Beantwoord

Update Huawei ascent P7

  • 29 april 2015
  • 34 reacties
  • 1132 Bekeken

de update voor dit toestel is volgens mij al in oktober 2014 uitgebracht. Wanneer is de uitrol voor T-mobile klanten te verwachten?
icon

Beste antwoord door JePe2013 16 oktober 2015, 12:23

Jeetje, wat teleurstellend 😢
Inmiddels midden oktober en nòg geen update naar Lollipop voor de Huawei P7. Dit terwijl de opvolger Android Marshmallow al uitgerold wordt.

Jammer dat de Huawei zoveel tijd nodig heeft, de providers daar nog eens een flinke schep bovenop gooien, en pijnlijk dat T-mobile niet in staat is een eerder afgegeven planning na te komen.

Om deze reden voor mij geen Huawei meer, en al zeker niet een Branded toestel.
Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Marc,

Dat is goed om te horen! Bedankt voor je update. 😉
Hallo Issam,

De versie EMU 3.0 werkt perfect, geen klachten meer!

Groet,

Marc
Reputatie 6
Badge +16
Hi Marc,

Bedankt. Ik hoop dat we hier ook andere Huawei gebruikers mee kunnen helpen. 😉
Hallo Issam,

Ja je bent vrij om mijn bericht aan te passen en te delen!

Groet
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Marc,

Goed nieuws! Ik ben blij dat het is opgelost zonder je telefoon op te sturen.

Bedankt voor het delen van je oplossing. Vind je het goed als ik de opmaak van je bericht een beetje aanpas om het nog makkelijker leesbaar te maken voor andere klanten die hetzelfde probleem ervaren? We willen natuurlijk dat zo veel mensen die dit probleem ervaren jouw berichtje zien!

Graag gedaan en je weet ons te vinden als je andere vragen of verzoeken hebt. 🙂
Hallo Issam en Thalina,

Ik heb het uiteindelijk het volgende gedaan:

1 ► Bij alle updates via micro SD, eerst de SIM verwijderen (anders blokkeert de playstore)

2 ► Van de foute versie 4.4.2 weer een update gedaan naar 5.1.1 (EMU 3.1)

3 ► Rollback gedaan naar EMU 3.0 en daar werk ik nu mee

Ondanks dat niemand dit advies geeft (ook de site van Raymond Jurg niet) is dat de beste oplossing. Alle apps werken inclusief Play store, toestel loopt niet vast en de batterij heeft weer normale power.

In EMU 3.1 was de batterij overnacht (in 7 a 8 uur) helemaal leeg zonder dat er actieve apps waren. DUS conclusie, niet de telefoon, niet de SIM maar de software is de schuldige. Bij deze update vershijnt het Tmobile startscherm ook niet meer, maar daar zit ik niet mee🆒 Erg jammer dat mijn trial and error sneller tot een oplossing dan bronnen op het internet. Maar wel bedankt voor de snelle reacties en adviezen hier want die hebben me zeker de goede kant op geholpen.

Groeten, Marc
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Mzoetendal,

Wat jammer om te horen dat het niet geholpen heeft! Had je al geprobeerd om een andere simkaart in jouw toestel te testen? Op die manier kunnen we even kijken of het mogelijk aan je simkaart of toch aan je toestel ligt. Mocht dit niet helpen, dan wil ik je eerst nog even verwijzen naar dit topic over 'Mijn toestel is (mogelijk) defect. Wat kan ik zelf doen om een reparatie te voorkomen?'.

Mochten de tips in dat topic geen verschil maken, dan wil ik je toch adviseren op je toestel op te sturen ter reparatie. Houd je ons op de hoogte?
Hallo,

Het allereerste wat ik deed (na installatie van 5.1.1) was terug naar fabrieksinstellingen (zonder backup), maar dat hielp niet. Via een anders site heb ik na veel gedoe een downgrade gedaan naar 4.4.2 (Dat is overigens niet de versie waar mijn telefoon op draaide, ik had al in de loop van 2015 een upgrade gekregen en uitgevoerd). Echter na deze downgrade, zie mijn reactie gister, werkt de telefoon nog steeds niet oke, ook niet na herstarten zonder Sim. Het is zelfs zo debiel, dat ik sms-en binnen krijg als de SIM eruit is....iets wat niet eens zou moeten kunnen.
Reputatie 6
Badge +16
Hi mzoetendal,

Heel erg vervelend dit. Ik kan me goed voorstellen dat je hier een oplossing voor wilt hebben.

Wij testen de software altijd voordat deze wordt vrijgegeven. Hierdoor is de software die wij vrijgeven in de meeste gevallen zelfs stabieler, veiliger en sneller op ons netwerk. Het is daarom erg vreemd dat je hier problemen mee ervaart. We gaan graag samen met je op zoek naar een oplossing.

Heb je al verbeteringen opgemerkt na het opnieuw plaatsen van je simkaart? Heb je de mogelijkheid om een andere simkaart in je toestel te testen? Heb je de telefoon al teruggezet naar de fabrieksinstellingen zonder een back-up terug te plaatsen?

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Mijn probleem is echter met 4.4.2 niet opgelost. Ik heb nu dezelfde ellende als met 5.1.1 zelfs de play store doet het niet. Tijdens het opstarten loopt de play store vast. Sms-en versturen wil ook niet. Ik kan nog net bellen, thats it. Ik ga nu een poging doen Emu 3.0 erop te krijgen want daar leek gister wat meer leven in te zitten. Als ook dat niet werkt, dan mag ie van mij in de goudvissekom

Ik heb nog de simkaart verwijderd, telefoon opnieuw opgestart. Sim er weer in......en morgen vertel ik of het nu wel of niet oke is.....:@
Mijn probleem is echter met 4.4.2 niet opgelost. Ik heb nu dezelfde ellende als met 5.1.1 zelfs de play store doet het niet. Tijdens het opstarten loopt de play store vast. Sms-en versturen wil ook niet. Ik kan nog net bellen, thats it. Ik ga nu een poging doen Emu 3.0 erop te krijgen want daar leek gister wat meer leven in te zitten. Als ook dat niet werkt, dan mag ie van mij in de goudvissekom
Hallo,

Na veel heen en weer gekopieer (volgens Raymond's instructie) heb ik mijn telefoon weer op 4.4.2. Bijna onmiddelijk meldde mijn telefoon dat er een update klaarstaat (de vermadelijde 5.1.1). Ik heb de update-aankondigingen maar uitgezet. Wat mij stoort dat Huawei (of doet Tmobile dat?) een update beschikbaar stelt die gewoon NIET werkt. Het is niet een bug, maar een versie die lijkt op een virus. Sommige apps werkten, sommige helemaal niet of half, of soms. Daarnaast kreeg ik ook proces fouten of liep de Systeem UI vast. Ik weet niet bij een dergelijke klacht thuishoort....want de gemiddelde telefoongebruiker lost dit niet snel zelf op, en dat vind ik wel erg kwalijk. Overigens dank dat ik via het forum wel aan de juiste info kwam om het op te kunnen lossen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi mzoetendal,

Gelukkig dat je in ieder geval je toestel weer kunt gebruiken! Is het al gelukt met het downgraden? Houd je ons op de hoogte?

Als ik je nog ergens bij kan helpen, laat het gerust weten!
Na heel veel gedoe, heb ik via de PC een download van de firmware op een micro sd kaart gezet, en vanaf daar weer opgestart. Hoewel ik dacht ik Android 4.4 installeerde, heb ik nu 5.1 Lollipop, en die werkt alles behalve foutloos, maar tenminste kan ik mijn telefoon weer gebruiken, die twee dagen klinisch dood leek. Dus ik ben wel blij. Een aantal apps, bijv Youtube wil niet starten...Ik zie dat ik kan downgraden nu...dus dan ga ik daar nog maar even voor zitten...pfff
Reputatie 6
Badge +17
Hi Mzoetendal,

Leuk dat je weer eens langskomt op het forum!

Helaas is de reden minder leuk. Wat balen dat je toestel na de update niets meer doet! Heb je bij het terugzetten van de fabrieksinstellingen daarna weer de back-up erop gezet? Zou je het eens kunnen proberen zonder gelijk de back-up terug te plaatsen? Zou je verder eens naar deze pagina kunnen kijken? Daarnaast staan er op deze pagina ook een aantal tips.

Houd je ons op de hoogte?
Ik heb geprobeerd de update uit te voeren, maar na installatie doet mijn telefoon niks meer. Hij start steeds op in een soort boot menu, maar, zelfs na het terugzetten van fabriekinstellingen start hij niet meer op. Wat moet ik doen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi JePe2013,

Dankjewel voor de reactie. De Huawei P7 update is alleen beschikbaar voor de open markt. Heb je al geprobeerd om via de PC te updaten?
Goedemorgen JePe2013,

Maak je nog gebruik van de Huawei Ascend P7? :8

Voor dat toestel liep alles op schema en Android 5.1 is in januari al uitgerold. Heb je al eens in je instellingen bij je software gekeken of je kan updaten?

Via instellingen / updates / Systeemupdates / Online-update

Ik krijg dan de melding dat er geen updates zijn gevonden.

De telefoon draait op android versie 4.4.2
Goedemorgen. Gisteren kreeg ik de melding dat de update naar Android 5.1 en EMUI 3.1 klaar stond. Update is verder succesvol verlopen.
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen JePe2013,

Maak je nog gebruik van de Huawei Ascend P7? :8

Voor dat toestel liep alles op schema en Android 5.1 is in januari al uitgerold. Heb je al eens in je instellingen bij je software gekeken of je kan updaten?
Inmiddels zitten we in week 14!!!

Hoe serieus wil je als klantenservice overkomen? Bah bah 😞
Als de telefoon niet zelf update is er altijd nog de mogelijkheid om hem met behulp van de computer legaal de nieuwe software te geven maar dan is dit geen orginele huawei software maar het werkt prima
Hoi syberen, welkom op het forum.

Je hebt hier al een topic over geopend: https://forum.t-mobile.nl/overige-toestelmerken-365/update-huawei-ascend-p7-260545
Het is niet toegestaan om je bericht meermaals op het forum neer te zetten, zou je daar rekening mee willen houden? Bedankt.
Hallo, ik heb de update naar EMUI 3.1 gehad en sindsdien lopen alle apps vast en soms zelfs de hele telefoon. Iemand ook dergelijke ervaring en wat kan ik doen? B.v.d.
Reputatie 7
Badge +20
Hi JePe2013,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Er staat een update naar Lollipop gepland om in week 47 getest te worden. Wanneer alles wordt goedgekurd zal de update rond week 50 beschikbaar gemaakt worden! Dus nog even geduld..

Reageer