Vraag

USSD code uivoeren

• 31 januari 2014
  • 8 reacties
  • 7794 Bekeken

Hallo,
Ik kan sinds kort niet meer bellen en gebeld worden. Het gaat om een HTC one X
Als ik iemand bel vanuit mijn contacten dan krijg ik een melding USSD code uitvoeren en daarna een blokje met verbindingsprobleem 
of ongeldige MMI code.
Als ik het telnummer gewoon in tik dan heb ik geen gehoor. ik hoor hem niet over gaan maar bij de gene die ik bel gaat hij wel over.
Als ik gebeld word dan gaat hij niet over
 met een ringtoon maar met de triltoon en als ik de tel dan opneem hoor ik niks.
Ik weet niet wat ik hier aan moet doen, heb mn tel ook al naar fabrieksinstellingen gezet maat dat heeft niet geholpen helaas.
Wie kan mij helpen?

Maria

8 reacties

Beste Maria,

Dit is een vervelend probleem, wanneer is het probleem ontstaan? Heb je een app geinstalleerd? Of was het er opeens?
Je kunt proberen de fabriekstinstellingen terug te zetten (dit vind je onder het menu instellingen -> Back-up maken en opnieuw instellen -> Telefoon resetten

Hierdoor raak je wel alles kwijt wat er op de telefoon staat.

Hopelijk is het probleem dan verholpen, anders kan het zijn dat je toestel defect is.
Beste Maria,

Dit is een vervelend probleem, wanneer is het probleem ontstaan? Heb je een app geinstalleerd? Of was het er opeens?
Je kunt proberen de fabriekstinstellingen terug te zetten (dit vind je onder het menu instellingen -> Back-up maken en opnieuw instellen -> Telefoon resetten

Hierdoor raak je wel alles kwijt wat er op de telefoon staat.

Hopelijk is het probleem dan verholpen, anders kan het zijn dat je toestel defect is.

Bedankt voor je reactie. Het kwam ineens, ik heb een harde reset gedaan op advies van een medewerker van de winkel t mobile maar heeft niet geholpen jammer genoeg. Denk dat ik de tel maar op moet sturen.
@maria

Je hebt de sim al wel een keer in een ander toestel geprobeerd? Voordat je het toestel opstuurt is het belangrijk dat je dit wel even controleert voordat je hem voor niks wegstuurt. :)

Je kunt een zogenaamde simwissel doen. Een andere sim in jouw toestel en jouw sim in een ander toestel. Succes alvast.
Dank voor je reactie. Ik heb een andere simkaart in mijn tel gedaan en deed het nog steeds niet. Wat betekent de code eigenlijk.... ussd?
Reputatie 5
Badge +13
Ik kwam het volgende tegen:
Unstructured Supplementary Service Data (USSD) codes. Dit zijn codes voorafgegaan door een sterretje en eventueel een hekje en gevolgd door een hekje waarmee je bijvoorbeeld het unieke identificatienummer van het toestel kunt oproepen.

Het zou gaan om een beveiligingslek en vervolgens vind ik dit terug:
Hoe bescherm je je smarthone?
Als jouw toestel gevoelig is voor het lek en er nog geen patch is van de fabrikant, kun je in Google Play Store meerdere apps vinden om hem te beschermen. Wij gebruikten persoonlijk de TelStop app die in het PC World artikel wordt aangeraden. Je kunt ook G Data’s USSD-filter installeren. (Het heeft geen nut beide apps te installeren: kies een van de twee.) Beide apps werken op dezelfde manier: ze vangen url’s die beginnen met “tel:” op en controleren ze op een kwaadaardige USSD

Volledig artikel vind je hier terug.
@ maria

Dit is een erg vervelend probleem! Wanneer een reset van de fabrieksinstellingen geen effect heeft, dan adviseer ik je om een beroep te doen op de fabrieksgarantie die er op het toestel zit. Via onze website kan je een reparatie starten en daar vind je ook tevens alle benodigde informatie. Laat maar even weten of het is gelukt!
Dank voor het reageren, ik heb de tel inmiddels opgestuurd ter reparatie. Verzekeringswerk :) 
@ maria

Prima! Laat nog maar even weten hoe de reparatie is verlopen! 🙂

Reageer