Vraag

Uitschakelen - Foto's terug zetten na hard reboot

Goedemorgen,

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Want deze leek lukt het zelf niet en kon op het internet ook zo snel niet wat vinden.

SInds kort ben ik in bezit van een Sony Xperia Z1 compact. Hiermee maak ik regelmatig foto's.
Alleen zodra ik deze wis en ik start mijn telefoon opnieuw op staan al de foto's er weer tussen.

Aangezien dit nu een aantal keer gebeurd is, en ik nu mijn telefoon opnieuw opstart staan sommige foto's er nu 7 keer in.

Hoe kan ik dit uit/in schakelen? Dat wanneer ik een foto wis van mijn telefoon deze ook echt verwijderd is?

Alvast dank!

10 reacties

Er is gewoon wat behoorlijk mis met je toestel.... een telefoon schakelt niet uit als je een foto wist (wel, een goed werkende telefoon doet dat niet)

Dat sommige er een aantal keer opstaan nu geeft al aan dat wanneer er gewist word het bestandssysteem in de war raakt.. Het beste wat je doen kun is even een backup maken en een fabrieksreset doen. Het toestel is dan weer als nieuw en zou gewoon foto\s moeten kunnen wissen.

Probeer dat ook voordat je na de reset alles weer terug zet anders blijf je aan de gang. Je zou kunnen proberen de oorzaak te achterhalen en dergelijke maar ik geloof dat een fabrieksreset veel sneller zal werken en alles wat verkeerd kan staan zal dan weer goed terugkomen. Kijk ook eens of een eventuele SD kaart in orde is een defecte SD kaart geeft ook problemen met wissen en opslaan van bestanden.
Ha John,

Bedankt voor jouw reactie. Maar ik zie dat ik het nogal knullig heb omschreven.

Mijn telefoon schakeld niet uit als ik een foto wis.

Nogmaals in een "Nutshell"

Er staan +/- 400 foto's op mijn telefoon. Deze doe ik allemaal handmatig van mijn telefoon verwijderden.

Dan doe ik zelf mijn telefoon aan en uit zetten.

En op dat moment staan al die foto's er weer op!
Het lijkt dus net of hij ergens achter de schermen een back up maakt van de foto's. En dat vind ik niet nodig.
Dus waar zou ik dat kunnen uitschakelen?

Enig idee?
Moeilijk te zeggen maar nu wel duidelijk....

Toch schiet mij iets te binnen..... toen ik mijn huidige toestel aan het instaleren was heb ik weer mijn favoriete derde partij camera app erop gezet (Snap HDR) echter was ik zo dom om een ANDERE map te gebruiken voor de foto's en video's die gemaakt werken met die app.

Het resultaat was dat ik na een poosje opeens de foto's of dubbel op het toestel had of dat ze pas na een hele poos in de galary opdoken... na het wissen bleef soms ook een kopie in de systeemfolder (DCIM) staan...

Gebruik je soms ook een andere als de standaard app en/of heb je de folder waar de foto\s opgeslagen worden veranderd ? En hoe verplaats je de foto's ? Ik gebruik nu weer gewoon de standaard folder (op de externe SD kaart) en alles werkt weer perfect, wissen gaat zonder problemen en alle genomen foto's komen gewoon in de juiste map en niet dubbel.

Komen de foto's ook terug als je die op het toestel zelf wist ? dus bij het bekijken op verwijderen klikken ? Het lijkt bijna of je alleen een kopie maakt en niet echt de foto's verplaatst.

Als de foto's op een SD kaart staan zou je ook eens kunnen proberen de kaart in een pc/laptop te plaatsen, dan de foto's te verplaatsen en eens goed kijken of ze echt van de kaart zijn verdwenen.

Kijk ook eens met een filebrowser in de DCIM folders, als het goed is staan die op zowel de SD kaart als op het interne geheugen een van die folders zou leeg moeten zijn... zo niet zouden die trouwens ook beide in de galery op moeten duiken....

Meer kan ik even niet verzinnen :)

Reputatie 6
Hallo Rob,

Welkom op het Forum!

Heb je in jouw Google account toevallig ook aangegeven dat Google+ een backup van de foto's maakt en deze synchroniseert? Ik zie bijvoorbeeld dan ook foto's die niet fysiek op m'n toestel staan maar wel in de foto's app. In de Gallerij zijn ze niet zichtbaar omdat deze niet op het toestel staan ... Ik hoor het graag van je!
Dat is een hele goeie Chris !!!

Ik heb G+ eraf gegooid en er niet meer aan gedacht.....
Reputatie 7
Badge +9
En Dropbox en Photobucket doen dit ook automatisch.
Ik gebruik Mega voor mijn foto's, die worden wel gelijk naar de 50Gb gratis opslag gestuurd maar je krijgt geen dubbele galerij. Buiten dat, na flink testen met grote bestanden blijkt Mega ook veruit de snelste te zijn. Ik zet mijn backups en dergelijke er ook altijd neer.
Dank alle voor de reacties. Helaas is het een bekend probleem van Sony zie onderstaande topics:

http://talk.sonymobile.com/t5/Album/album-s-problem/td-p/716771

http://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z1-Compact/duplicate-photos/m-p/725105
Aha..... Sony maakt er een potje van de laatste tijd.... :)

De afgelopen twee weken is Sony het meest besproken merk op het forum volgens mij....
Ik heb hetzelfde probleem, heb mijn telefoon een keer opnieuw opgestart (zelf) en nu staan er ineens allemaal dubbele foto's in en mappen Thrumbnials...Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen. Vanuit mijn albums kan ik ook niet een hele map tegelijk verwijderen, moet dan steeds alle foto's los van elkaar selecteren...Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor

Reageer