Beantwoord

Update Huawei ascent P7

• 29 april 2015
  • 34 reacties
  • 1132 Bekeken

Toon eerste reactie

34 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hi mzoetendal,

Heel erg vervelend dit. Ik kan me goed voorstellen dat je hier een oplossing voor wilt hebben.

Wij testen de software altijd voordat deze wordt vrijgegeven. Hierdoor is de software die wij vrijgeven in de meeste gevallen zelfs stabieler, veiliger en sneller op ons netwerk. Het is daarom erg vreemd dat je hier problemen mee ervaart. We gaan graag samen met je op zoek naar een oplossing.

Heb je al verbeteringen opgemerkt na het opnieuw plaatsen van je simkaart? Heb je de mogelijkheid om een andere simkaart in je toestel te testen? Heb je de telefoon al teruggezet naar de fabrieksinstellingen zonder een back-up terug te plaatsen?

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Hallo,

Het allereerste wat ik deed (na installatie van 5.1.1) was terug naar fabrieksinstellingen (zonder backup), maar dat hielp niet. Via een anders site heb ik na veel gedoe een downgrade gedaan naar 4.4.2 (Dat is overigens niet de versie waar mijn telefoon op draaide, ik had al in de loop van 2015 een upgrade gekregen en uitgevoerd). Echter na deze downgrade, zie mijn reactie gister, werkt de telefoon nog steeds niet oke, ook niet na herstarten zonder Sim. Het is zelfs zo debiel, dat ik sms-en binnen krijg als de SIM eruit is....iets wat niet eens zou moeten kunnen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Mzoetendal,

Wat jammer om te horen dat het niet geholpen heeft! Had je al geprobeerd om een andere simkaart in jouw toestel te testen? Op die manier kunnen we even kijken of het mogelijk aan je simkaart of toch aan je toestel ligt. Mocht dit niet helpen, dan wil ik je eerst nog even verwijzen naar dit topic over 'Mijn toestel is (mogelijk) defect. Wat kan ik zelf doen om een reparatie te voorkomen?'.

Mochten de tips in dat topic geen verschil maken, dan wil ik je toch adviseren op je toestel op te sturen ter reparatie. Houd je ons op de hoogte?
Hallo Issam en Thalina,

Ik heb het uiteindelijk het volgende gedaan:

1 ► Bij alle updates via micro SD, eerst de SIM verwijderen (anders blokkeert de playstore)

2 ► Van de foute versie 4.4.2 weer een update gedaan naar 5.1.1 (EMU 3.1)

3 ► Rollback gedaan naar EMU 3.0 en daar werk ik nu mee

Ondanks dat niemand dit advies geeft (ook de site van Raymond Jurg niet) is dat de beste oplossing. Alle apps werken inclusief Play store, toestel loopt niet vast en de batterij heeft weer normale power.

In EMU 3.1 was de batterij overnacht (in 7 a 8 uur) helemaal leeg zonder dat er actieve apps waren. DUS conclusie, niet de telefoon, niet de SIM maar de software is de schuldige. Bij deze update vershijnt het Tmobile startscherm ook niet meer, maar daar zit ik niet mee🆒 Erg jammer dat mijn trial and error sneller tot een oplossing dan bronnen op het internet. Maar wel bedankt voor de snelle reacties en adviezen hier want die hebben me zeker de goede kant op geholpen.

Groeten, Marc
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Marc,

Goed nieuws! Ik ben blij dat het is opgelost zonder je telefoon op te sturen.

Bedankt voor het delen van je oplossing. Vind je het goed als ik de opmaak van je bericht een beetje aanpas om het nog makkelijker leesbaar te maken voor andere klanten die hetzelfde probleem ervaren? We willen natuurlijk dat zo veel mensen die dit probleem ervaren jouw berichtje zien!

Graag gedaan en je weet ons te vinden als je andere vragen of verzoeken hebt. 🙂
Hallo Issam,

Ja je bent vrij om mijn bericht aan te passen en te delen!

Groet
Reputatie 6
Badge +16
Hi Marc,

Bedankt. Ik hoop dat we hier ook andere Huawei gebruikers mee kunnen helpen. 😉
Hallo Issam,

De versie EMU 3.0 werkt perfect, geen klachten meer!

Groet,

Marc
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Marc,

Dat is goed om te horen! Bedankt voor je update. 😉

Reageer