Beantwoord

Telefoon uit engeland gekocht

Goedenavond,

Ik heb een refurbished telefoon gekocht via groupon uit Engeland, nu is mijn probleem dat ik geen 4g er op heb en ook zijn de instellingen heel anders. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Misschien nederlanse instelling ofzo. Ik kan trouwens wel gewoon de taal op Nederlands zetten.
icon

Beste antwoord door Iwan_HTC 10 maart 2017, 07:15

Vreemd verhaal, HTC's zijn aardig gelocked inderdaad maar het lijkt wel of je een toestel hebt uit een oude bench. 4.4 is al een flinke periode uit. Terugsturen lijkt me een goed idee.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hey Burgie,

Welke telefoon heb je gekocht via Groupon? Het kan zo zijn dat de specificaties van het toestel bepaalde functionaliteiten niet toelaten op het Nederlandse netwerk, maar dat ligt er ook maar net weer aan welk toestel je hebt. Ik begrijp dat het een HTC is (aangezien je jouw vraag in de categorie HTC hebt geplaatst 😉 )?

Je kunt het toestel handmatig voorzien van de juiste instellingen voor mobiel internet. Op deze pagina vind je hoe je dit moet doen. In principe zou dit voldoende moeten zijn om een werkende internetverbinding te krijgen, dus hopelijk werkt dit ook bij jou!

Houd je ons op de hoogte of het gelukt is? Anders horen we graag van je om welke telefoon het gaat en hopelijk kunnen we je dan gerichter verder helpen!
Bedankt voor antwoord,
Het gaat om de htc one m8
Reputatie 5
Badge +17
Het kan zijn dat er firmware op zit van een Engelse provider die de boel heeft 'gelocked', zodat het alleen (goed) werkt op de 4G frequenties die de provider in Engeland gebruikt.
Zou je misschien een paar screenshots willen bijvoegen van de netwerk instellingen, misschien staat er simpelweg iets niet goed ingesteld.

Kun je wel gewoon gebruik maken van 3G?

Groet,
ja wel 3g, ik heb hem inmiddels naar een winkel gebracht, die zeiden dat ze het kunnen oplossen.
Daar dan maar op hopen.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Burgie,

Heb je de tips van David al geprobeerd? Laat maar weten of zij het kunnen oplossen in de winkel. Als wij nog iets kunnen betekenen dan hoor ik het graag! 🙂
Reputatie 5
Ik denk dat ze de Nederlandse versie gaan flashen. Wel vreemd overigens, de UK netwerken werken op precies dezelfde frequentie als de Nederlandse netwerken. Het zal wel een software lockout zijn.
Ben in de winkel geweest inmiddels, ze kunnen het helaas niet voor me oplossen, die telefoon schijnt uit dubai te komen. het is een heel ander menu en besturingssysteem blijkbaar, er zit android 2013 op en kan het dus ook niet updaten. kortom kan ik er helemaal niks mee. ga hem maar terug sturen en maar hopen dat ik mn geld terug krijg.
Reputatie 5
Vreemd verhaal, HTC's zijn aardig gelocked inderdaad maar het lijkt wel of je een toestel hebt uit een oude bench. 4.4 is al een flinke periode uit. Terugsturen lijkt me een goed idee.
Inderdaad erg vreemd, nu nog hopen dat ik gewoon netjes mn geld terug ga krijgen.
Hartstikke bedankt voor de reacties.
Reputatie 5
Ja ik hoop het ook, de 10 is trouwens wel een toestel om in de gaten te houden als je wederom voor HTC wilt kiezen.
Deze zal spoedig met alle nieuwe toestellen in aankomst wat gaan zakken in de prijs.

Reageer