Beantwoord

Uitgaande SMS werkt niet meer

• 2 januari 2018
  • 3 reacties
  • 157 Bekeken

Oi,

Sinds oktober 2017 werkt mijn uitgaande SMS niet meer. Ontvangen lukt wel. Toestel is een ACER liquid Z350. Pre-paid.

Inmiddels geprobeerd;
. Toestel uit / aan,
. Sim eruit, toestel uit / aan, sim erin, toestel uit / aan,
. SMSC-nummer gecontroleerd. Is het T-mobile nummer,
. SMSC-nummer geprobeerd te wijzigen, toestel weigerd een ander nummer te accepteren,
. Ruimte op het toestel gemaakt (> 1Gb vrij)
. Voldoende beltegoed (> 1 euro)

@Iemand nog tips ?
@T-Mobile, iemand aanwezig die mijn netwerk-instellingen kan nakijken?

Thx.
icon

Beste antwoord door David 3 januari 2018, 11:23

Hoi JJC,

Ik zou graag gelijk even alles in ons systeem willen controleren, maar zie dat je zonder My T-Mobile bent geregistreerd op onze Community. Ik kan op dit moment dus nog niet voor jou nagaan of er bij ons iets verkeerd of geblokkeerd staat. Als je alsnog registreert met My T-Mobile of mij jouw telefoonnummer in een privébericht stuurt, dan kunnen we dat alsnog nakijken!

Voor nu ben ik nog benieuwd of je het bij alle nummers hebt of bij een specifiek nummer? Zou je daarnaast ook een kruistest kunnen uitvoeren en het dan nogmaals proberen? Als het met jouw sim in een andere telefoon wel werkt en andersom niet, dan staat er in het toestel alsnog iets verkeerd ingesteld. Anders zou het ook heel goed aan de sim kunnen liggen.

Ben benieuwd naar jouw reactie! Hopelijk kunnen we het snel oplossen!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi JJC,

Ik zou graag gelijk even alles in ons systeem willen controleren, maar zie dat je zonder My T-Mobile bent geregistreerd op onze Community. Ik kan op dit moment dus nog niet voor jou nagaan of er bij ons iets verkeerd of geblokkeerd staat. Als je alsnog registreert met My T-Mobile of mij jouw telefoonnummer in een privébericht stuurt, dan kunnen we dat alsnog nakijken!

Voor nu ben ik nog benieuwd of je het bij alle nummers hebt of bij een specifiek nummer? Zou je daarnaast ook een kruistest kunnen uitvoeren en het dan nogmaals proberen? Als het met jouw sim in een andere telefoon wel werkt en andersom niet, dan staat er in het toestel alsnog iets verkeerd ingesteld. Anders zou het ook heel goed aan de sim kunnen liggen.

Ben benieuwd naar jouw reactie! Hopelijk kunnen we het snel oplossen!
Hai David, dank voor je antwoord. Gisteren even een toestel geleend en een kruistest uitgevoerd. Op dat toestel werkte e.e.a. wel, dus maar even aan het speuren op mijn toestel gegaan. Na het verwijderen van de nodige oude apps en het updaten van alle andere ncl een systeemupdate die was blijven hangen lijkt het nu weer te lukken :)

Dus dank voor de tip en wat mij betreft kan het topic dicht 🆒
Reputatie 7
Badge +20
Hey JJC,

Top dat het is gelukt, bedankt ook voor de terugkoppeling! 🙂

Reageer