Beantwoord

Telefoon unlocken Huawei P8 lite

• 6 september 2015
  • 8 reacties
  • 12820 Bekeken

Beste mensen,

Ik heb een nieuwe P8 lite (Huawei) sinds gisteren. Nieuwe simkaart erin. Heb vergeefs geprobeerd tot het startscherm te komen( met apps etc) maar kom niet verder dan tijdsaanduiding en toetsenbord. Kan niet bellen maar wel gebeld worden. Zie ook T-Mobile boven aan het scherm (links). Kan echter niet door swipen of enige toets verder komen op het volgende scherm... Pin- puk codes helpen niets. Wie heeft een tip?
icon

Beste antwoord door Rosan1 6 september 2015, 13:35

Nee de puk code is bedoeld om je sim kaart te activeren bij meermaals een foute code invoeren. (gaat dan echt om de simkaart en meer niet)
Het lijkt er bijna op dat je er toch onbewust een code op heb gezet waardoor je nu niet verder kunt.

Heb je 0000 al geprobeerd?

Of krijg je dit wel voor elkaar?
Android Huawei Hard Reset
Een hard reset houdt in dat je Android toestel terug naar de fabrieksinstellingen wordt gezet. Je gegevens en apps worden gewist door een hard reset. Het is daarom verstandig eerst een back up van je persoonlijke gegevens te maken, voordat je een hard reset uitvoert.
Bij de meeste Android smartphones voer je op de volgende manier een hard reset uit:
Schakel je Huawei telefoon uit.
Houd de 'Volume Omlaag' knop ingedrukt en druk kort op de AAN/UIT toets.
Wacht tot het scherm met de drie Android-afbeeldingen verschijnt en laat vervolgens de 'Volume Omlaag' knop los.
Wat je nu moet doen verschilt per toestel, maar meestal is er een optie met 'terug naar fabrieksinstellingen' of 'gegevens wissen'.

En dit vond ik op de t mobile site,
https://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/huawei/ascend-p8-lite/probleem-oplossen/usecase/toestel-terugzetten-naar-fabrieksinstellingen
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +13
Nee de puk code is bedoeld om je sim kaart te activeren bij meermaals een foute code invoeren. (gaat dan echt om de simkaart en meer niet)
Het lijkt er bijna op dat je er toch onbewust een code op heb gezet waardoor je nu niet verder kunt.

Heb je 0000 al geprobeerd?

Of krijg je dit wel voor elkaar?
Android Huawei Hard Reset
Een hard reset houdt in dat je Android toestel terug naar de fabrieksinstellingen wordt gezet. Je gegevens en apps worden gewist door een hard reset. Het is daarom verstandig eerst een back up van je persoonlijke gegevens te maken, voordat je een hard reset uitvoert.
Bij de meeste Android smartphones voer je op de volgende manier een hard reset uit:
Schakel je Huawei telefoon uit.
Houd de 'Volume Omlaag' knop ingedrukt en druk kort op de AAN/UIT toets.
Wacht tot het scherm met de drie Android-afbeeldingen verschijnt en laat vervolgens de 'Volume Omlaag' knop los.
Wat je nu moet doen verschilt per toestel, maar meestal is er een optie met 'terug naar fabrieksinstellingen' of 'gegevens wissen'.

En dit vond ik op de t mobile site,
https://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/huawei/ascend-p8-lite/probleem-oplossen/usecase/toestel-terugzetten-naar-fabrieksinstellingen
Badge +13
Beste Pieterjelle zo te lezen is de sim kaart wel geactiveerd?
En je geeft aan niet verder te kunnen loopt het toestel dan vast?
Wat er gebeurt is het volgende:
1. de telefoon vraagt om een ontgrendelingspin;
2. die voer ik in mbv gegevens op ontvangen kaart (met pin en puk code);
3. dan verschijnt wel het T-Mobile logo bovenaan maar ik krijg het scherm (met tijds- en datumaanduiding bovenste helft en het toetsenbord onderste helft) niet weg. Niet door te swipen of op enige andere manier. Dit lijkt dus inderdaad op vastlopen;

N.B. Ik kan wel gebeld worden en ook daadwerkelijk opnemen maar zelf kan ik niets met de telefoon. Ook - bij het via een andere telefoon sturen van een whatsapp of een sms krijg ik op het scherm wel een icoontje (dat er iets is binnengekomen) maar ook daar kan ik niet bij...

Heel irritant dus! Graag een (gouden) tip?
Badge +13
Het lijkt er dus op dat je een ontgrendel pin heb ingesteld?
Want is dit als vanaf de eerste keer aanzetten?
Of heb je de eerste keer wel verder gekund?
de eerste keer ben ik inderdaad wel verder gekomen. Toen heb ik whattsapp en een mobiele app van mijning geinstalleerd (gisterenavond) waarna ik vanochtend niet meer verder kon en kan.

De eerste keer vroeg de telefoon overigens niet om een ontgrendelpin (als ik mij het goed herinner) en kon ik mij verdiepen in de telefoon. Van het zelf daadwerkelijk instellen van een vergrendelpin kan ik mij niets herinneren (en heb ik dat ook niet gedaan). Zelfs al heb ik dit - onbedoeld of onbewust - gedaan dan moet het toch met de puk code rechtgezet kunnen worden?
Maar ook dat helpt niets.....grrr
nog even: ik krijg na het opstarten het bericht: Geef de SIM PIN-code op (3) Wat die 3 tussen haakjes betekent weet ik niet (ook niet of het van belang is). Als code vul ik dan in de pin code van de telefoonkaart waarna de melding verschijnt: simkaart ontgrendelen..... en dan verschijnt het T-Mobile linksboven... en dan houdt het op...
dank, ik ben weer binnen!
Badge +13
Alles werkt weer naar behoren nu dus?
Fijn en veel plezier met het nieuwe toestel!

Reageer