Beantwoord

Tethering fout bij mobiele hotspot xperia Z2

Sinds zaterdag morgen kan ik niet meer internetten via mijn mobiele hotspot. Bericht is steeds dat er een tethering fout is opgetreden. Wat te doen. Ik zit in Italië voor werk en kan eigenlijk geen kant op.. Weten jullie raad?
icon

Beste antwoord door David 19 maart 2018, 15:14

Hoi Ancla,

Dat is erg onpraktisch, zonder internet zitten terwijl je het nodig hebt! :S

Heb je wel internet op jouw telefoon zelf? Ik heb het probleem even opgezocht en ik begrijp uit dit bericht dat er geen internet service beschikbaar is in de omgeving, wanneer je de hotspot wilt aanzetten. Dit kun je eens testen door bijvoorbeeld op een ander netwerk aan te melden (indien beschikbaar) en het dan nog eens te proberen. Het kan zijn dat het netwerk in jouw omgeving geen sterk genoeg signaal kan leveren om een hotspot aan te bieden in jouw omgeving. Als dit het geval is en er is geen ander netwerk beschikbaar, dan is een WiFi-netwerk in één van de vele koffietentjes misschien een optie om toch een beetje te kunnen werken?

Hopelijk lukt het je om een werkende verbinding te komen, zodat je kunt werken! Keep us posted en ciao for now!
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Ancla,

Dat is erg onpraktisch, zonder internet zitten terwijl je het nodig hebt! :S

Heb je wel internet op jouw telefoon zelf? Ik heb het probleem even opgezocht en ik begrijp uit dit bericht dat er geen internet service beschikbaar is in de omgeving, wanneer je de hotspot wilt aanzetten. Dit kun je eens testen door bijvoorbeeld op een ander netwerk aan te melden (indien beschikbaar) en het dan nog eens te proberen. Het kan zijn dat het netwerk in jouw omgeving geen sterk genoeg signaal kan leveren om een hotspot aan te bieden in jouw omgeving. Als dit het geval is en er is geen ander netwerk beschikbaar, dan is een WiFi-netwerk in één van de vele koffietentjes misschien een optie om toch een beetje te kunnen werken?

Hopelijk lukt het je om een werkende verbinding te komen, zodat je kunt werken! Keep us posted en ciao for now!
Ook geen internet meer op mijn telefoon. Wifi netwerk werkt wel. Op het moment dat ik van netwerk lokaal voor privé doeleinden wil wisselen door gebruik te maken van mijn mobiele hotspot gaat het mis.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Ancla,

Hmm, gek dat het internet op jouw telefoon ook helemaal niet meer werkt zeg. Zou je eens handmatig kunnen switchen tussen de providers die beschikbaar zijn in Italië, namelijk TIM, Wind Tre, H3G of Vodafone? Krijg je dan wel verbinding? Hoe gaat het als je je op een andere locatie bevindt? Wellicht is het bereik op een andere locatie beter. Mocht dit allemaal niet werken, dan zou je de simkaart nog even in een ander toestel kunnen testen, om er zo achter te komen of het probleem in het toestel of in de simkaart zit. Ik snap echter dat dit lastig kan zijn als je in Italië bent. In dat geval zouden cafés met internet inderdaad uitkomst kunnen bieden - ik hoop in elk geval dat je dan toch nog kunt werken!

Laat je het weten hoe dit allemaal gaat?
Hoi alles uitgeprobeerd! Internetcafe gaat mij tot eind oktober geen uitkomst bieden.
Blijf de fout melding houden. De Tim mast staat 250 meter bij mij vandaan, daar kan het volgens mij niet aanliggen;-). Bereik genoeg. Nog enig idee 💡?
Wind werkt in dit gebied niet
Reputatie 7
Badge +19
Goed dat je alles geprobeerd hebt Ancla! Het gaat dus echt alleen om een error bij het maken van een mobiele hotspot? Het internet op je mobiel doet het wel gewoon?

Ik heb helaas niet de kant-en-klare oplossing voor je, maar uiteraard denk ik graag verder met je mee. Heb je het toestel al eens een reset gegeven? Wellicht dat dit het probleem kan oplossen!

Mocht echt niets helpen, dan is het misschien een idee om een lokale simkaart aan te schaffen? Zeker als je nog zo lang in Italië bent, kan dit uitkomst bieden!
Opgelost tot nu. Hulp gehad van een T-mobile shop tig km verderop. Giuseppe had het in 1 minuut gefixed. Ik ben in ieder geval blij met zijn hulp.
Reputatie 7
Badge +19
Wat superfijn dat het is opgelost Ancla! Giuseppe snapte het dus beter dan ik. 😃 Wat was uiteindelijk de oplossing? Ik ben nu natuurlijk wel erg benieuwd!
Geen idee. Hij heeft wat aan mijn toestel gerommeld en het werkt weer. Maar het is nu allemaal opgelost en het werkt nog steeds. Bedankt voor alle moeite.

Reageer