Beantwoord

Verbinding maken met computer via tethering

• 3 februari 2016
  • 4 reacties
  • 278 Bekeken

Ik kan geen verbinding maken met de computer. De optie uab tethering is er niet.
icon

Beste antwoord door Amy 4 februari 2016, 18:26

Hey Mounir,

Welkom op het T-Mobile Forum! Wat onhandig dat het niet lukt om verbinding te maken met de computer. We gaan je hier helpen met het oplossen van je probleem. 🙂

Kun je aan ons laten weten van welk type toestel je gebruik maakt? Gebruik je een originele kabel en heb je ook al andere USB-ingangen uitgeprobeerd? In dit blog beschrijft mijn collega Patrick hoe je tethering stapsgewijs instelt. Zou je die stappen eens willen doorlopen en laten weten of het gelukt is?

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Mounir,

Welkom op het T-Mobile Forum! Wat onhandig dat het niet lukt om verbinding te maken met de computer. We gaan je hier helpen met het oplossen van je probleem. 🙂

Kun je aan ons laten weten van welk type toestel je gebruik maakt? Gebruik je een originele kabel en heb je ook al andere USB-ingangen uitgeprobeerd? In dit blog beschrijft mijn collega Patrick hoe je tethering stapsgewijs instelt. Zou je die stappen eens willen doorlopen en laten weten of het gelukt is?

Ik maak gebruik van een samsung galaxy s6. Nou ben ik niet helemaal a-technisch en bovendien heb ik dit vaker gedaan met mijn vorige toestel (s4). Het betreft een originele usb kabel, ik heb meerdere poorten geprobeerd maar tevergeefs. Voor de proef een andere toestel geprobeerd maar die pakt em gelijk. Het ligt dus echt aan de instellingen van mijn toestel.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Mounir,

Fijn om te weten dat het met een ander toestel wel lukt! Had je in het blog hierboven de instellingen voor Android nog gezien? Staan ze bij jou ook goed?

Je zou ook de instellingen van je andere toestel kunnen overnemen op je S6. Ik ben namelijk wel benieuwd of hier een verschil in zit! Kun je misschien ook proberen of je wel een verbinding kunt maken met een andere computer?

Hoi MounirRetour.

Nog een paar andere dingen die je zou kunnen proberen:
Google even naar de USB drivers, download deze en installeer ze, soms wil 't niet helemaal goed gaan. Als er al drivers voor de S6 zijn geïnstalleerd, dan even deïnstalleren, nieuwe downloaden en installeren.

Je kan ook proberen of het met 'USB Foutopsporing' aan wel lukt. Ergens onder instellingen -> Over het toestel/Toestel-info stast je buildnummer, als je daar een aantal keer op drukt krijg je een melding waarin wordt gezegd hoeveel keer je nog moet klikken voordat je het ontwikkelaarsmenu unlockt. Precies dat aantal keer drukken. Als je dan teveel tapt, moet 't opnieuw. ;)
Het ontwikkelaarsmenu komt er dan in het instellingenmenu bij en daar vind je USB Foutopsporing.

Laat je weten of 1 van onze dingen je verder heeft geholpen (en zo ja welke optie het was)? 🙂

Reageer