Beantwoord

Telefoon valt telkens snel uit

Hallo allemaal
Ik heb een Sony Xperia z3+ die nu ongeveer 20 maanden oud Is. Sinds een paar weken valt ie telkens bij ongeveer 55 % helemaal uit. Erg irritant. Wat kan ik doen? Hij is helemaal up to date met de nieuwste software.
Groetjes Monique
icon

Beste antwoord door David 6 april 2017, 11:51

Hoi Monique,

Aii, dat klinkt niet best! Zo te lezen ligt het dan aan de batterij en niet aan de software.. :S

Wat ik je zou willen aanraden, is om de stappen uit dit topic eens door te nemen. Hier staat precies in wat je thuis kunt proberen om een reparatie te voorkomen. Als het echter aan een defecte batterij ligt kun je het toestel ook ter reparatie opsturen. Onze reparatiedienst kan het probleem dan onderzoeken of het probleem binnen de garantie valt. Als dit niet zo blijkt te zijn, dan nemen ze contact op om de prijsopgave te bespreken en dan is het aan jou of je hier akkoord mee gaat. Als je niet akkoord gaat, betaal je alleen de onderzoekskosten.

Hopelijk kun je de stappen thuis nog proberen en heeft het effect! Mochten wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je, Monique! 🙂

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Monique,

Aii, dat klinkt niet best! Zo te lezen ligt het dan aan de batterij en niet aan de software.. :S

Wat ik je zou willen aanraden, is om de stappen uit dit topic eens door te nemen. Hier staat precies in wat je thuis kunt proberen om een reparatie te voorkomen. Als het echter aan een defecte batterij ligt kun je het toestel ook ter reparatie opsturen. Onze reparatiedienst kan het probleem dan onderzoeken of het probleem binnen de garantie valt. Als dit niet zo blijkt te zijn, dan nemen ze contact op om de prijsopgave te bespreken en dan is het aan jou of je hier akkoord mee gaat. Als je niet akkoord gaat, betaal je alleen de onderzoekskosten.

Hopelijk kun je de stappen thuis nog proberen en heeft het effect! Mochten wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je, Monique! 🙂
Reputatie 2
Mijn sony z5 doet precies hetzelfde, batterij staat op 70% en woeps hij schakelt weer uit. Mijn vorige sony de z3 was ook na 18 maanden al stuk... toen uit ellende maar een simlock vrij langzaam telefoontje gekocht tot ik mocht verlengen. Bij het verlengen werd me verzekerd dat het aan de 3 serie lag en dat het met de 5 een stuk beter zou zijn. nee mevrouw, hier bent u echt blij mee. inmiddels ben ik niet blij met sony, en ook niet meer zo erg met onze tmobile shop hier.....voor mij nooit meer sony.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Carinspixels,

Zonde dat jouw Z5 dezelfde kuren vertoont! :S Heb je de stappen uit mijn antwoord hierboven ook al doorgenomen om te kijken of dit effect heeft op jouw probleem?

Ook jammer om te lezen dat je niet tevreden bent met het advies van de T-Mobile Shop. Misschien is er iets waar wij je bij kunnen helpen, als het op advies aankomt? Hopelijk kunnen we ook nog wat doen aan het probleem!

Laat je weten of het resultaat heeft gehad? 🙂
Bij mij precies hetzelfde. Ik heb de Sony Xperia Z3+. Telefoon is meer dan 50% opgeladen en valt telkens uit na het invoeren van de pincode uit.

Wat heeft uiteindelijk geholpen?
Reputatie 4
Hoi Priscilla vdR,

Welkom op ons forum!

Heb jij al gekeken naar de tips die mijn collega David hierboven heeft beschreven? Ik zou daar zeker naar kijken als ik jou was. Mocht het nog steeds niet helpen, dan is de beste optie om jouw toestel ter reparatie aan te bieden. We horen graag van je of het heeft geholpen. En anders heeft wellicht iemand anders op het forum wel de gouden tip voor je. 🙂
Reputatie 2
Ik heb nu ruim 24 maanden de xperia Z3+. Ik had exact dezelfde problemen. In het begin viel de telefoon spontaan uit bij 20%, later zelfs bij 74%. De telefoon werd ook stelselmatig warm, systeem liep soms vast en ik heb echt overwogen de telefoon van 6 hoog naar beneden te gooien.

Ik heb op aanraden van een kennis een nieuwe accu besteld bij Bol.com, kosten ongeveer 18 euro. Het vervangen kost niet veel tijd, maar je moet het voorzichtig uitvoeren. De achterkant is uiterst gevoelig. De randen rond de achterkant met een warmtebron warm maken, vervolgens met een zuignap de achterkant rustig opbeuren en met pasjes (pinpas ofzo) de achterkant rustig rondom openmaken. Stekkertje opwippen, nieuwe accu erin en klaar.

Resultaat: telefoon valt niet meer uit, telefoon gaat VEEL langer mee op deze batterij en is tevens veel sneller geworden. Ik kreeg te horen dat dit een probleem is met de Sony-batterijen in de Xperia's waar zowel de oudere en nieuwere modellen last van hebben. Kleine inverstering, beetje werk en de telefoon werkt weer geweldig en kan er (voorlopig) weer tegenaan. Ik heb een video toegevoegd voor het vervangen van de batterij. Ik hoop dat je iets met deze info kunt.

Succes! 🙂
Reputatie 6
Badge +16
Hoi hoi Rfselfrink,

Gaaf om je hier te zien. Welkom op het forum!

Je avatar maakt me trouwens wel nieuwsgierig. Hoort er een verhaaltje bij of vond je deze afbeelding gewoon leuk? :D

Bedankt voor het delen van jouw oplossing. Zo heb je inderdaad met een kleine inverstering en een beetje moeite weer een goed werkend toestel! Wij adviseren te allen tijde om de telefoon door een erkend reparatie centrum te laten repareren, maar als jouw toestel toch al buiten de garantieperiode was en je weet wat je doet, dan kan het geen kwaad om aan zoiets te beginnen. Ik ben blij om te lezen dat het bij jou zo is opgelost!

Hopelijk kan je nog lang gebruik maken van je Xperia Z3+. 🙂

Reageer