Beantwoord

Updates voor Huawei en Dual Windows

• 1 maart 2016
  • 3 reacties
  • 251 Bekeken

Dag mensen,
Sinds een korte tijd gebruik ik de Huawei G8. Met 32gb/3gb en 3000mAh een pracht van een toestel. Ben er lekker mee bezig geweest de afgelopen dagen om hem zo in te richten dat ik mee leven kan. Mijn verborgen app map zit tjokvol en heb nu een heerlijke rustige oppervlakte met hier en daar een zelf gedownloade app zoals bijvoorbeeld QuickShortcutMaker en zo voorts. Ik vind het echt een heerlijk toestel. Toch mis ik nog iets. Het lijkt me eigenlijk heel leuk om met dual windows á la LG g4 te kunnen werken. Met android marshmallow kan dat geloof ik. Daar bij hoort dan voor Huawei de update naar EMUI 4.0. Gaat EMUI 4.0 werken met dual windows? Wanneer komt die update eigenlijk? Volgens ene Joe van Huawei in het 2e kwartaal van dit jaar. Maar zijn de t-Mobile Huawei's niet ook afhankelijk van de provider wat betreft de update?(ik heb wel eens iets gelezen over branding of zo iets...) Ik heb er niet zoveel verstand van en dus vraag ik het hier. Als Huawei aangeeft 2e kwartaal is dat dan ook zo of betekent het dat t-Mobile de vanaf dat moment de gelegenheid heeft om dan te updaten en kan dat dan nog weer langer duren? En....zit er in de android 6.0 met EMUI 4.0 ook dual windows in om mee te spelen?
icon

Beste antwoord door David 8 maart 2016, 11:13

Hey Katnagel,

Welkom op ons Forum en leuk om te lezen dat je toestel zo goed bevalt! :D

Waarom heb je er in eerste instantie voor gekozen om voor dit toestel te gaan? Wat betreft Dual Windows heb ik even navraag moeten doen bij één van onze Klantexperts. Zij gaf aan dat dit een tablet-only feature is en je dit op een smartphone wilt gebruiken, je de firmware aan moet passen. Van oorsprong schijnt dit een Samsung feature te zijn. Ik heb me hierover dus even laten informeren. ;)

De updates moeten inderdaad nog wel langs de provider voor die vrijgegeven worden, dit kan dus effect hebben op de levertijd van de software update. Je kunt de ontwikkelingen hierover volgen in ons algemene software update topic.

Mocht je nog vragen hebben, laat het dan weten!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Katnagel,

Welkom op ons Forum en leuk om te lezen dat je toestel zo goed bevalt! :D

Waarom heb je er in eerste instantie voor gekozen om voor dit toestel te gaan? Wat betreft Dual Windows heb ik even navraag moeten doen bij één van onze Klantexperts. Zij gaf aan dat dit een tablet-only feature is en je dit op een smartphone wilt gebruiken, je de firmware aan moet passen. Van oorsprong schijnt dit een Samsung feature te zijn. Ik heb me hierover dus even laten informeren. ;)

De updates moeten inderdaad nog wel langs de provider voor die vrijgegeven worden, dit kan dus effect hebben op de levertijd van de software update. Je kunt de ontwikkelingen hierover volgen in ons algemene software update topic.

Mocht je nog vragen hebben, laat het dan weten!
Ach zo.... inmiddels op YouTube ergens een videootje over de Huawei GX8 tegengekomen die met marshmallow en Emui4.0 wel over een dual window optie beschikt. Uitvinding van Samsung dus? Cool, dat wist ik niet. Ik heb het gezien en geprobeerd op de G4 bij iemand die op de ene of de andere manier (volgens hem niet heel moeilijk dus ook voor een a-techneut als mij te doen) iedere gewenste app kon gebruiken op beide schermen. (bijvoorbeeld Whatsapp en Maps)

En wat ik verder van een Duits forum heb begrepen is dat de G8 en de GX8 identiek zijn, alleen de naam is veranderd. Ik wacht het even af.... Waarom ik voor deze phablet (okee het is een phone en geen tablet) heb gekozen is de prijs. Ik wilde voor een G4 gaan of de Nexus 5X maar mijn financieel directeur (mijn echtgenote!) vond dat te duur. Nou ja en toen kwam ik uit op die 3gb natuurlijk die samen met de 32 gb en de grote accu dan de doorslag gaf, een serieus te nemen telefoon die G8. De jongen in de tMobile shop gaf de keuze, de G8 of anders de P8. De G8 had net dat ietsje meer. Vandaar dus.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Katnagel,

Ik had ook een app online gevonden voor Dual Windows, maar het oogde niet erg stabiel en de reacties waren ook niet laaiend positief. 😉 Heb je diegene toevallig ook gevraagd of het mogelijk was voor jouw telefoon?

Haha, financieel directeur, herkenbaar! 😃 Vind het altijd leuk om mensen hun beweegredenen achter een telefoon te weten te komen! In veel gevallen is het "omdat 'ie mooi is", maar je hebt er dus iets meer over nagedacht dan dat.

Laat je het me weten als je nog vragen hebt, Katnagel?

Reageer