Beantwoord

Telefoon lijkt gehackt te zijn

• 8 maart 2017
  • 5 reacties
  • 5376 Bekeken

Ik heb een onbekend nummer 06xxxxxxxx opgenomen en ben gehacked want half uur werd ik gebeld op mijn vaste huistelefoon door mijn mobiele telefoon terwijl ik die niet in gebruik had, wat kan ik doen, heb mijn mobiele telefoon uitgezet.
icon

Beste antwoord door David 9 maart 2017, 14:02

Hoi Jim,

Dat klinkt wel erg schimmig inderdaad, werd er ook een naam of iets dergelijks genoemd? Ik heb ook even het nummer opgezocht, maar kon niets vinden. Dat had het ook weer wat gemakkelijker en duidelijker gemaakt!

In ons systeem zie ik overigens dat je vandaag ook contact hebt gehad met mijn collega en dat zij vermoedde dat er wellicht een virus op jouw toestel staat. Een fabrieksreset werd je dan ook aangeraden, heb je dit al uitgevoerd? In onze Toestelhulp vind je hier de instructies voor. Daarnaast wil ik je ook aanraden om, als je dat nog niet had gedaan, een virusscanner op jouw telefoon te installeren om dit soort problemen te voorkomen.

Zou je kunnen aangeven of je het probleem hebt weten op te lossen? Mocht het zo zijn dat wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je. 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jim,

Dat klinkt wel erg schimmig inderdaad, werd er ook een naam of iets dergelijks genoemd? Ik heb ook even het nummer opgezocht, maar kon niets vinden. Dat had het ook weer wat gemakkelijker en duidelijker gemaakt!

In ons systeem zie ik overigens dat je vandaag ook contact hebt gehad met mijn collega en dat zij vermoedde dat er wellicht een virus op jouw toestel staat. Een fabrieksreset werd je dan ook aangeraden, heb je dit al uitgevoerd? In onze Toestelhulp vind je hier de instructies voor. Daarnaast wil ik je ook aanraden om, als je dat nog niet had gedaan, een virusscanner op jouw telefoon te installeren om dit soort problemen te voorkomen.

Zou je kunnen aangeven of je het probleem hebt weten op te lossen? Mocht het zo zijn dat wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je. 🙂
Dank David, ben vandaag wederom 3x door 0684xxxxxx gebeld, inmiddels geblokkeerd, op naam van Marie T. via Belgische provider Orange, dus het hacken is mislukt ga ik vanuit anders zou er vandaag niet weer 3x gebeld zijn. De Samsung 6 staat uit en check af en toe App berichten en schakel S6 dan weer uit. Er zit een extra beveiliging op vanuit T-Mobile voor € 1 en nog wat per maand en ik laat het even aanzien hoe het verloopt. Leuk om te weten is dat ik 6 maart een designbank via Marktplaats heb verkocht aan 2 Belgen en ik een link leg tussen hun en de poging tot hacken op 7 en 8 maart, maar bewijs heb ik niet. Nogmaals bedankt David en collega aan de telefoon van T-Mobile.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jim,

Dat is inderdaad wel behoorlijk toevallig! :S Goed dat je in ieder geval al passende stappen hebt genomen en hopelijk stoppen de telefoontjes nu ook.

Mocht er iets zijn waar wij je bij kunnen helpen, trek dan gerust aan de bel! 🙂
Hey David The (!) Moderator,

Hoef gelukkig niet meer aan de bel te trekken dankzij jullie adviezen !
Geen problemen meer en Samsung 6, beetje overjarig, echter nog steeds professionele foto en videocamera, beslist een aanrader !
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jim,

Super dat het niet meer voorgekomen is! 😃 En de S6 is inderdaad een mooi toestel!

Reageer