Te gek voor woorden deze service

Reputatie 2
Wat een verhaal dit, maar echt gebeurd. Te triest voor woorden...

Beste medewerker van de klantenservice,

Ik stuur u dit bericht omdat ik een klacht heb over de behandeling van het probleem met mijn telefoon, een G1. Dit toestel heb ik 2 februari gekregen. Echter na anderhalve maand ontstond er een probleem met de verbinding van zowel data als telefoon. Deze viel steeds vaker spontaan weg (zowel in Amsterdam als in mijn eigen woonplaats met een anders prima signaal) en was alleen weer terug te krijgen door het uit/aan zetten van de telefoon. Zelfs harde reset hielp hierbij niet. Ofwel: een onwerkbare situatie.

Toen volgde dit:
30-3-09 bij werkplaats: moederboard vervangen -> geen resultaat, klacht zelfde
10-4-09 bij werkplaats: onderdelen vervangen (...?...) -> geen resultaat, klacht zelfde
22-4-09 bij werkplaats: software update -> geen resultaat, klacht zelfde

Dus 29-4-09 bij T-Mobile shop in Amsterdam Zuid-Oost geweest. Deze spraken via de aftersales een omruil af ("u krijgt een nieuwe"). Dat zou dus vandaag (1 mei) gebeuren en wel op mijn werk had ik nog afgesproken met 0800-7111. En ja hoor even checken vandaag leerde mij dat de bezorger toch naar mijn huis zou komen (lekker handig). Was net op tijd om de bezorger te verwelkomen. Maar tot mijn verbijstering toonde hij mij een "gebruikte" telefoon (duidelijk zichtbaar aan de krasjes in de folie; en zonder screenprotector). Omdat ik niet akkoord ging met deze omruil is de man met de "nieuwe telefoon" weer weggegaan. Dit had ik niet afgesproken in de winkel!!! Men had gezegd: pakt u de hele verpakking en pak alles in zoals gekregen zodat men eenvoudig kan omruilen. Ik wil natuurlijk ook geen gebruikte telefoon!!

Toen vanmiddag nog 0800-7111 gebeld (circa 1715 uur). De betreffende medewerker (Tara ...) hoorde mijn verhaal aan maar bleef volhouden dat het jullie beleid was om 8 dagen oude en gebruikte telefoons te verstrekken. Onaanvaardbaar voor mij en dus vroeg ik naar een meerdere. En toen kwam het: de medewerker dacht mij "on hold" te hebben gezet, maar dat was niet gelukt. Dus werd ik geconfronteerd met het volgende gedurende 30 seconden "Zo die meneer laat ik maar even afkoelen" en vervolgens haar hele aankomende weekrooster tegenover haar collega's. Daarna werd de verbinding verbroken. DIT IS TOCH NIET NORMAAL MEER?

Maar laten we niet afdwalen. Los van die ramp van een serviceafdeling, ben ik het totaal niet eens met de wijze waarop ik door t-mobile wordt behandeld in deze kwestie. Ik eis dus dat deze zaak netjes door jullie wordt afgehandeld, ofwel: een hele nieuwe telefoon en 1 maand mijn geld retour voor het niet kunnen gebruiken van de G1. Ik verwacht zo spoedig mogelijk een reactie.

This topic has been closed for comments

22 reacties

Reputatie 3
Voor een groot deel is dit verhaal persoonsgebonden. Hoewel ik begrijp dat het contact met T-Mobile vervelend en frustrerend is geweest, kan ik op een individuele zaak niet reageren via het Forum.

Wel kan ik in algemene zin reageren op je onvrede over de omruiling. Wanneer een gebruikt toestel om een of andere reden wordt vervangen, vervangen wij het toestel altijd door een toestel dat binnen acht dagen retour is gestuurd. Wij hebben deze toestellen gecontroleerd en in orde bevonden. Als je toch gebruiksschade constateert, is dat natuurlijk erg vervelend. Je kunt het toestel op deze grond opnieuw omruilen.

Ook zeg je dat je graag een maand abonnementsgeld vergoed wilt hebben omdat je je G1 niet hebt kunnen gebruiken. Je hebt een abonnement afgesloten, waarbij je toegang krijgt tot het netwerk van T-Mobile. Een werkend toestel maakt geen onderdeel uit van de overeenkomst. Je kunt natuurlijk altijd tijdelijk gebruik maken van een ander toestel. Hoewel wij begrijpen dat dit niet je bedoeling is en dat de situatie frustrerend is, vormt een defect toestel geen aanleiding voor een vergoeding van abonnementskosten.
Reputatie 2
Erg bijzonder om te zien hoe T-MOBILE met zijn klanten omgaat. Wellicht is er sprake van een contractueel gelijk maar met deze houding jaag je de klanten weg. Daarnaast zal de persoon die dit overkomen is geen goed woord over hebben voor (de service van) T-MOBILE. En met de sociale 2.0 netwerken en bloggers van tegenwoordig blijft het klagen niet bij een verjaardag. Het is nou niet alsof T-MOBILE de enige aanbieder is van mobiele telefonie.

Mij is bijna exact hetzelfde overkomen als hierboven is beschreven, en ik heb al veel meer mensen gesproken met soortgelijke ervaringen met (de service van) T-MOBILE en om van de kwaliteiten van de reparatiebedrijf SOLIDVISION nog maar te zwijgen. Ik ben al lid sinds de BEN tijd maar door de persoonlijke ervaringen en dit soort reacties op klachten van gebruikers ben ik geneigd om van provider te wisselen. Op dit moment loopt nog een case waarbij ik binnen 7 dagen zou worden terug gebeld, we wachten het af...

Jilles Groenendijk
Reputatie 2
Tja beetje service mag wel denk ik zo.
Is volgens mij een kleine moeite.
Maar ja tegenwoordig.....

Waarom iets zo lang op zijn beloop te laten, handel en stel je klanten tevreden, als een klant ook gelijk heeft.

In dit geval zou ik overgaan tot omruiling, en een maand gratis g1. das toch ook netjes.

Mvg
RIchard
Reputatie 2
Wat Tm niet moet vergeten is dat ze de klanten tevreden moeten houden, en dat doe je niet door een aftands callcenter je problemen te laten afhandelen en af te wimpelen. Zo jaag je idd een hoop mensen weg. Klanten werven is niet het moeilijkste een klant behouden is een kunst.
Reputatie 2
Kennelijk eerder gereageerd met mijn naam onder het account van m'n vrouw. Mijn verslag van de G1 problemen staat in "G1: afgelopen dagen valt dataverkeer vaak uit"
Reputatie 2
Gisteren met een erg behulpzame medewerker van een T-mobile shop er achter gekomen dat mijn verbindingproblemen (om de haverklap valt data + telefoonverbinding compleet weg) hoogstwaarschijnlijk (nieuwe g1 werkte ook niet, evenals andere abo-simkaart) komen door, zo je vast, het type simkaartje. Met een pre-paid kaartje ben ik nu namelijk al een hele dag online zonder problemen.

Aftersales vertelde gisteren dat dit een optie zou zijn (hij noemde andere fabrikant pre-paid kaartjes...) en zie het werkt. Lost dit ook problemen van anderen op? Vertel het door!!
Reputatie 2
G1addict schreef:

Gisteren met een erg behulpzame medewerker van een T-mobile shop er achter gekomen dat mijn verbindingproblemen (om de haverklap valt data + telefoonverbinding compleet weg) hoogstwaarschijnlijk (nieuwe g1 werkte ook niet, evenals andere abo-simkaart) komen door, zo je vast, het type simkaartje. Met een pre-paid kaartje ben ik nu namelijk al een hele dag online zonder problemen.

Aftersales vertelde gisteren dat dit een optie zou zijn (hij noemde andere fabrikant pre-paid kaartjes...) en zie het werkt. Lost dit ook problemen van anderen op? Vertel het door!!

hoe kan ik daar aankomen want bij mij valt die ook steeds weg...
Reputatie 2
Bij de T-mobile shop!
Reputatie 2
Heey G1addict ik had nu het zelfde ik werd in de wacht gezet omdat ze contact ging opnemen met "aftersale" ofzo iets. En opeens valt de wacht uit en hoor ik ze praten toen zei ik hallo is het de bedoeling dat jullie zo over je klaten praten en toen stond ik opeens in de wacht en 2seconden later was de verbinding dood.

Ik terug bellen en kon met geen ene mogelijkheid meer de persoon te spreken krijgen waar ik eerder mee gebeld had.

Vind dit echt schandalig hoe het gaat daar maar ik ga binnenkort naar den haag naar hun winkel daar
Reputatie 2
Wat ik ook bijzonder vind is dat je een internetuitbreiding zo in je bundel kan passen via de telefoon, en ''je kunt het ook zo weer stopzetten hoor!'' maar als je dat wilt doen moet je dus een aangetekende brief sturen.

Ik snap het hoor, maar een beetje rottig, wel over de telefoon aansluiten maar afsluiten ho maar! Maar goed T-Mobile, het doel is behaald, ik heb nu 2 maanden later nog steeds het internet dat ik eigenlijk niet gebruik.
Reputatie 2
Ach...zo heeft elke telecom maatschappij wel wat.
Zo ben ik een keer schandalig behandeld bij Vodafone en bij KPN werd ik ook van het kastje naar de muur gestuurd met mijn probleem.
Ik ben erg tevreden met T-Mobile en heb tot nu toe nog geen problemen gehad!
Reputatie 2
Simswap aanvragen kan via de klantenservice (dan sturen ze hem op) of de t-shop. Kost vaak een paar euro geloof ik maar als het een reparatie probleem verhelpt kan het vast gratis.
Reputatie 2
ik heb hetzelfde probleem ( verbindings uitval terwijl in het scherm gewoon bereik is te zien). na de eerste reparatie ( weer zelfde probleem) contact gehad met klantenservice en verteld van de simkaarten. er werd mij verteld dat de kosten voor eigen rekening zouden zijn. dit heb ik geweigerd ( garantie?).

na tweede reparatie ( weer probleem) gebeld met klantenservice en alles uitgelegd, wordt er mij verteld dat zij er niets aan kunnen doen en dat ik het maar met de verzekering moet regelen.

Nu dacht ik dat de verzekering is voor schade, verlies en eventueel diefstal.

wat speurwerk op internet leert mij dat dit in principe ook het geval is en dat je met ondeugdelijk werkende toestellen gewoon mee naar t-mobile moet.

vandaag voor de derde keer opgehaald en nu maar weer afwachten.

indien reparatie nu weer niet werkt zal ik naar de t shop gaan en daar met alle papieren
eens gaan overleggen.

groet peter
Reputatie 2
Waarom heb je de simkaarten niet laten ruilen? Dat moeten ze volgens mij wel kosteloos kunnen doen als dan het probleem is verholpen. In de winkel kan je ook je sim ruilen. Opsturen is zinloos als het probleem aan de sim zou liggen..
Reputatie 2
Dat is wel heel erg... ditzelfde heb ik meegemaakt maar alleen bij voicemail. Ik heb gesmst en uiteindelijk kreeg ik mijn oude voicemail weer.
Reputatie 2
Ik heb hetzelfde probleem, alhoewel komt het niet vaak bij mij voor. Ik heb het gewoon laten rusten, en volgens mij is dit een veel voorkomende fout. Zo als iedereen ziet, het ruilen is in ieder geval not done.

Trouwens is het bij mij maar een klein probleem, en komt het (bijna) nooit voor.
Reputatie 2
Mijn G1 is nu voor de 4e keer in reparatie. Steeds geen verbinding met het netwerk. Volgens de reparateur is er niets mis met het toestel, en ligt het waarschijnlijk aan het T-mobile netwerk.
Ik heb nu om een ander toestel gevraagd, en wil vergoeding van de bijna twee maanden dat ik nu mijn telefoon niet heb kunnen gebruiken.

Mijn zoon heeft ook een G1 en hetzelfde probleem. Hij wacht op het einde van zijn contract om naar Vodafoon over te kunnen gaan.
Reputatie 4
@PietW
Hebben jij en je zoon de simkaarten in een ander toestel getest?
Reputatie 2
beste t-mobile kunnen jullie a u b nog eens mijn belstatis proberen inorde te maken
ik heb nog altijd over de 500 minuten terwijl ik voordeel sim 300 en 100 sms heb ik kan dan ook NOOIT zoveel minuten hebben omdat ik met 300 minuten begin DIT GAAT AL TWEE MANDEN HELEMAALLLLLLL MIS
bij voorbaat dank
Reputatie 2
Geen zorgen de klantvriendelijkheid is nog steeds hetzelfde... Zucht
Reputatie 2
Zo nou ik ben er dus ook in gestonken.

het verhaal begon als volgd.

Zondag 24 oktober bedacht ik mij dat het toch wel eens tijd werd dat ik een keuze ging maken in welk vervolg abbonement ik zou gaan nemen omdat 7 november mijn huidige gestopt zou worden. Inmiddels al wel mijn telefoon verzekering opgezegd zodat ik daarover niet ge^%&^t kon worden.
Na veel speur werk op internet en prijzen naast elkaar vergeleken te hebben dacht ik dat BEN het wel zou worden, misschien toch nog even kijken bij kpn....
Toen was het zover 31 oktober toch de keuze gemaakt voor jawel BEN en 1 november alles officieel besteld. Moest even invullen wanneer het geleverd moest worden en wanneer de het overzetten van nummerbehoud plaats moest vinden.
Mijn idee was , donderdag 4 november afleveren zondag de 7e op de dag van beeindiging overschrijven.

Niets meer niets minder. helemaal super dus.
alles werd bevestigd en dit is ook op donderdag de 5e geleverd zoals stond aangegeven.

zondag de 7e niest gemerkt en heb heel de dag nog kunnen bellen,
ag riep ik, misschien heb ik er wel niets van gemerkt.

maandag de 8e rond een uur of 8 denk ik kwam ik er achter dat ik geen service meer had in mijn schermpje. opgelucht liep ik naar mijn nieuwe ben sim kaartje en heb deze er in gestopt. kwam tot de ontdekking dat ik de simlock die ik laatst had aangevraagd nog niet had afgehandeld. Ag, dat doe ik dan wel morgen.

dinsdag 9 steffie achter d'r computer met de telefoon simlock vrij maken gaat nog niet zo gemakkelijk . Je moet namelijk een simkaart er in stoppen die niet van tmobile is of van ben. Uh, tja . die had ik alleen maar. Dit duurde mij wel 2 uur en 3 belletjes om hier achter te komen, maar vooruit, die oude dame aan de telefoon kon ook niet weten dat je de batterij van een iPhone er niet uit kan halen (om maar een voorbeeld te geven) *zucht* Dus dat was dan uiteindelijk opgelost , thnx to mijn lieve collega
Reputatie 5
@madebysteffie
Je abonnement bij T-Mobile staat nog aktief.
Als ik verder kijk is de simkaart van T-Mobile de afgelopen 48uur niet meer aangemeld geweest op het netwerk.
Tot het nummer is overgezet naar BEN kan je het T-Mobile simkaart gebruiken.

Dat je uit de lucht ben klopt dus niet!

Welke simkaart gebruik je dan?
Waarom gebruik je je T-Mobile simkaart niet?