Beantwoord

Update Huawei ascent P7

• 29 april 2015
  • 34 reacties
  • 1132 Bekeken

de update voor dit toestel is volgens mij al in oktober 2014 uitgebracht. Wanneer is de uitrol voor T-mobile klanten te verwachten?
icon

Beste antwoord door JePe2013 16 oktober 2015, 12:23

Jeetje, wat teleurstellend 😢
Inmiddels midden oktober en nòg geen update naar Lollipop voor de Huawei P7. Dit terwijl de opvolger Android Marshmallow al uitgerold wordt.

Jammer dat de Huawei zoveel tijd nodig heeft, de providers daar nog eens een flinke schep bovenop gooien, en pijnlijk dat T-mobile niet in staat is een eerder afgegeven planning na te komen.

Om deze reden voor mij geen Huawei meer, en al zeker niet een Branded toestel.
Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 6
Badge +16
@Hakras

Welkom op het forum!

Zou je kunnen aangeven over welke update je het hebt? We controleren dit graag voor je!

Heb je de stappen op onze toestelhulp pagina al gevolgd voor het updaten van je telefoon?
Het gaat mij om de update naar Adroid Lollypop EMUI-versie 3,0 . Momenteel is versie 4.4.2 met EMUI 2.3 geinstalleerd.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Hakras,

Ik heb dit gelijk even nagevraagd voor je en hoop zo spoedig mogelijk een antwoord voor je te hebben! :)

Als je in de tussentijd nog vragen hebt, laat het dan weten!
Reputatie 2
Ik ben overgestapt van een iPhone 4 naar de Huawei Ascend P7, de overstap bevalt me prima. Echter werkt de T-mobile verbinding niet goed nu ik bij mijn ouders ben, hierdoor kan ik onder meer niet internetbankieren. Zeer frusterend...

Iemand tips?

(Ik heb een aantal dagen geleden een tweet gestuurd naar T-mobile, echter geen reactie gekregen)
Reputatie 2
Het gaat mij om de update naar Adroid Lollypop EMUI-versie 3,0 . Momenteel is versie 4.4.2 met EMUI 2.3 geinstalleerd.

Ik meen ergens in juni/juli 2015?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Hakras,

Ik zou willen dat ik beter nieuws had, maar er is helaas nog geen concrete datum voor de uitrol van deze update. 😞 De expert geeft aan dat het nog wel even zou kunnen duren voor deze beschikbaar is.

Helaas niet het antwoord waar je op gehoopt had. Mocht je verder nog vragen hebben laat het dan weten!

@MvdL1305

Het is helaas niet toegestaan om "in te breken" op andermans vraag als dit niet met hetzelfde onderwerp te maken heeft. Je kunt hier je eigen topic voor aanmaken. 🙂
Goedemorgen,

Het is inmiddels Juni/Juli geweest, is er al zicht op een mogelijke uitrol datum?
Collega's met een zelfde toestel van een andere provider hebben de update al draaien.

Ik ben zeer benieuwd!
Reputatie 5
@Mrijnders bedankt voor je bericht! Wij verwachten de Lollipop update voor de P7 begin september te gaan testen. Wanneer deze wordt goedgekeurd zal deze in een week of 2 na goedkeuring beschikbaar komen. Nog eventjes geduld dus!
Jeetje, wat teleurstellend 😢
Inmiddels midden oktober en nòg geen update naar Lollipop voor de Huawei P7. Dit terwijl de opvolger Android Marshmallow al uitgerold wordt.

Jammer dat de Huawei zoveel tijd nodig heeft, de providers daar nog eens een flinke schep bovenop gooien, en pijnlijk dat T-mobile niet in staat is een eerder afgegeven planning na te komen.

Om deze reden voor mij geen Huawei meer, en al zeker niet een Branded toestel.
Reputatie 7
Badge +20
Hi JePe2013,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Er staat een update naar Lollipop gepland om in week 47 getest te worden. Wanneer alles wordt goedgekurd zal de update rond week 50 beschikbaar gemaakt worden! Dus nog even geduld..
Hallo, ik heb de update naar EMUI 3.1 gehad en sindsdien lopen alle apps vast en soms zelfs de hele telefoon. Iemand ook dergelijke ervaring en wat kan ik doen? B.v.d.
Hoi syberen, welkom op het forum.

Je hebt hier al een topic over geopend: https://forum.t-mobile.nl/overige-toestelmerken-365/update-huawei-ascend-p7-260545
Het is niet toegestaan om je bericht meermaals op het forum neer te zetten, zou je daar rekening mee willen houden? Bedankt.
Als de telefoon niet zelf update is er altijd nog de mogelijkheid om hem met behulp van de computer legaal de nieuwe software te geven maar dan is dit geen orginele huawei software maar het werkt prima
Inmiddels zitten we in week 14!!!

Hoe serieus wil je als klantenservice overkomen? Bah bah 😞
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen JePe2013,

Maak je nog gebruik van de Huawei Ascend P7? :8

Voor dat toestel liep alles op schema en Android 5.1 is in januari al uitgerold. Heb je al eens in je instellingen bij je software gekeken of je kan updaten?
Goedemorgen. Gisteren kreeg ik de melding dat de update naar Android 5.1 en EMUI 3.1 klaar stond. Update is verder succesvol verlopen.
Goedemorgen JePe2013,

Maak je nog gebruik van de Huawei Ascend P7? :8

Voor dat toestel liep alles op schema en Android 5.1 is in januari al uitgerold. Heb je al eens in je instellingen bij je software gekeken of je kan updaten?

Via instellingen / updates / Systeemupdates / Online-update

Ik krijg dan de melding dat er geen updates zijn gevonden.

De telefoon draait op android versie 4.4.2
Reputatie 7
Badge +20
Hi JePe2013,

Dankjewel voor de reactie. De Huawei P7 update is alleen beschikbaar voor de open markt. Heb je al geprobeerd om via de PC te updaten?
Ik heb geprobeerd de update uit te voeren, maar na installatie doet mijn telefoon niks meer. Hij start steeds op in een soort boot menu, maar, zelfs na het terugzetten van fabriekinstellingen start hij niet meer op. Wat moet ik doen?
Reputatie 6
Badge +17
Hi Mzoetendal,

Leuk dat je weer eens langskomt op het forum!

Helaas is de reden minder leuk. Wat balen dat je toestel na de update niets meer doet! Heb je bij het terugzetten van de fabrieksinstellingen daarna weer de back-up erop gezet? Zou je het eens kunnen proberen zonder gelijk de back-up terug te plaatsen? Zou je verder eens naar deze pagina kunnen kijken? Daarnaast staan er op deze pagina ook een aantal tips.

Houd je ons op de hoogte?
Na heel veel gedoe, heb ik via de PC een download van de firmware op een micro sd kaart gezet, en vanaf daar weer opgestart. Hoewel ik dacht ik Android 4.4 installeerde, heb ik nu 5.1 Lollipop, en die werkt alles behalve foutloos, maar tenminste kan ik mijn telefoon weer gebruiken, die twee dagen klinisch dood leek. Dus ik ben wel blij. Een aantal apps, bijv Youtube wil niet starten...Ik zie dat ik kan downgraden nu...dus dan ga ik daar nog maar even voor zitten...pfff
Reputatie 6
Badge +17
Hoi mzoetendal,

Gelukkig dat je in ieder geval je toestel weer kunt gebruiken! Is het al gelukt met het downgraden? Houd je ons op de hoogte?

Als ik je nog ergens bij kan helpen, laat het gerust weten!
Hallo,

Na veel heen en weer gekopieer (volgens Raymond's instructie) heb ik mijn telefoon weer op 4.4.2. Bijna onmiddelijk meldde mijn telefoon dat er een update klaarstaat (de vermadelijde 5.1.1). Ik heb de update-aankondigingen maar uitgezet. Wat mij stoort dat Huawei (of doet Tmobile dat?) een update beschikbaar stelt die gewoon NIET werkt. Het is niet een bug, maar een versie die lijkt op een virus. Sommige apps werkten, sommige helemaal niet of half, of soms. Daarnaast kreeg ik ook proces fouten of liep de Systeem UI vast. Ik weet niet bij een dergelijke klacht thuishoort....want de gemiddelde telefoongebruiker lost dit niet snel zelf op, en dat vind ik wel erg kwalijk. Overigens dank dat ik via het forum wel aan de juiste info kwam om het op te kunnen lossen.
Mijn probleem is echter met 4.4.2 niet opgelost. Ik heb nu dezelfde ellende als met 5.1.1 zelfs de play store doet het niet. Tijdens het opstarten loopt de play store vast. Sms-en versturen wil ook niet. Ik kan nog net bellen, thats it. Ik ga nu een poging doen Emu 3.0 erop te krijgen want daar leek gister wat meer leven in te zitten. Als ook dat niet werkt, dan mag ie van mij in de goudvissekom
Mijn probleem is echter met 4.4.2 niet opgelost. Ik heb nu dezelfde ellende als met 5.1.1 zelfs de play store doet het niet. Tijdens het opstarten loopt de play store vast. Sms-en versturen wil ook niet. Ik kan nog net bellen, thats it. Ik ga nu een poging doen Emu 3.0 erop te krijgen want daar leek gister wat meer leven in te zitten. Als ook dat niet werkt, dan mag ie van mij in de goudvissekom

Ik heb nog de simkaart verwijderd, telefoon opnieuw opgestart. Sim er weer in......en morgen vertel ik of het nu wel of niet oke is.....:@

Reageer