Beantwoord

Telefoon terug van reparatie, waterschade geconstateerd

• 14 juli 2018
  • 7 reacties
  • 1896 Bekeken

Beste mensen,
Op zondag 1 juli is mijn telefoon, een Motorola Z2 Play er mee gestopt, zwart beeld. Als ik de start knop in drukte voelde ik alleen een trilling, verder niets.
Ik heb de telefoon de dag erna naar de T Mobile winkel gebracht want ik heb nog garantie op dit toestel. (15-06-2017 aangeschaft).
Deze is voor onderzoek bij de Fa.Dynafix aangeboden en ik zou verder op de hoogte worden gebracht.
Tot mijn verbazing kon ik de telefoon zaterdag 4 juli weer ophalen, echter was deze niet gerepareerd !!! De reden was waterschade... Ik wist niet wat ik hoorde en vertelde dat dit niet mogelijk kon zijn. Ik kan dit heel stellig zeggen want ik ben zeer zuinig op mijn spullen. Als voorbeeld...de telefoon heb ik niet eerder gebruikt voordat ik er een goed passend hoesje voor had gevonden. Altijd goed beschermd in mijn broekzak gedaan, niet in de regen getelefoneerd, niet mee de badkamer in genomen. Dus u zult begrijpen dat dit behoorlijk koud op mijn dak kwam. Ik heb daarom dan ook aangegeven dat ik het hier beslist niet mee eens was. De telefoon is dan ook naar een andere partij?? gestuurd om wederom nagekeken te worden. Na 4 dagen kon ik de telefoon alweer ophalen bij de shop, wederom met de mededeling dat het waterschade betreft. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik het er nog steeds niet mee eens ben omdat ik zeker weet dat de telefoon niet met water in aanraking is geweest. De shopmedewerker vertelde dat de waterschade te zien is aan een soort van lipje waar dan weer corrosie aan zou zitten. Geen idee of je dan ook aan de binnenkant kan zien dat er water in de telefoon is geweest...Volgens mij dus niet. Zoals u op de foto kunt zien is er een aansluiting op de achterzijde van het toestel iets van corrosie te zien. Dit is dus duidelijk aan de buitenzijde. Ik ben er dan ook van overtuigd dat beide bedrijven niet de moeite hebben genomen om de telefoon open te maken en aan de binnenzijde hebben gekeken naar eventuele schade!!

Beste Topic lezers...
Ik ben van mening dat het moederboard is gecrasht en niet de zogenaamde waterschade die het probleem zou hebben veroorzaakt en dat T mobile op deze manier onder de garantie wil komen.
Wie kent dit probleem, en/of kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen zodat de telefoon onder de garantievoorwaarden kan worden gerepareerd?

Ik kan u vertellen dat echt baal als een stekker, ik ben 53 jaar...ik weet hoe zuinig ik ben met mijn spullen, dus vindt het knap lullig dat ik op deze manier afgescheept wordt met een waterschade verhaal..

Met vriendelijke en boze groet,

Martin

icon

Beste antwoord door Hajar 16 juli 2018, 11:17

Hi Galliepeperwortel,

Ik vind het heel jammer om te lezen dat je toestelschade hebt. Wanneer Dynafix vochtschade constateert komt de garantie van je toestel te vervallen. Je ontvangt dan een prijsopgave en dan kun je zelf aangeven of je het toestel alsnog wilt laten repareren door het reparatiecentrum. Hetzelfde geldt bij val-, stoot- of valschade. Waterschade hoeft niet alleen te onstaan wanneer de telefoon in aanraking is geweest met water. Dit kan ook gebeuren in vochtige omgevingen als een badkamer of wanneer je een keer buiten loopt terwijl het regent.

Als ik het goed begrijp heb je al om een second opinion gevraagd en is er hetzelfde geconstateerd. De keuze is nu aan jou of je alsnog het toestel wilt repararen door Dynafix. Als dat het geval is dan kun je akkoord gaan met de prijsopgave. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Galliepeperwortel,

Ik vind het heel jammer om te lezen dat je toestelschade hebt. Wanneer Dynafix vochtschade constateert komt de garantie van je toestel te vervallen. Je ontvangt dan een prijsopgave en dan kun je zelf aangeven of je het toestel alsnog wilt laten repareren door het reparatiecentrum. Hetzelfde geldt bij val-, stoot- of valschade. Waterschade hoeft niet alleen te onstaan wanneer de telefoon in aanraking is geweest met water. Dit kan ook gebeuren in vochtige omgevingen als een badkamer of wanneer je een keer buiten loopt terwijl het regent.

Als ik het goed begrijp heb je al om een second opinion gevraagd en is er hetzelfde geconstateerd. De keuze is nu aan jou of je alsnog het toestel wilt repararen door Dynafix. Als dat het geval is dan kun je akkoord gaan met de prijsopgave. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Beste Hajar,

Ik blijf er bij, er kan geen vocht in het toestel zijn gekomen sinds het toestel in mijn bezit is. Ik heb al contact met Moto/Lenovo gehad en deze gaat de zaak onderzoeken.
En een prijsopgave voor het eventueel herstellen heb ik nooit mogen ontvangen, zo ook met een onderzoeksrapport.

Ik wil dan ook dat het goed uitgezocht gaat worden, want het toestel is in mijn ogen niet aan de binnenzijde bekeken, want daar zal uit blijken dat het moederbord defect is...

Wordt vervolgt,
Martin
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Martin,

Ik snap dat dit frustrerend is! Vochtschade is erg verraderlijk en heb je soms zelf niet door. De blauwe cirkeltjes geven dit echter wel aan. Als er sprake is van vochtschade, dan vervalt de garantie omdat dit voor meerdere problemen kan zorgen. Dit geldt bijvoorbeeld ook bij een barst in het scherm.

Persoonlijk hoop ik dat Moto/Lenovo je nog verder kan helpen! Mocht je nog andere vragen voor ons hebben, dan mag je die natuurlijk gerust stellen.
https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/geen-garantie-op-smartphone-door-waterschade
Is nog wel meer tevinden.
Bekende truc om onder de garantie uit te komen.
Even een update,
Ik heb vandaag per aangetekende brieven (postbus en adres hoofdkantoor) T mobile medegedeeld dat ze in gebreke zijn. Ik basseer dit op het feit dat ik geen goed product geleverd heb gekregen. Als er n.l. vocht in de telefoon gekomen zijn, al zou ik niet weten hoe.....dan nog kan deze niet kapot gaan. Er wordt geadverteerd dat de telefoon spatwaterdicht zou moeten zijn.

Ik wacht op antwoord...ik heb ze 14 dagen de tijd gegeven om te reageren....

Wordt vervolgt
Martin
Schandalig van tmobile om onder de garantie uit te komen en zich achter dynafix te verschuilen.
Gewoon rechtsbijstand in schakelen.
Hier op dit forum zal je geen reactie meer krijgen van tmobile of de gebruikelijke smoesjes.
Ik heb de brieven geschreven op advies van mijn rechtsbijstandverzekering, mocht ik geen, of een negatieve reactie krijgen, dan gaat de rechtsbijstand een zaak starten...Maar eerst dit afwachten door
T mobile de gelegenheid geven om eens eerlijk te handelen!!

Dus......wordt vervolgt..

Reageer