Beantwoord

USB-kabel maakt slecht contact met mobiel

• 5 december 2016
  • 6 reacties
  • 1350 Bekeken

Hoi,
Afgelopen september heb ik een nieuwe Sony Xperia bij jullie gekocht. Nu, een paar maanden later, laadt hij niet meer op tenzij je de kabel in een bepaalde hoek houdt. Dit is ook erg lastig als je de mobiel op de pc wil aansluiten. Hij maakt niet meer goed kontact met de aansluiting vh kabeltje met de usb poort. Ik neem aan dat dit nog onder de garantie valt. Wat kan ik doen zodat dit probleem wordt opgelost? Vriendelijke groet, Diana van den Berg
icon

Beste antwoord door Sam- 8 december 2016, 11:36

Hoi DvdBerg,

Hmm als je ervan overtuigd bent dat de kabel goed werkt dan wil ik je adviseren om eerst een andere kabel in jouw toestel te testen. Ervaar je dan nog steeds hetzelfde probleem, dan weet je zeker dat dit aan je telefoon ligt. Hopelijk is dit niet het geval, maar mocht dit toch door je toestel veroorzaakt worden dan wil ik je vragen om een kijkje te nemen in het 'Hoe voorkom ik een reparatie topic'.

In dit topic vind je de stappen die je kan doorlopen voordat je jouw toestel opstuurt in de hoop dat het uiteindelijk niet meer nodig is. Moet je toestel toch opgestuurd worden dan vind je hier ook informatie over.

Laat ons weten wat het resultaat is, we zijn erg benieuwd!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi DvdBerg,

Hmm als je ervan overtuigd bent dat de kabel goed werkt dan wil ik je adviseren om eerst een andere kabel in jouw toestel te testen. Ervaar je dan nog steeds hetzelfde probleem, dan weet je zeker dat dit aan je telefoon ligt. Hopelijk is dit niet het geval, maar mocht dit toch door je toestel veroorzaakt worden dan wil ik je vragen om een kijkje te nemen in het 'Hoe voorkom ik een reparatie topic'.

In dit topic vind je de stappen die je kan doorlopen voordat je jouw toestel opstuurt in de hoop dat het uiteindelijk niet meer nodig is. Moet je toestel toch opgestuurd worden dan vind je hier ook informatie over.

Laat ons weten wat het resultaat is, we zijn erg benieuwd!
De kabel doet het prima het zit hem in de poort vh toestel gecombineerd met de aansluiting vd kabel. Dus ik kan het proberen maar betwijfel of het iets oplevert..
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Diana,

Dan kun je gebruikmaken van de garantie op jouw kabel. Via de link die ik hierboven heb gestuurd vind je de stappen die je hiervoor kunt volgen.

Laat je weten of dit allemaal duidelijk en gelukt is?
Stof is helaas niet het probleem..
Reputatie 7
Badge +20
Hey Diana,

Zo te zien denkt Rlsikosek12 al lekker met je mee! Heb je al even gekeken of de aansluiting nog wel schoon is? Zorg er wel voor dat je voorzichtig bent met het schoonmaken.

Als het niet werkt, dan kun je de kabel ter reparatie aanbieden. Je hebt namelijk 6 maanden garantie op accessoires die bij ons meegeleverd zijn. Je hebt het toestel los gekocht denk ik? Dan valt deze dus nog mooi binnen de garantietermijn. :)

Laat je het weten of alles duidelijk is? Als er nog vragen of onduidelijkheden zijn, dan horen we dat graag van je!
Reputatie 3
Hoi DvdBerg,

Ik heb dit probleem wel eens met mijn iPhone. Dit komt bij mij omdat er dan stof in de oplaadpoort zit. Als ik met een naald het stof er tussen weg haal, dan laad mijn iPhone zonder problemen op. Misschien werkt deze tip wellicht ook bij jouw Xperia?

Reageer