Vraag

T-Mobiles visie op rooten

Reputatie 2
Hallo mensen. Ik ben nu een nieuwe Android gebruiker (heb via Studentmobiel de Galaxy S genomen, T-Mobile relax 25 + web 'n walk), en nu hoor ik heel veel over een actie die "rooten" heet, en waarmee ik denk best veel voordeel te kunnen krijgen. Nu weet ik dat het soortgelijke "jailbreaken" bij de iPhone je garantie verloren laat gaan, maar ik hoor her en der stemmen dat dat bij Android telefoons niet het geval is. Ik hoor echter ook andere geluiden die dat weer tegenspreken.
Mijn vraag ik dus, wie heeft er gelijk?
Is dat rooten (dat tegenwoordig een simpele actie is van een paar drukken op de knop) nou vervelend voor je garantie, of kan ik daarna mijn telefoon even onverantwoordelijk rondgooien als voor het rooten?

Ik zou graag op de hoogte willen zijn van dit soort risico's, want omdat het rooten misschien perfect slaagt wil dat nog niet zeggen dat ik mijn garantie behoud.
Zelf zou ik het flauw vinden als ik eerst mijn mobieltje root, vervolgens de processor doorbrandt of zo, en ik geen garantie krijgt omdat de mobiel is geroot terwijl dit niet de oorzaak is van de schade waarop ik anders wel garantie zou hebben gehad.

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 1
@Amanoo

Het 'rooten' van je T-Mobile branded Android toestel wordt door T-Mobile niet toegestaan. De garantie zal bij het 'rooten' van je Android komen te vervallen.
Reputatie 2
Kan je ook vertellen waarom dat is? Rooten is niets anders dan het openen van je telefoon. Het betekent niet dat je aan je hardware sleutelt.