het is beter voor iedereen," terwijl er voor de gebruiker weinig tot geen verbetering is. Klinkklare onzin dus.

Opvallend is ook zeker hoe de update in z'n werk ging toen deze voor het eerst werd uitgerold. Gebruikers van een LG G4, hebben natuurlijk de nodige tijd gestoken in het volledig naar wens instellen van hun toestel. Leuke ringtones uitgezocht, wallpapertjes toegepast, etc. Komt daar ineens die update van T-Mobile aan. Zonder mededeling worden je instellingen overschreven en kan je dus weer opnieuw beginnen.

Als ik het nieuwsbericht op Tweakers.net zo lees, ben ik het er zeker mee eens dat het toch wel ergens voordelen biedt, maar het installeren zou toch gedeeltelijk optioneel moeten worden. Dat de netwerkinstellingen via een app als deze automatisch worden ingesteld, is niet meer dan logisch. Geef gebruikers dan na het updaten ook nog even de vraag of ze interesse hebben in T-Mobile branding of niet, of op z'n minst een mededeling dat er instellingen overschreven kan worden en vraag de gebruiker van een toestel of hij/zij het daarmee eens is. Dan kunnen we het "onzichtbare gedeelte", zoals het genoemd wordt, hoe dan ook laten doorvoeren en de rest lekker de keuze van de klant laten.
Reputatie 2
Mijn mond viel open van verbazing toen ik dit topic las. Ik ben zelf al jaren tevreden klant van T-Mobile en koop meestal toestellen gewoon los. ik ben eigenaar van het toestel en dus moet T-Mobile gewoon met zijn poten daarvan afblijven.
Ik denk dat er hier sprake is van een overtreding van de wet computer criminaliteit en roep de mensen die hier last van hebben aangifte te doen van vernieling van een computersysteem. Artikel 161sexies WbvStr
Toch vreemd dat T-Mobile "geen technische details [aanlevert] m.b.t. de netwerkoptimalisaties en het deel onder de motorkap" aan zijn klanten, maar dit aan Tweakers wél wil doorgeven. Toont maar weer aan hoe de prioriteiten hier liggen.

In het artikel op Tweakers staat onder andere "Klanten hebben aangegeven dat de T-Mobile-splashscreen niet wenselijk is, dus deze zal in de loop van de tijd verdwijnen". Kan iemand van T-Mobile aangeven op welke termijn dit bij de LG G4 zal gebeuren?
Beste Amy & Hajar,

Waarom heb je ons nooit verteld dat het onder andere gaat om het 4G bellen? Dat is toch een positief ding wat volgens mij velen van ons toejuichen? Aan Tweakers wordt dit wel verteld.

Neemt niet weg dat ik nog steeds boos ben om de rest van de troep die jullie op mijn telefoon zetten. Wanneer wordt dit hersteld? Tip: neem ff contact op met Kathleen Loods. Zij weet meer dan jullie lijkt het.
Reputatie 2
Wat mij ernstige zorgen baart [quote uit Tweakers bericht]: De provider werkt onder meer met HTC en Samsung aan de updates, maar is het verst met LG
Dus het is niet alleen de G4 die hiermee lastig gevallen word, dit gaan ze ook met andere toestellen doen.
Voor mij is het te laat, ik heb recent mijn contract verlengd, maar bij het einde stap ik over, zelfs KPN gaat niet zo ver als dit. Wie dit verzonnen heeft zal vast goede bedoelingen hebben gehad, maar dit gaat jullie heel veel klanten kosten.:@
Reputatie 5
@allen die niet blij zijn met T-Mobile Customization; wij gaan graag met jullie in gesprek. Check voor info dit topic.

Reageer